gardeshban.ir

گردشگری و امنیت تأثیر افزایشی و کاهشی نسبت به هم دارند و امنیت بالای مقصد، افزایش حضور گردشگران را به همراه دارد. آسایش، راحتی و امنیت مهمترین خواسته گردشگران است که منطقه میزبان باید با برنامه‌ریزی مناسب و تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط امنیت همه‌جانبه را برای رضایت خاطر گردشگران و ارتقای سطح گردشگری منطقه فراهم آورد.
کد خبر: ۳۳۲۵۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹-1399 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
صنعت گردشگری مانند چتری است که اگر یک گوشه آن سوراخ باشد کارکرد لازم را ندارد، بنابراین حمایت همه نهادها و بخش‌ها برای توسعه این صنعت ضروری است، لذا امروز این صنعت نیازمند حمایت فرابخشی صددرصدی و یکپارچه برای رسیدن به اهداف بزرگ است.

نگاه دولت و به‌تبع آن وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری  و صنایع‌دستی، بقا، توسعه و پایداری صنعت گردشگری است. وقتی مدل‌های موفق گردشگری در کشورهای پیشتاز را مورد بررسی قرار می‌دهیم، مشخص می‌شود که سایه بسیار بااهمیت اما پنهان و نامحسوس تأمین‌کنندگان امنیت، همانند چتری حمایتگر تمامی فعالیت‌ها از جمله گردشگری را در برمی‌گیرد. گردشگری و امنیت تأثیر افزایشی و کاهشی نسبت به هم دارند و امنیت بالای مقصد، افزایش حضور گردشگران را به همراه دارد. آسایش، راحتی و امنیت مهم‌ترین خواسته گردشگران است که منطقه میزبان باید با برنامه‌ریزی مناسب و تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط  امنیت همه‌جانبه را برای رضایت گردشگران و ارتقای سطح گردشگری منطقه فراهم آورد. 

نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در کنار سایر نهادهای امنیتی برای ایجاد امنیت پایدار در چند سال اخیر تلاش‌های فراوانی کرده و این مجموعه یکی از حلقه‌های مهم  زنجیره ایجاد امنیت در جامعه است. با تلاش نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در راستای برقراری نظم و امنیت، با همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای تشکیل‌دهنده، این زنجیره به نتیجه مطلوب در بخش گردشگری رسیده است.

گردشگری مهاجرت معکوس به نقاطی که گریزگاه جمعیت دارند ایجاد کرده و به‌عنوان اقتصاد مکمل کمک به افزایش درآمد و بهبود معیشت مردمان این مناطق کرده است. اقدامات لازم برای تعیین حساب‌های اقماری گردشگری و فعالیت تورها و سایت‌های غیرمجاز در حوزه گردشگری استان، نیازمند همکاری پلیس امنیت، پلیس مهاجرت و پلیس فتا است.

نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت گردشگران در استان سیستان و بلوچستان با توجه به هم‌مرز بودن استان با کشورهای افغانستان و پاکستان که امنیت پایداری ندارند، بسیار پررنگ و مهم است.

مطابق با بند ۸ قوانین مصوب شورای عالی امنیت ملی آموزش، مبانی میراث‌فرهنگی باید در سرفصل‌های درسی دانشکده علوم انتظامی قرار بگیرد. دانشجویان افسری نیروی انتظامی در دروس علمی خود به آموزش و پژوهش در حوزه میراث‌فرهنگی پرداخته و آموزش‌های لازم برای مواجه شدن با گردشگران خارجی را ببینند.

کد چهار رقمی آیسیک (ISIC) یا طبقه‌بندی استاندارد بین‌المللی تمامی فعالیت‌های اقتصادی، برای اجرای طرح و نحوه اجرای حساب‌های اقماری گردشگری تدوین شده است، بنابراین اجرای طرح‌های میدانی حساب‌های اقماری گردشگری، نیازمند همکاری نیروی انتظامی، پلیس امنیت، پلیس مهاجرت و سایر دستگاه‌ها است و همکاری همه‌جانبه نیروی انتظامی و سازمان‌های وابسته و مرتبط برای اجرای طرح گردشگران ورودی، جلب همکاری اداره اماکن برای دریافت اطلاعات ثبتی در عملیات میدانی طرح‌های آمارگیری در این پروژه ضروری است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار