gardeshban.ir

گردشگری کشاورزی یکی از جنبه‌های مغفول‌مانده رونق توریسم گلستان است که به دلیل برخورداری این استان از اقلیم مناسب، زمین‌های مستعد، وجود بخشی از سواحل دریای خزر و ظرفیت تولید ۹۲ گونه محصول کشاورزی می‌تواند به یکی از راهکارهای موثر افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی و گردشگری این خطه شمالی تبدیل شود.
کد خبر: ۳۳۲۷۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹-1399 August 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
صدور نخستین پروانه ایجاد مزرعه گردشگری کشور در توسکستان گرگان و بهره برداری رسمی از آن در مهر امسال، فصل جدیدی از سرمایه گذاری گردشگری کشاورزی را در گلستان گشود.

این مزرعه به مساحت پنج هکتار شامل بخش های پرورش تمشک، توت‌فرنگی، سبزی‌ و صیفی‌جات، نگهداری حیوانات و فضای آموزش کشاورزی است که بخش عمده کاشت، داشت و برداشت محصول در این مزرعه بر اساس الگوی کار داوطلبانه توسط گردشگران انجام می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در این پیوند گفت: این استان دارای ویژگی های منحصر به فرد رونق گردشگری و ترکیب آن با بخش های گوناگون مانند کشاورزی است.

یاسر قندهاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: گسترش گردشگری کشاورزی در گلستان با توجه به اشتغال ساکنان آن به این بخش و تولید انواع محصولات، دست یافتنی و امکان پذیر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ نفر متقاضی ایجاد گردشگری کشاورزی در گلستان هستند که راه اندازی این واحدها در بخش های زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات و آبزیان می تواند موجب تحول در بخش گردشگری و کمک به رونق بیشتر کشاورزی استان شود.

قندهاری کمک به حفظ کاربری کشاورزی، رونق اقتصاد خانوارها و ایجاد فرصت های شغلی جدید در بخش گردشگری و توسعه روستاها را از جمله مزایای اجرای گردشگری کشاورزی اعلام کرد و گفت: فضای مورد نیاز ایجاد گردشگری کشاورزی بر اساس نوع فعالیت از ۴۰۰ متر تا ۱۰ هکتار است.

استفاده از ظرفیت جاذبه های کشاورزی استان در حوزه گردشگری نتایجی مانند گسترش بهره برداری از مزرعه، نوآوری در درآمد و کسب درآمد مازاد، یافتن مصرف کنندگان جدید محصولات کشاورزی، افزایش آگاهی و استفاده از محصولات و خدمات محلی، کمک به احیا و توسعه سنت ها، هنرها و صنایع محلی، حفظ بافت سنتی روستاها و در نهایت جلوگیری از مهاجرت به شهرها خواهد داشت.

گلستان در تولید ۱۵ محصول کشاورزی از جمله گندم، جو، سویا، کلزا، پنبه، ذرت، برنج، زیتون، هلو، توتون و زعفران رتبه های بالای کشور را در اختیار دارد.

در این استان شمالی ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی در ۶۶۷ هزار هکتار زمین زراعی مشغول فعالیت هستند که ۳۸ درصد اشتغال خالص استان را به خود اختصاص داده اند.

همچنین وجود هزار و ۷۵ روستا و آبادی در گلستان و سکونت ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان در مناطق روستایی با اقوام و مذاهب گوناگون، نشان می دهد که ظرفیت مناسب جذب گردشگران و توسعه توریسم روستایی در این استان وجود دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار