gardeshban.ir

دهقانی زنگنه گفت: هیچ افزایش قیمتی در نرخ بلیت هواپیما‌ها نخواهیم داشت و پول صندلی‌های خالی از مسافران دریافت نمی‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۶۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹-1399 August 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به همراه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز (پنج‌شنبه) از کانتر‌ها و مراحل پذیرش مسافر در ترمینال‌های ۱ و ۲، ایرساید، اتوبوس‌ها و رمپ فرودگاه مهرآباد و همچنین پرواز‌های در حال انجام برخی شرکت‌های هواپیمایی بازدید کرد.

براساس این گزارش زنگنه در حاشیه این بازید در جمع خبرنگاران گفت: بازدید میدانی امروز به منظور اطمینان از رعایت دستورالعمل پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر در هواپیما‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده به شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت و شرکت‌ها تا زمانی که این دستورالعمل از سوی وزارت بهداشت ملغی نشود ملزم به رعایت آن هستند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظارت جدی خواهد داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این باره که شرکت‌های هواپیمایی ۴۰ درصد مسافر خود را از دست می‌دهند با دستور وزیر راه و شهرسازی تمهیداتی اندیشیده شده تا بتوانیم از هفته آینده صورت‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی به خصوص ۶ ماهه اول سال را دریافت کنیم تا تسهیلاتی از طریق دولت به آن‌ها پرداخت شود.

زنگنه با اعلام این خبر که هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و پول این صندلی‌های خالی از مسافران دریافت نخواهد شد افزود: ما در این ایام هیچ افزایش قیمتی نداریم و این پول را به هیچ عنوان از مسافران دریافت نمی‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در باره افزایش قیمت توسط شرکت‌های هواپیمایی در روز‌های اخیر هم گفت: سازمان هواپیمایی کشوری طبق ماده" ۵" بند "ب" قانون این سازمان مسئول جلوگیری از رقابت مضر و مصالح عمومی است و از آنجا که تاکنون مشکلاتی از سوی چارتر کننده وجود داشت با لغو پرواز‌های چارتری از ۲۵ مهر به جز مسیر‌های کیش و قشم و مناطق نفت خیز هیچ مسیر دیگری مجاز به چارتر نیست.

زنگنه در خصوص افزایش قیمت در این هفته که توسط برخی از شرکت‌ها صورت گرفته است، افزود: طبق فصول سال‌های گذشته در زمان پیک پرواز قیمت‌ها براساس بازار عرضه و تقاضا افزایش می‌یافت چرا که بازار تابع عرضه و تقاضا است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی براساس دامنه نرخی که برایشان تعریف شده هیچ افزایش قیمتی نداشتند افزود: جلساتی با وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان کمیسیون عمران مجلس و شرکت‌های هواپیمایی برگزار و قرار شد که در هفته آینده در نشستی مشترک به نتایجی دست یابیم.

تذکر جدی به شرکت هواپیمایی به دلیل اشکال در تهویه هوا

زنگنه تاکید کرد: به یکی از شرکت‌های هواپیمایی در بازدیدی که امروز به عمل آمد به دلیل اشکال در تهویه داخل هواپیما در پرواز تهران- قشم تذکر جدی داده شد و دستور کاهش پرواز‌ها در همان مسیر صادر شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: چنانچه مسافران با عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مواجه شوند می‌توانند با تلفن‌های سازمان هواپیمایی کشوری به صورت شبانه روز تماس حاصل کنند و یا با اسکن بارکد فرم‌های نظرسنجی داخل هواپیما به صورت مستقیم با سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط باشند.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار