gardeshban.ir

زمانی که به کشور دیگری سفر می کنیم یا تصمیم می گیریم با یکی از عزیزان‌مان که در کشور دیگری زندگی می کند تماس بگیریم اولین و مهم ترین چیزی که باید مدنظر داشته باشیم اختلاف ساعت هاست.
کد خبر: ۳۳۴۵۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹-1399 August 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
این مسئله ممکن است در نگاه اول آنقدرها مهم به نظر نیاید اما وقتی به خودتان می آیید که می بینید دوست یا عزیزتان را از خواب شیرین بیدار کرده اید تا سوالی از او بپرسید یا خبری را به اطلاعش برسانید. 

فرض کنید می خواهید با یکی از دوستان صمیمی تان که اهل آمریکاست تماس برقرار کنید. گوشی را بر می دارید و شماره او را می گیرید. یک دفعه می بینید صدایی خواب آلود از طرف دیگر به گوشتان می رسد. بهت زده می شوید و دلتان می خواهد زمین دهان باز کند و شما را ببلعد. 

برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید باید اختلاف ساعت ایران با آمریکا را بدانید. البته اختلاف ساعت فقط به آمریکا و ایران مربوط نمی شود و موضوعی جهانی است. 

 چرا ساعت در کشورهای مختلف متفاوت است؟

 تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا کشورهای مختلف ساعات متفاوتی را تجربه می کنند؟ جایی که شما زندگی می کنید ممکن است با آمریکا چندین ساعت اختلاف داشته باشد؟ تا به حال به کشور دیگری سفر کرده اید؟ بابت تغییر زمان چقدر به دردسر افتاده اید؟ فکر می کنید به هنگام سفر به کشورهای دیگر سوار ماشین زمان می شوید؟ معلوم است که نه!

همه این تفاوت ها به منطقه زمانی مربوط می شود. برای اینکه بدانیم منطقه زمانی چیست باید شکل زمین را قبل از هر چیزی در ذهنمان تصور کنیم. همه ما به لطف تلاش های دانشمندانی چون گالیله خیلی خوب می دانیم که زمین گرد است. این را هم می دانیم که زمین گردمان به دور یک خط فرضی که محور نامیده می شود می چرخد. هر 24 ساعت زمین یک دور کامل می زند و روزمان کامل می گردد. حالا یک چراغ قوه بزرگ در دست تان بگیرید و آن را روی کره زمین بتابانید. 

هر چقدر هم که تلاش کنید تنها بخشی از زمین را می توانید روشن کنید. بخش مقابل این کره گرد، تاریک می ماند و نوری دریافت نمی کند. وقتی زمین می چرخد، بخش های مختلف آن نور را به اشکال مختلفی دریافت می کنند.

بعضی از بخش ها نور بیشتری دریافت می کنند و برخی هایشان اصلاً نوری به خود نمی بینند. همه این فرآیندها دست به دست هم می دهند تا در بخش های مختلف این کره خاکی روزها و شب های مختلفی ایجاد کنند.

زمانی که موقعیت شما بر روی کره زمین به سمت نور خورشید می چرخد، طلوع زیبای خورشید را با چشمان تان خواهید دید. وقتی هم که خورشید ازتان دور می شود، غروبِ گاه غم انگیزش را تجربه خواهید کرد. 

تقسیم بندی کره زمین 

 سال 1800 بود که گروهی از دانشمندان با سیستم جدیدی آشنا شدند که کمک شان کرد منطقه زمانی را به شیوه بهتری تعریف کنند. آن ها این سیستم را به عنوان زمان استاندارد معرفی نمودند. برای ایجاد نقشه منطقه زمانی، حرکات زمین را مورد مطالعه قرار دادند. زمانی که زمین بر روی محور خودش می چرخد، هر 60 دقیقه 15 درجه حرکت می کند. بعد از 24 ساعت یک دور 360 درجه کامل می شود. دانشمندان به کمک این اطلاعات کره زمین را به 24 بخش تقسیم بندی کردند. این موضوع به دانشمندان کمک کرد زمان واقعی را در طول روز و در بخش های مختلف کره زمین تخمین بزنند.


تفاوت ساعت ایران و آمریکا

 همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز بیان کردیم ساعت ها در کشورهای مختلف با هم فرق می کند. چیزی که در این میان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است آشنایی با این تفاوت هاست. اختلاف ساعت ایران و آمریکا یکی از مواردی است که بر اساس شهرهای مختلف هم می تواند تغییر کند. قبل از هر چیز باید به این مسئله توجه داشته باشید که  آمریکا از لحاظ زمانی از ایران عقب تر است. 

به عبارت دیگر اگر  اختلاف ساعت ایران و آمریکا 10 ساعت بیان شود به این معنی است که آمریکا 10 ساعت از ایران عقب تر است. موضوع مهم دیگری هم که باید مدنظر قرار گیرد این است که ساعت آمریکا به وقت ایران در شهرهای مختلف این کشور متفاوت خواهد بود. شاید جدول زیر بتواند موضوع را برایتان روشن تر کند:

اختلاف ساعت ایران با لس آنجلس : 10.5 ساعت

اختلاف ساعت ایران با واشنگتن دی سی :  حدود 7.5 ساعت

اختلاف ساعت ایران و شیکاگوی آمریکا : 8.5 ساعت

اختلاف ساعت ایران و فیلادفیا : 7.5 ساعت

اختلاف ساعت ایران با سیاتل : 10.5 ساعت

 اختلاف ساعت ایران و آلاسکای آمریکا : 11.5 ساعت

 اختلاف ساعت ایران و هاوایی : 13.5 ساعت

اختلاف ساعت ایران با اوهایو :  حدود 7.5 ساعت

 خوب همانطور که مشاهده کردید بسته به شهری که می خواهید در آمریکا به آن سفر کنید اختلاف ساعت ها نیز متفاوت خواهد بود. اگر با تور لحظه آخری تصمیم گرفته اید به این کشور سفر کنید بهترین کار این است که جدول بالا را مرور کنید و اختلاف ساعت را بین دو کشور محاسبه کنید. البته برای راحتی کار سایت هایی طراحی شده اند که به صورت آنلاین اختلاف ساعت دو ناحیه را محاسبه می کنند. از این سایت ها هم می توانید کمک بگیرید. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار