gardeshban.ir

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اهمیت روز کیش پیشنهاد داد که برای این روز نهادی متشکل از نخبگان اقتصادی، فرهنگی،‌ هنری و مردمی کیش تشکیل شود.
کد خبر: ۳۳۳۵۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹-1399 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
مرتضی بانک سه شنبه شب در مراسم گرامی‌داشت «روز کیش»، گفت: برای این که در آینده این روز دچار ضعف و تزلزل نشود، این نخبگان کار را مدیریت کنند و سازمان بیشتر نقش نظارتی داشته باشد.

او مرکز ثقل و هسته اصلی پروژه‌های افتتاح شده در این روز را نیازها و آینده مردم کیش دانست و افزود: ارتباط معناداری بین مردم و مسئولان منطقه شکل گرفته و خوشبختانه کیش توانسته الگوی مناسب توسعه همه‌جانبه و پایدار را در مناطق ارائه کند.  

مشاور رییس جمهور با اشاره به طرح ملی مسکن خاطرنشان کرد: اگرچه این طرح یک طرح ملی است اما منطقه آزاد کیش هوشمندانه آن را به موقع در منطقه پیاده‌سازی کرد.

مرتضی بانک، راه‌اندازی صندوق زمین مسکن را فرصت مناسبی برای به‌کارگیری و مشارکت مردم بومی دانست و افزود: این طرح در کنار طرح مسکن ملی امکان جذب سرمایه‌های خرد بومیان را فراهم می‌کند و با توجه به این که پشتوانه این صندوق، بورس کشور است،‌ از این طریق آینده درخشانی برای سرمایه‌های آنان رقم خواهد خورد.

او در ادامه راه‌اندازی پارلمان زنان کیش را طرحی مبتکرانه و کم سابقه دانست و گفت: با ایجاد این پارلمان نهادسازی خوبی برای حضور موثر و سازمان یافته و دائمی زنان در برنامه‌های آینده صورت گرفته است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین سوگندنامه محیط‌زیستی کیش را یک اقدام نمادین و نشان‌دهنده رویکرد منطقه به نگرانی و دغدغه کیشوندان دانست و افزود: این سوگندنامه می‌تواند پیام منطقه آزاد را به کشور برساند که ایجاد توسعه باید در چارچوب حفظ محیط زیست صورت گیرد و در معماری شهری نیز نمود داشته باشد

مرتضی بانک با تاکید بر پاسداشت شخصیت‌های تاثبرگذار در توسعه کیش از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از آنان نام برد و یادآور شد: ایشان نقش موثری در توسعه کیش داشت و پای این جزیره ایستاد تا ذخایر و ظرفیت‌های آن به ثمر برسد.

در ابتدای جلسه و پیش از صحبت‌های مرتضی بانک،‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش این روز را فرصتی برای قدردانی از همه کسانی دانست که برای این جزیره زحمت کشیدند و باعث رونق آن در طول قرن‌ها شدند.

غلامحسین مظفری در ادامه به مرور طرح‌های افتتاح شده در این روز پرداخت و گفت: در رابطه با معماری جزیره اقدام‌های خوبی صورت گرفته که یکی از آنها محور امیرکبیر است؛ در این خصوص طرح مصوبی داریم و به زودی شاهد یکی از زیباترین خیابان‌ها در کشور خواهیم بود.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز با تقدیر از محمد ابراهیم انصاری لاری به عنوان مبدع روز کیش، این روز را تبلور اراده،‌ مشارکت و همدلی مردم و مدیران برای توسعه نگین خلیج همیشه فارس دانست و خاطرنشان کرد: استقبال مردم و گردشگران باعث می‌شود این روز در تاریخ کیش جاودانه شود.

در پایان این مراسم، از تمبرهای ویژه روز کیش توسط مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رونمایی شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار