gardeshban.ir

قلعه تاریخی Sigiriya سریلانکا که در قرن پنجم میلادی ساخته شده و در دهه 1800 میلادی مورد توجه باستان‌شناسان انگلیسی قرار گرفت، در حال حاضر توسط جنگل‌های انبوه اطراف خود محاصره شده و هر روز در حال بلعیده شدن است.
کد خبر: ۳۲۷۲۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹-1399 August 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
این قلعه به دلیل نقاشی‌های دیواری خارق‌العاده و هنرهای سنگی لئونین بسیار مشهور شد و توانست باستان‌شناسان را شگفت‌زده کند. این قلعه که بر روی یک تخته سنگ عظیمی قرار گرفته، به طرز چشمگیری در محاصره درختان انبوه جنگل است و هر روز بیشتر پوشیده می‌شود.

از این رو کارشناسان و باستان‌شناسان این رویه عظیم جنگل‌ها را نگران‌کننده اعلام کرده‌اند و بر این باورند که این قلعه تاریخی و ارزشمند در حال نابودی‌ست.

در اوایل قرن پنجم میلادی یک پادشاه در سریلانکا اقدام به ساخت این قلعه تاریخی کرد که طراحی سنگ شیر در آن و راه‌های متفاوت و جذابی که برای آن ساخته شد، موجب آن شد که در سال 1982 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد.

طی قرن‌های گذشته بسیاری از مورخان انگلیسی ساختمان‎‌ها و نقاشی‌های حیرت‌انگیز و جالبی را در این قلعه کشف کردند که توانست قدمت و ارزش آن را بیش از پیش نمایان کند.

موقعیت سریلانکا در اقیانوس هند این کشور را در معرض خطر اروپاییانی قرار داد که می‌خواهند کنترل خود را در منطقه گسترش دهند. در اواسط دهه 1500 میلاید، پرتغالی‌ها از تنش‌های سلسله‌مراتب در نخبگان حاکم بر سریلانکا سواستفاده کرده و قسمت اعظم جزیره را کنترل کردند.

یک قرن بعد نیز هلندی‌ها به عنوان اربابان استعمار جای پرتغالی‌ها را گرفتند و آن‌ها در اواخر دهه 1700 میلادی توسط انگلیسی‌ها از این پادشاهی درآمدند. در سال 1815 میلادی نیز پادشاهی کندی، آخرین کشور بومی مستقل و جزیره، بخشی از امپراتوری انگلیس شد.

قلعه‌ای تاریخی که توسط جنگل بلعیده می‌شود + تصاویر

قلعه‌ای تاریخی که توسط جنگل بلعیده می‌شود + تصاویر

قلعه‌ای تاریخی که توسط جنگل بلعیده می‌شود + تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار