gardeshban.ir

اصفهان از آن دست شهرهایی است که حتی در هتل هایش هم می توان گشت. هتل های سنتی با قدمتی چند صد ساله که در و دیوارهای آنها هنوز از گذشته حکایت می کنند؛ خود جاذبه ای در دل این شهر زیبا هستند.
کد خبر: ۳۳۰۱۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹-1399 August 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
اصفهان از آن دست شهرهایی است که حتی در هتل هایش هم می توان گشت. هتل های سنتی با قدمتی چند صد ساله که در و دیوارهای آنها هنوز از گذشته حکایت می کنند؛ خود جاذبه ای در دل این شهر زیبا هستند. خوشنام ترین و البته قدیمی ترین آنها هتل عباسی اصفهان است که آوازه اش از ایران هم فراتر رفته است. به طوری که خیلی ها به هوای این مهمانسرای دیدنی، به سراغ رزرو هتل در اصفهان می روند.


با هتل عباسی اصفهان آشنا شوید

هم لقب کهن ترین مهمانسرای جهان را به خود اختصاص داده و هم زیباترین آنها در جهان شمرده می شود. مهمانسرای عباسی که در نصف جهان و خیابان چهارباغ این شهر قد علم کرده، یادگاری زیبا از شاه سلطان حسین صفوی است؛ یادگاری که با گذشت بیش از 300 سال هنوز هم با معماری بی بدیل خود از مهمانان اصفهان پذیرایی می کند. هتل عباسی اصفهان 225 واحد اقامتی متنوع را در 3 طبقه خود جای داده که تنها بخشی از امکانات مجموعه هستند. مطلب هتل عباسی اصفهان با چه امکانات و خدماتی به استقبال مهمانان می رود، را با نگاهی به خدمات و امکانات این مهمانسرای زیبا ادامه می دهیم.

آشنایی با امکانات هتل عباسی اصفهان

نگاهی به واحدهای اقامتی هتل عباسی اصفهان

همانطور که گفتیم هتل عباسی واحدهای اقامتی متنوعی دارد؛ یعنی هم اتاق، هم سوئیت و هم آپارتمان. با این حساب می توان گفت که سلیقه مسافران مختلف در این هتل مورد توجه قرار گرفته؛ چه مسافران کاری، چه گردشگران خارجی و چه خانواده ها. حالا به اتفاق هم گشتی در اتاق های مهمانسرای عباسی می زنیم:

اتاق های استاندارد

اتاق های استاندارد هتل عباسی شامل اتاق های یک تخته و دوتخته(دو تخت تکنفره) می شوند. بنابراین این اتاق ها برای مهمانان کم جمعیت گزینه مناسبی هستند. در مورد فضای اتاق ها هم باید گفت که سادگی و صفا در همه جای آنها احساس می شود. امکانات رفاهی کاملی از جمله اینترنت پرسرعت، مینی بار، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام مجهز، سرویس چای و قهوه در اتاق های استاندارد تعبیه شده اند. نکته دیگر اینکه پنجره های اتاق به شهر زیبای اصفهان باز می شوند.

اتاق های چشم انداز

به نظر می رسد اتاق های چشم انداز به واسطه نمای دیدنی خود به باغ زیبای هتل این نام را گرفته باشند. در این اتاق ها که برخی دو تخت یکنفره و بعضی هم یک تخت دونفره دارند، همان فضای ساده و صمیمی اتاق های استاندارد برقرار است و همان امکانات کامل رفاهی. تلفن، تلویزیون، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام مجهز، مینی بار و اینترنت پرسرعت از آن جمله است.

اتاق های پردیس

اگر فکر می کنید اتاق های هتل عباسی فقط حال و هوای گذشته دارند، سخت در اشتباه هستید. مثلا در اتاق های پردیس هتل همه چیز کاملا مدرن است؛ از دکوراسیون داخلی و حمام مجهز به وان و کابین دوش گرفته تا نورپردازی. مجموعه کامل امکانات رفاهی مانند تلویزیون، میز ارایش، میز و صندلی، کمد دیواری، اینترنت پرسرعت، مینی بار، یخچال و سیستم تهویه مطبوع نیز گواه دیگری بر حضور پر رنگ مدرنیته در کنار سنت است. نمای اتاق های پردیس به حیاط هتل است.

سوئیت های هتل عباسی اصفهان

سوئیت پردیس

در مطلب 5 نکته اساسی درباره سوئیت های هتل که باید بدانید، با حال و هوای سوئیت ها آشنا شدید. حالا دیگر می دانید که سوئیت های پردیس هتل عباسی از اتاق های پردیس بزرگ ترند و مجهزتر. هر چند این سوئیت ها ظرفیت پذیرایی از دو نفر را دارند، اما قابلیت اضافه کردن یک تخت را دارند. ضمن اینکه در این واحدها هم روبه رویتان نمای حیاط زیبای هتل است و از امکانات می توان به میز و صندلی، تلویزیون، کمد دیواری، میز آرایش، حمام مجهز به کابین دوش و وان، یخچال، تلویزیون و سرویس بهداشتی فرنگی اشاره کرد. 

آشنایی با امکانات هتل عباسی اصفهان

سوئیت قاجار

اگر سوئیت قاجار هتل عباسی را برای اقامت انتخاب کنید، احتمالا از تماشای در و دیوار آن سیر نخواهید شد. معماری دوره قاجار با مقرنس ها و نقش و نگارهای زیبا در این اتاق حرف اول را می زند. فضا بزرگ و وسیع است و رنگ های گرم شور خاصی به اتاق بخشیده اند. امکانات رفاهی کامل مثل تلویزیون، حمام مجهز، اینترنت پرسرعت، مینی بار، یخچال، کمد دیواری و سیستم تهویه مطبوع اقامت دونفره شما را دلچسب تر خواهند کرد.

سوئیت صفوی

سوئیت صفوی هتل عباسی یک اصفهان کوچک است! معماری این دوره به طور کامل در سوئیت های صفوی پیاده شده است؛ در دیوارها، سقف، مبلمان و حتی پرده ها. فضای بزرگ و دلباز سوئیت یک میز ناهارخوری 8 نفره را در خود جای داده است. یک دست میز و صندلی کوچک، سرویس چای و قهوه، مینی بار، یخچال، تلویزیون، میز تحریر، اینترنت پرسرعت و سیستم تهویه مطبوع برای این سوئیت چهارنفره تهیه شده است. پنجره ها نیز رو به حیاط باز می شوند.

آپارتمان های هتل عباسی اصفهان

آپارتمان های مهمانسرای عباسی گزینه مطلوب برای سفرهای خانوادگی است. چرا که ظرفیت آنها بیشتر است و ماندن در آنها حس بودن در خانه را به شما القا می کند. این آپارتمان ها، دوخوابه چهارنفره و سه خوابه شش نفره هستند و امکانات کامل رفاهی مانند تلویزیون، اینترنت، سرویس بهداشتی فرنگی، حمام مجه، سیستم تهویه مطبوع و صبحانه در آنها مهیا شده است.

در هتل عباسی چگونه از شما پذیرایی می شود؟

پذیرایی گرم هتل عباسی از مهمان های خود از همان لحظه های آغازین صبح شروع می شود و تا ساعت 11 شب ادامه پیدا می کند.

سالن صبحانه

وقتی وارد سالن صبحانه خوری هتل عباسی می شوید، یعنی روز خود را با انرژی آغاز کرده اید. این انرژی علاوه بر معماری زیبا، رنگ های گرم و چیدمان آراسته از منوی متنوع و خوشمزه صبحانه هم نشأت می گیرد.

رستوران چهلستون

فرقی نمی کند برای صرف ناهار به رستوران چهلستون بروید یا صرف شام؛ معماری فریبنده و غذاهای خوشمزه آن به قوت خود باقی هستند. چهلستون جلوه های معماری باستانی، صفوی و قاجار را با هم تلفیق کرده و زیبایی دیوارها، سقف و ستون ها اشتهای شما را دوچندان می کند. منوی غذاهای آن هم متنوع بوده و شامل انواع پیش غذا، غذای ایرانی، غذای فرنگی، غذای دریایی و دسر می شود.

رستوران چشم انداز

صرف غذا بر بام اصفهان وقتی که شهر زیر پاهای شماست، لذت خاصی دارد. این لذت را می توانید در رستوران چشم انداز هتل عباسی تجربه کنید؛ رستورانی با 250 نفر ظرفیت و فضایی که برای مهمانی های دوستانه، خانوادگی و کاری مناسب است.

سفره خانه سنتی

هتل عباسی یک سفره خانه سنتی هم دارد که همه چیز آن سنتی است؛ از تخت ها و رومیزی ها تا معماری. اگر می خواهید عصرانه یا شام خود را در این سفره خانه میل کنید، به انتهای ضلع شرقی باغ بروید تا هم طعم های دلنشین را بچشید و هم خاطره ثبت کنید.

چایخانه سنتی

منتظر بمانید تا ساعت 4 و نیم بعد از ظهر شود، بعد به سمت ضلع شمالی هتل بروید و به چایخانه سنتی برسید. از تماشای دیوارها و سقف بلند و کاشی کاریهای آنها که سیر شدید، آش رشته مخصوص عباسی را در این فضای زیبا نوش جان کنید. البته چای و دمنوش های این چایخانه را هم نمی توان نادیده گرفت.

کافه تریا نقش جهان

کافه تریا نقش جهان کمی شما را از حال و هوای سنتی دور می کند؛ البته نه به واسطه معماری و دکوراسیون. بلکه به خاطر منوی مدرن و امروزی خود. پس اگر می خواهید انواع قهوه، کیک، دسر، بستنی یا پیتزا و فست فودهای خوشمزه را در یک فضای سنتی میل کنید؛ کافه تریا هتل گزینه خوبی است.

هتل عباسی چگونه از جشن ها و مراسم شما میزبانی می کند؟

اگر فکر می کنید مهمان ها هتل عباسی را فقط برای اقامت انتخاب می کنند، سخت در اشتباه هستید. از قضا، هتل تالارهای زیادی با ویژگی ها و امکانات مختلف برای برنامه های مختلف تدارک دیده است. نگاهی هم به این تالارها می اندازیم:

تالار عباسی

تالار عباسی مجلل ترین و بزرگ ترین تالار هتل است که می تواند از 500 نفر پذیرایی کند. معماری زیبای این تالار که از مقرنس های چوبی، نقوش متحدالشکل و طلاکاری شکل گرفته؛ آن را برای برگزاری رویدادهای داخلی و بین المللی مناسب کرده است.

تالار آینه

تالار آینه پر است از آینه کاری های سقف، گچبری و طلاکوبی های هنرمندانه و ظریف. این تالار قابلیت برگزار مراسم مختلف را داشته و نوع چیدمان آن نیز به تناسب آنها تغییر می کند؛ از سینمایی و یو شکل گرفته تا کلاسی و پذیرایی.

تالار فیروزه

ترکیب رنگ فیروزه ای با ورقه های طلایی در کاغذ دیواری این تالار، نام فیروزه را برای آن به ارمغان آورده است. آینه کاری و گچبری در این تالار هم به چشم می خورد. به علاوه نوع چیدمان های این تالار یعنی سینمایی، یوشکل، پذیرایی و نمایشگاهی آن را میزبان برنامه های مختلف کرده است.

تالار مرمر

تالار مرمر نیز به واسطه آینه کاری های ظریف و سنگ های مرمر کف، جلوه خاصی دارد. این تالار برای برگزاری نمایشگاه ها، کنفرانس ها و انواع جشن ها گزینه ایده آلی است.

تالار زرین

در تالار زرین رنگ سبز- آبی دیوارها و سقف زیبایی بخش فضا شده است. این تالار هم می تواند چیدمان های مختلفی مانند کلاسی، سینمایی، یوشکل و پذیرایی بگیرد و میزبان برنامه های متنوع باشد.

تالار نقش جهان

در تالار نقش جهان می توان مهمانی های خانوادگی برگزار کرد. این تالار در طبقه همکف هتل است و ظرفیت پذیرایی از 110 نفر را دارد.

تالار عالی قاپو

تالار عالی قاپو از کاخ عالی قاپو الهام گرفته و هر چند کوچک است، معماری بی نظیری دارد. این تالار با 20 نفر گنجایش می تواند برای مهمانی های تشریفاتی ویژه مورد استفاده قرار بگیرد.

تالار سیمین

تالار سیمین با توجه به نوع چیدمان خود برای برگزاری نشست های خبری، همایش ها و کنفرانس ها گزینه مطلوبی است. این تالار هم مانند سایر تالارهای هتل از هنر اصفهانی ها بی نصیب نمانده است.

تالار سما

تالار سما ساده اما زیباست. با توجه به نوع چیدمان که شامل سینمایی، یوشکل و کلاسی می شود؛ در این تالار هم می توان جلسات، همایش ها و کنفرانس های مختلف برگزار کرد.

بیشتر در مورد هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی برای تکمیل خدمات خود، امکانات دیگری هم در اختیار مسافران قرار داده است، از جمله:

یک باغ سبز و وسیع 6 هزار متر مربعی با گل و گیاه و آب

مرکز خرید(فروشگاه فرش دستی، طلا و جواهرآلات، شیرینی های اصفهان، عطر و ادکلن و ...)

مجموعه ورزشی شامل استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، سالن بدنسازی و ماساژ

یک کافی نت در لابی هتل

آرایشگاه مردانه

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار