gardeshban.ir

بیش از نیمی از جمعیت جهان برای سفر در سال ۲۰۲۰ تحت محدودیت‌های مختلفی قرارگرفته‌اند و صنعت گردشگری تاحدودی از بین رفته است. در این اقتصاد آسیب‌دیده، جذب مشتری برای بازگشت دوباره، چالشی محسوب می‌شود و ارائه تجربیات جدید می‌تواند به برجسته شدن در یک بازار رقابتی کمک کند و گردشگری مجازی این فرصت را فراهم کرده است.
کد خبر: ۳۳۲۶۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹-1399 August 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیماری همه‌گیر کرونا برای صنعت گردشگری ویرانگر بوده است و انتظار نمی‌رود که تا سال ۲۰۲۴ سفرها دوباره از سر گرفته شوند و به میزان قبل از همه‌گیری بازگردند. حتی با بهبود این بخش، اعضای صنعت در جذب مشتری با رقابت سختی روبرو خواهند شد و در ابتدا می‌توانند با یادآوری به مشتریان خود که چرا اصلا سفر می‌کردند، فرصت‌های بیشتری ایجاد کنند.

به دلیل دسترسی راحت به برخی فناوری‌ها، شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و گروه‌های گردشگری علاقه فزاینده‌ای به استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) برای جذب مشتریان احتمالی نشان داده‌اند. زمانی که کاربران در تولیدات رایانه‌ای و گاهی اوقات محیط‌های تعاملی سه‌بعدی جذب می‌شوند، VR با تحریک یک یا چند حس کاربر از دنیای فیزیکی تقلید می‌کند و مغز را فریب می‌دهد تا احساس کند در دنیای مجازی قرار دارد. این فناوری می‌تواند از طریق عکاسی ۳۶۰ درجه واقعیتی ساخته و طعم گردشگری مجازی را ارائه دهد و افراد را به این واقعیت مجازی وارد کند.

ماه گذشته، انجمن حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی (IATA) گفت: در حال حاضر، شرکت‌های هواپیمایی فقط حدود ۱۰ درصد از سطح طبیعی حمل‌ونقل را انجام می‌دهند و ترافیک بین‌المللی تقریبا از بین رفته است. طبق برآورد IATA، اختلالات ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ بیش از ۴۱ میلیون شغل را در بخش مسافرت و جهانگردی در معرض خطر قرارداده است.

تا به امروز، تعدادی از کشورهای جهان تلاش‌های نوآورانه و تجربی بازاریابی را برای آماده‌سازی و بهبود تدریجی صنایع گردشگری خود افزایش داده‌اند. به‌عنوان‌مثال، هیات ملی گردشگری آلمان (GNTB) مجموعه‌ای از تجربیات مجازی را برای کمک به مسافران در جستجوی مقصد بدون ترک خانه‌هایشان، با استفاده از برنامه‌های ۳۶۰ درجه و واقعیت افزوده (augmented reality) راه‌اندازی کرد.ایالت بادن وورتمبرگ (Baden-Württemberg) دارای پیاده‌روی‌های مجازی در شهر است و گردشگران می‌توانند در منطقه سفر کنند و ایالت باواریا (Bavaria) کنسرت‌های اتاق نشیمن و دستورالعمل‌های خوراک‌پزی را پیشنهاد می‌دهد. هدف ایجاد تجربه‌ای است که باعث ایجاد علاقه مجدد به مقاصد و مناظر و فعالیت‌های پیشنهادشده شود

سازمان ملی گردشگری ژاپن از طریق یک تجربه فیلم ۳۶۰ درجه واقعیتی مجازی با مناظری از سراسر کشور ارائه می‌دهد که مردم را ترغیب می‌کند تا با ارائه تجربیات مجازی و نمایش بهترین‌های ژاپن، سفر دوستی خود را از راه دور برآورده کنند. شرکت‌های طراز اول هواپیمایی این کشور در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد پرواز به تعدادی از مقاصد محبوب از طریق واقعیت مجازی با هواپیمایی ساختگی را به مشتریان دادند؛ چیزی که ممکن است موردتوجه ویژه هرکسی باشد که ترس از پرواز دارد.

سازمان دهندگان سیاحت آفریقایی نیز به‌صورت دیجیتالی پا به میدان گذاشتند تا بتوانند نیازهای میلیون‌ها نفر را که در جهان در خانه‌نشینی تامین کنند. در کنیا، نجیب بالالا، دبیر هیات دولت برای جهانگردی و حیات‌وحش، یک کمپین تور مجازی زنده به‌منظور نمایش سیاحت‌هایی که هدف آن‌ها اطمینان از ارتباط بین جهان و مسافران است را راه‌اندازی کرد.

از طرف دیگر فنلاند یک نمونه بارز است که بسیار قبل‌تر از شیوع کرونا در سال ۲۰۱۸ از توانایی بالقوه VR در سفر استفاده کرد و هلسینکی مجازی را به‌عنوان شبیه‌ساز دیجیتال پایتخت راه‌اندازی کرد.

بر اساس گزارشی که در اواخر سال گذشته توسط ResearchAndMarkets.com منتشر شد، واقعیت مجازی قرار است در چند سال آینده به‌طور ویژه تاثیر زیادی در صنعت مسافرت و گردشگری داشته باشد. همان‌طور که رالف هولیستر، نویسنده گزارش توضیح می‌دهد: VR پتانسیل ایجاد تجربه‌های جانشین را فراهم می‌کند که ممکن است برای میراث طبیعی و حفاظت از طبیعت بسیار مفید باشد.

البته گفته شده است که بعید به‌نظر می‌رسد که اکثر شرکت‌هایی که تجربه‌های توریستی VR را قبول می‌کنند، قصد داشته باشند آن را جایگزین گردشگری فیزیکی کنند. در بیشتر موارد، گردشگری VR به‌عنوان یکی از دستگاه‌های دیجیتال بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار