gardeshban.ir

آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که چرا از سمت چپ وارد هواپیما می شویم؟
کد خبر: ۳۳۴۵۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹-1399 August 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
این موضوع هم مانند بسیاری از موارد دیگر که در زندگی روزمره ما انسان ها انجام می شود و راجع به آن هیچ گونه سوالی نمی پرسیم، به نوعی قرارداد تبدیل شده که بدون هیچ سوالی آن را انجام می دهیم؛ در این بخش می توانید دلایل جالب این امر را مطالعه کنید. 


دلایل ورود به هواپیما از سمت چپ

یکی از مهم ترین دلایی که می توان به آن اشاره کرداین است که  وارد شدن به داخل هواپیما از سمت چپ ، سبب راحتی مسافران و خلبان می شود. از آن جایی که بخش های بارگیری، تعمیرات، سوخت گیری و چمدان مسافران در سمت راست هواپیما تعبیه شده، درب ورود و خروج را در سمت چپ آن قرار داده اند تا تداخلی در کارها صورت نگیرد و همه امور طبق زمان بندی انجام شود همچنین با این اقدام، ایمنی مسافران هم حفظ می گردد زیرا وسایل نقلیه زیادی برای تعمیرات و بارگیری در سمت راست هواپیما تردد می کنند. 


دلایل وارد شدن به هواپیما از سمت چپ 

تعدادی از موتورهای هواپیما جهت روشن نگه داشتن برق های هواپیما و روشنایی سالن ها، باید فعال باشند و از آن جایی که تا زمان بسته شدن کامل درهای هواپیما نمی توان موتورهای آن سمت را روشن کرد، خلبان می تواند هر زمان که نیاز بود موتور سمت راست را روشن کند و این یکی دیگر از دلایل آن است.

دلیل دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که در گذشته های دور، هواپیماها برای سوار و پیاده کردن مسافران تا فاصله کوتاهی از فرودگاه می رفتند و تجربه ثابت کرده بود به دلیل این که صندلی خلبان در سمت چپ قرار دارد، قرارگیری صندلی های هواپیما در قسمت چپ سبب کنترل بیشتر خلبان بر روی بال چپ هنگام نزدیک شدن به پارکینگ می شود و تسلط خلبان بر روی موانع احتمالی را افزایش می دهد؛ همچنین مسافران هم بدون دور زدن هواپیما به راحتی می توانند در ترمینال ها جابجا شوند. 

طولانی ترین پرواز در جهان - طولانی ترین پرواز جهان حدود 19 ساعت به طول انجامید. 

اما دلیل دیگری که وجود دارد، عملکرد کشتی ها در زمان گذشته است. همان طور که می دانید اکثر سفرها در زمان های قدیم به وسیله کشتی ها انجام می گرفت؛ از آن جایی که در آن دوره با استفاده از پاروهای مخصوصی که در سمت راست کشتی طراحی شده بود سفرهای دریایی انجام می شد، کشتی ها به اجبار باید از سمت چپ پهلو می گرفتند تا پاروها با اسکله برخوردی نداشته باشند از همین رو پیش از ساخت پله های ورود و خروج در هواپیماها، سازندگان این هواگرد ثابت بال در تصمیمی قرارداد بستند که درب ورود و خروج را در سمت راست تعبیه کنند. 

البته لازم به ذکر است که بگوییم درب ورود و خروج برخی از هواپیماهای کوچک مانند Mooney M20 استثنائا در سمت راست جایگذاری شده اند. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار