gardeshban.ir

بیشتر مردم پروازهای طولانی را دوست ندارند. درک این موضوع زیاد سخت نیست به این خاطر که صندلی هایی که راحت نیستند و نشستن در یک جا به مدت بسیار طولانی، دلیل این بیزاری است.
کد خبر: ۳۳۳۲۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹-1399 August 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
در هر پرواز، صندلی هایی هستند که از بقیه بهترند؛ بیزینس کلاس و ردیف خروجی جزو این صندلی ها هستند. صندلی های دیگری هم هستند که از بقیه بهترند و این امر بستگی به پرواز و هواپیما دارد چون صندلی های هواپیماها و پرواز های مختلف با هم فرق دارند. در این مطلب چند نکته را مطرح می کنیم که به شما کمک می کند تا بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنید.

1- صندلی های جلویی یا روی بال هواپیما

صندلی های جلویی هواپیما چون تا حد ممکن از موتورها دورند، ساکت تر و کم سرو صداتر از صندلی های عقب هواپیما هستند. صندلی های روی بال هواپیما هم از بقیه نرم تر و راحت تر اند. در هر دو مورد تفاوت چندانی وجود ندارد. اگر دنبال دردسر نیستید، یا امیدوارید که در طول پرواز کمی بخوابید، باید این موارد را در نظر داشته باشید. در میان پرواز های یک خط هوایی، در پرواز های صبح، راحتی بیشتری را احساس می کنید.

2- صندلی های کناری
 
اکثر هواپیماها در صندلی های کنار دیوارشان جا برای دراز کردن پا دارند مثلاً صندلی های جلوی کابین در حد فاصل صندلی های بیزینس کلاس که دارای این فضا هستند. به هرحال کل داستان پیدا کردن صندلی مناسب به این صورت نیست و نکات دیگری هم در این رابطه وجود دارد. دیواری که جلوی شما قرار گرفته، با اینکه خیلی از صندلی شما دور است باز هم یک دیوار است.

3- ردیف جلو

ردیف های خروجی اغلب بهترین صندلی و جو صندلی های بسیار راحت در کابین اند. در خیلی از هواپیماها، صندلی های ردیف خروجی دارای جای پای بیشتری اند، اما باید کمی احتیاط کنید. اکثر خطوط هوایی به شما اجازه نمی دهند چیزی را زیر صندلی که جلوی شما قرار گرفته، بگذارید. صندلی کنار پنجره اغلب دارای درب اضطراری اند که تا قسمت جای پا بیرون آمده است. هچنین به خاطر داشته باشید که صندلی کنار پنجره ردیف خروج، سرد تر از بقیه جاهای هواپیماست. همچنین همۀ صندلی های ردیف های خروج مثل هم نیستند.

برخی از هواپیماها و آرایش صندلی آنها به شکلی است که دو ردیف خروجی در کنار یکدیگر در هر دو طرف هواپیما وجود دارد. 

در این حالت، صندلی های خروج جلویی، اصلاً امکان خم شدن یا خوابیدن ندارند. نکته آخر و مهمتر از همه اینکه شما باید بتوانید با زبان بومی همان خط هوایی که با آن پرواز می کنید صحبت کنید تا بتوانید منظور خود را رسانده و روی این صندلی ها که از بقیه بهتر اند، بنشینید. 

برای مثال، اگر با شرکت هواپیمایی کوپا که برای یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است پرواز دارید حتماً برای نشستن در ردیف خروجی باید اسپانیایی بلد باشید، تا در امنیت کامل باشید چون در رابطه با این صندلی ها حتما باید هشدار هایی که توسط تیم پرواز داده می شود را متوجه شوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار