gardeshban.ir

معاون سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران از صدور موافقت اصولی برای تاسیس چهار اقامتگاه بومگردی در سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۵۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹-1399 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
تهران از جمله استان‌هایی بود که با تاخیر صاحب اقامتگاه بومگردی شد. این استان تا سال ۱۳۹۶ فاقد بومگردی بود. اما تا خردادماه ۱۳۹۹ تعداد اقامتگاه‌های بومگردی استان تهران به ۲۳ واحد رسید. بیشتر این بومگردی‌ها در محیط‌های روستایی ایجاد شده‌اند.

جلال عباسی ـ معاون سرمایه‌گذاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران ـ با بیان این‌که چهار موافقت اصولی صادرشده برای ساخت سه اقامتگاه بومگردی در فیروزکوه و یک اقامتگاه بومگردی در شمیرانات است، گفت: حمایت از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی به ویژه ایجاد بومگردی از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران است.

به گفته او، با ساخت و تکمیل این مراکز بومگردی تا پایان سال ۱۴۰۰ برای تعداد ۳۰ نفر به صورت مستقیم در مناطق روستایی شغل ایجاد می‌شود.

عباسی افزود: توسعه اقامتگاه‌های بومگردی که با ایجاد اشتغال پایدار موجب حفظ هویت بافت تاریخی مناطق روستایی در تهران می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقررات ناظر، با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار