gardeshban.ir

آخرین پروژه مفهومی شرکت معماری رسکیوبیکا، یک برج مسکونی "سبز" سر به فلک کشیده در جزیره روزولت شهر نیویورک را در نظر گرفته است.
کد خبر: ۳۲۹۲۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹-1399 August 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
این ساختمان محدودیت های فعلی را تحت تاثیر قرار داده و زندگی مدرن را در آینده متراکم شهری دوباره به تصویر می کشد. رندرهای نمایشی برج یک شکل موج دار را که با طراحی پارامتریک امکان پذیر شده تجسم می کند. این خطوط از طریق انتزاع از شبح انسان مانند گیاه ماندراک طراحی می شود، جایی که پروژه نام خود را از آن می گیرد: ماندراگور.  

روایاتی مانند فرم ماندراگور به طور فزاینده ای در معماری رایج است. این نمونه ای از تقلید از محیط زیست است - تقلید یا انتزاع فرآیندهای طبیعی یا اشکال موجود در طبیعت.  از بیومیمیک اغلب برای اهدافی از قبیل یادگیری درس های مهم از کارایی گیاهان و حیوانات استفاده می شود. در این حالت، زیست تقلید برای معنایی مفهومی عمیق تر استفاده می شود. تشبیه ماندراک و شکل حاصل از آن نمایانگر تغییر هویت انسان و جهان طبیعی و رابطه نزدیک بین خود و سایر موجودات زنده است. این برج در پاسخ به پروژه شهر فردا طراحی شده است که یک نیویورک بدون کربن را تا سال ۲۰۵۰ پیش بینی می کند. این پروژه بیش از تولید کربن، آنرا مصرف می کند. در نهایت، میزان آن را منفی می کند.

بلندترین برج جهان در نیویورک با طرح مفهومی برج مکنده کربن + تصاویر
 
چگونه می توان به غرق کربن دست یافت؟  ماندراگور پیشنهاد می کند که این کار با استفاده از بهترین معماری مدرن با تکنیک هایی مانند تکنیک های مدرن گرمایش / خنک کننده برای تهویه فضاهای داخلی، انتخاب مواد طبیعی و بسیاری از گیاهان انجام می شود.

در حال حاضر، این طرح شامل ۱۶۰۰ درخت و تقریباً ۳۰۰۰۰۰ فوت مربع دیواره گیاهان زنده در ۱۶۰ طبقه آن است.  این پروژه خارج از چارچوب معماری پایدار فکر می کند. این پروژه علاوه بر دستیابی به اهداف فنی یا کمی در رابطه با مصرف کربن و انرژی، مفهومی به نام "هوشیاری انرژی" را نیز اجرا می کند که خواستار تغییر در شیوه زندگی و در نتیجه اثرات منفی کمتر کربن است.  با کمی تغییر نگرش و چالش برای استانداردهای پایداری فعلی ما، ماندراگور ممکن است نشانه ای از آنچه در آینده برای ساختمانهای سبز و شهرهای آینده در نظر گرفته می‌شود، باشد.

بلندترین برج جهان در نیویورک با طرح مفهومی برج مکنده کربن + تصاویر

بلندترین برج جهان در نیویورک با طرح مفهومی برج مکنده کربن + تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار