gardeshban.ir

ساحل ببک یکی از زیبا ترین مناطق نزدیک بسفر است که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد.
کد خبر: ۳۲۶۱۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹-1399 July 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساحل ببک یکی از زیبا ترین مناطق نزدیک بسفر است که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. اما ببک به دلیل عمارت های بزرگ ساحلی که توسط جنگل ها احاطه شده است نسبت به استانبول منطقه ی متفاوتی بود، حتی در زمان عثمانی.

آپارتمان های گرانبهای بسفر، قایق هایی که در بندگاه پهلو گرفته اند، کافه ها و رستوران ها را می توان در تمام طول ساحل دید.

ببک در ترکی به معنی" بچه" است که شاید دلیل این نامگذاری براساس این گفته ی ترکی ها باشد: زیباست همانند یک بچه.( این گفته برای بیان زیبایی های یک فرد یا مکان استفاده می شود).

همچنین گفته شده است که نام این ساحل از شخص ببک Çelebi (رئیس اجرای قانون در زمان سلطان مهمت دوم) گرفته شده، کسی که در زمان فتح قسطنطنیه توجه زیادی نسبت به امنیت این منطقه داشت.

ساختمان های تاریخی ببک

ساختمان کنسولگری مصر بزرگترین ساختما کنار آب است که در سال ۱۹۰۲ توسط معمار ایتالیایی به نام Raimondo D'Aronco برای فرمانروانی عثمانی ساخته شد. این ساختمان هنگامی که استنبول پایتخت امپراطور عثمانی بود به سفارت مصر فروخته شد. در نزدیکی این ساختمان، پارک ببک وجو دارد که بهتربن مکان برای یه دورهمی دوستانه و خانوادگی است.

در همین حوالی مسجد ببک و کافه بوهمی معروف( Bebek Kahve) وجود دارد که بسیار برای نویسندگان، هنرپیشگان و اندیشمندان محبوب است.

اگر به دنبال یک رستوران خوب با صبحانه ی مفصل و سنتی ترکی، فرانسوی و آمریکایی هستید، حتما باید به رستوران Happily Ever After سر بزنید. همچنین نزدیک این رستوران از کاپ کیک های خوشمزه لذت ببرید وهنگان عصر در رستوران کوچک Mangerie با طراحی داخلی سفید و یک تراس زیبا با غذاهای لذیذ و منظره ی تماشایی از ساحل و رود بسفر سفر خود را کامل کنید. 

در راستای پارک ببک، یکی از محبوب ترین کوکتل بارهای استانبول ( Lucca) قرار دارد. همچنین میتوانید از ساختما های تاریخی، کلیسای ارتودکس یونانی Ayios Haralambos، مربوط به قرن ۱۹، مسجد ببک متعلق به قرن ۱۸-۱۹میلادی، مسجد کوچک Kayalar Mescid، پارک Asiyan، موزه Tevfik Fikret، قبرستان Asiyan، اسکله کوچک چوبی و هتل ببک که مربوط به سال ۱۹۶۵ میلادی است دیدن کنید.

همچنین یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه(دانشگاه بسفر) روی یکی از تپه های منطقه ساحلی ببک قرار دارد.

کارهایی که می توانید در ساحل زیبا و دوست داشتنی ببک انجام دهید:


اگر از شلوغی شهر خسته شدید و نیاز به هوای تازه دارید، پیشنهاد میکنیم حتما یک روز را در ببک بگذرانید.

شهر و ساحل ببک در امتداد رود بسفر ایجاد شده ازاین رو دارای طبیعت و منطره ای زیبا از دریاست برای همین بهترین زمان برای دیدن از این منطقه زیبا صبح های آفتابی است.

۱-صرف یه وعده صبحانه در رستوران ترکی

یکی از بهترین صبحانه های را می توانید در ببک تجربه کنید. کافی است داخل رستوران بروید و یک جای مناسب پیدا کنید، کارکنان رستنوران به سرعت ۲۰ بشقاب کوچک شامل کره بادام زمینی خانگی، پنیر حرارت دیده، نان تخت فوق العاده، شیرینی، سبزیجات تازه، عسل و زیتون به همراه چای روی میزتان می چینند.

حتی میتوانید یک صبحانه سنتی ترکی سفارش بدید مانند، ممن.

۲-راه رفتن کنار اسکله

پیشنهاد میکنیم که از ببک در یک روز آفتابی دیدن کنید. می توانید کنار ساحل قدم بزنید و از آب و هوای دلپذیر آن لذت ببرید.

منظره ی تماشایی از پل، پس زمینه ی زیبایی برای عکس های شماست. درهمین حوالی فروشگاه های بزرگ، کافی شاپ ها، اسکله کشتی و بالون فروشی ها وجود دارد.

۳-اجاره کردن دوچرخه

در امتداد رود بسفر مسیر دوچرخه کشیده شده که بهترین مکان برای تجربه‌ دوچرخه سواری در آب و هوای مطبوع ببک است.

۴-جست و جو در قلعه رومی


نمای قلعه رومی در امتداد ساحل ببک،شما را نسبت به بازدید از این قلعه ترغیب می کند.
در امتداد دیوار ها قدم بزنید، از برج های قلعه بالا بروید و منظره ی تماشایی و به یاد ماندنی از بسفر را ببینید. ورود به قلعه مشمول هزینه است.

۵-پیاده روی تا ارتاکوی

اکنون وقت دیدن از ارتاکوی همسایه ببک است کفش هایپیاده روی خود را بپوشید و از مسیر ۳.۵ مایلی در کنار رودخانه بسفر که به ارتاکوی میرسد لذت ببرید. فراموش نکنید در ارتاکوی، کومپیر که یکی از غذاهای محلی ترکیه است را حتما امتحان کنید و از مسجد زیبای ببک هم دیدن کنید.

چگونه می توان به ببک استانبول رفت

تنها یک جاده برای رفتن به ببک وجود دارد که در طول ایام هفته بسیار شلوغ است. بهتر است به جای ماشین شخصی از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس را انتخاب کنید.

ساحل ببک؛ از زیباترین مناطق قسمت اروپایی استانبول/عکس

ساحل ببک؛ از زیباترین مناطق قسمت اروپایی استانبول/عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار