gardeshban.ir

گزارش/
به دنبال بازگشت پروازهای روسیه به ایران، مقررات سفر به این کشور اعلام شد. گردشگران ایرانی همچنان برای سفر به روسیه مجاز نیستند.
کد خبر: ۳۳۳۹۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹-1399 August 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
شرکت هواپیمایی روسیه با صدور اطلاعیه‌ای از برقراری دوباره پرواز مستقیم مسکو ـ تهران از ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان‌ماه) خبر داد. این پروازها در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد شد. پروازهای این شرکت روس با همه‌گیری ویروس کرونا متوقف شده بود.

این شرکت هواپیمایی درباره مقررات سفر شهروندان ایرانی به روسیه تاکید کرده که فقط مسافرانی اجازه سفر با این پرواز را دارند که پاسپورت یا اقامت کشور روسیه را روسیه را داشته باشند. این مسافران ملزم شده‌اند ۷۲ ساعت پیش از پرواز، گواهی‌نامه عدم ابتلا به ویروس کرونا به زبان انگلیسی را از آزمایشگاه‌هایی که تایید شده‌اند، دریافت کنند.

ایران و روسیه به تازگی درباره لغو روادید سفرهای گروهی به توافق‌هایی رسیده‌اند. قرار بود وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان برای امضای این تفاهم‌نامه،  ماه گذشته سفری به مسکو داشته باشد که با گسترش دوباره ویروس کرونا، این سفر و اجرای آن تفاهم‌نامه‌ به تعویق افتاد.

روسیه اخیرا ایران را در فهرست کشورهایی قرار داده که امکان دریافت ویزای الکترونیکی را دارند؛ اگرچه ویروس کرونا، رفت و آمدهای گردشگری دو کشور را متوقف کرده است. طبق مقررات ایران نیز صدور ویزای توریستی برای اتباع خارجی فعلا متوقف شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار