gardeshban.ir

اواکودانی (Owakudani) یا دره جوشان در هاکونه ی (Hakone) ژاپن یک منظقه ی توریستی ایده آل نیست.
کد خبر: ۳۳۱۸۴
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹-1399 August 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
اواکودانی یک چاله ی آتشفشانی است که حدود سه هزار سال پیش بعد از فوران کوه هاکونه به وجود آمده است. دریاچه هایی از آبهای گوگرد دار جوشان و آزاد کردن حجم زیادی از بخار آب، هیدروژن سولفید و سولفور دیوکسید نشان از آن دارد که اواکودانی همچنان فعال است. در تمام منطقه بوی تخم مرغ گندیده می آید که دقیقا تخم مرغ های این منطقه چیزی است که گردشگران را به دره ی جوشان می کشاند.

اواکودانی یک چاله ی آتشفشانی است که بعد از فوران کوه هاکونه به وجود آمده است

تخم مرغ های سیاه اواکودانی یا Kuro-tamago تخم مرغ هایی معمولی هستند که در آب های جوشان پخته می شوند. گوگردی که در آب وجود دارد رنگ پوسته ی تخم مرغ را سیاه کرده و همچنین بوی عجیبی به آن می دهد. اهالی محلی می گویند خوردن یک دانه از این تخم مرغ ها عمر انسان را هفت سال افزایش می دهد. دو تا بخورید تا 14 سال به عمرتان اضافه شود!

تخم مرغ ها در بالای تپه پخته می شوند و گردشگران باید برای رسیدن به آن یک کیلومتر راه پیمایی کنند. از بالای این تپه، می توان منظره ای خارق العاده از کوه فیجی دید. تخم مرغ ها همان جا خورده می شوند، مگر در فصل بهار که پخته و به فروش می رسند. میزهایی چوبی در فضای آزاد برای بازدیدکنندگان قرار دارد تا پوست های سیاه شده را جدا کنند و از تخم مرغ نرم شده از گوگرد لذت ببرند. تخم مرغ های سیاه در سرتاسر هاکونه شناخته شده هستند و برای خوردنشان حتما نباید تا اواکودانی سفر کرد. آنها در کیسه های شش تایی در سراسر شهر در ازای 500 ین فروخته می شوند.


اواکودانی؛ دره ای مرموز در ژاپن+تصاویر

اواکودانی؛ دره ای مرموز در ژاپن+تصاویر

اواکودانی؛ دره ای مرموز در ژاپن+تصاویر

اواکودانی؛ دره ای مرموز در ژاپن+تصاویر

اواکودانی؛ دره ای مرموز در ژاپن+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار