gardeshban.ir

برای این که بتوانید به نقاط مختلف دنیا سفر کنید و یا با کشورهای دیگر تماس داشته باشید، لازم است تا بدانید که در کشور مورد نظرتان اکنون چه زمانی از شبانه روز است.
کد خبر: ۳۳۴۶۰
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹-1399 August 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
اختلاف ساعت در بین کشورها یک مسئله فیزیکی بوده و علت آن در وهله اول موقعیت جغرافیایی هر کشور بر روی کره زمین و از عوامل دیگر آن می توان به ساعت طلوع و غروب خورشید، حرکت چرخشی زمین به دور خود و همچنین حرکت آن به دور خورشید نام برد. 

این عوامل باعث می‌ شوند تا بین کشورهای مختلف شاهد اختلاف ساعت باشیم. علاوه بر اختلاف ساعت به صورت طبیعی، ممکن است شاهد اختلاف ساعت فصلی نیز در برخی از کشورها باشیم و به همین دلیل ممکن است دو کشور در طول یک سال چندین بار اختلاف زمانی متفاوتی نسبت به هم داشته باشند و به همین دلیل بهتر است تا نگاه دقیقی به اختلاف ساعت ایران با سایر نقاط دنیا به خصوص کشور آلمان انداخته و توضیحات لازم در رابطه با آن را بررسی کنیم. 


ساعت رسمی ایران

ساعت رسمی ایران نسبت به زمان گرینویچ که به عنوان مبدا زمانی مشخص می‌ شود، با توجه به تفاضل نصف ‌النهار مقدار +3:30 است. ساعت رسمی ایران در نیمه دوم سال به همین مقدار می باشد و در نیمه اول سال خورشیدی با احتساب ساعت تابستانی یک ساعت به جلو کشیده شده و مقدار آن +4:40 محاسبه می ‌شود. 

ساعت رسمی کشور ایران هر ساله در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده و در ساعت ۲۴ روز 30 شهریور یک ساعت به عقب باز می گردد تا به حالت اولیه خود بازگردانده شود. 

ایجاد ساعت رسمی در ایران به سال ۱۳۱۱ برمی ‌گردد، جایی که کشور ایران گروهی را به ریاست دکتر حسابی برای تعیین ساعت رسمی ایران انتخاب کرد و این گروه با محاسبه طول و عرض جغرافیایی و همچنین مکاتبه رسمی با گرینویچ بین ‌المللی، ساعت رسمی کشور ایران را تعیین کردند. امروز همان ساعت محاسبه شده، به عنوان ساعت رسمی ایران در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.


ساعت به وقت ایران

روش های مختلفی برای به دست آوردن ساعت به وقت ایران وجود دارد. در وهله اول شما می توانید ساعت رسمی ایران را در اینترنت جستجو کرده و به راحتی ساعت به وقت ایران را پیدا کنید. فارغ از این که در چه کشوری هستید، اینترنت به شما کمک می کند تا ساعت ایران را به درستی پیدا کرده و بتوانید با کشور ایران در زمان درستی تماس گرفته و با ایرانیان ارتباط برقرار کنید. روش دیگر پیدا کردن ساعت به وقت ایران با استفاده از ساعت گرینویچ است که به شما کمک می کند تا با توجه به موقعیت کشور خود و ساعت رسمی آن، ساعت به وقت ایران را پیدا کنید.


ساعت به وقت آلمان

کشور آلمان که با اسم جمهوری فدرال آلمان نیز شناخته می شود، کشوری در قاره اروپا و پایتخت آن برلین است. آلمان با کشورهای دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز مشترک دارد و جمعیت این کشور طبق آخرین آمارها، نزدیک به ۸۴ میلیون نفر است. کشور آلمان را باید یکی از قطب های اقتصاد و صنعت در دنیا به حساب آورد. 

روابط ایران و آلمان در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است به نحوی که سایت سفارت آلمان در تهران روابط بین این دو کشور را این چنین توصیف می کند: ایران و آلمان به تاریخ طولانی در روابط سیاسی خود نگاه می ‌کنند که به اوایل قرن هفدهم باز می گردد. 

این دو کشور همواره روابط اقتصادی و سیاسی مختلفی با یکدیگر داشته اند و این روابط در سال‌ های گذشته هیچ گاه خالی از تنش نبوده است اما همواره سعی شده تا زیربنای استواری برای روابط دو کشور گذاشته شود و شاهد روابط بازرگانی و فرهنگی بین دو کشور ایران و آلمان باشیم.

به دلیل همین ارتباط نزدیک بین دو کشور ایران و آلمان، حجم توریست هایی که در طول سال بین دو کشور در قالب تور آلمان و تور ایران سفر می کنند و همین طور تعداد بالای دانشجویان ایرانی در کشور آلمان، پیدا کردن ساعت رسمی آلمان و اختلاف ساعت این کشور با ایران بسیار حائز اهمیت است. طبق محاسبات انجام شده ساعت رسمی آلمان به نسبت ساعت گرینویچ +2 است که شما می توانید با توجه به موقعیت زمانی آلمان و ایران به نسبت گرینویچ، اختلاف ساعت دو کشور را به شکل دقیقی محاسبه کنید.

اگر در قصد سفر به کشورهای اروپایی به وسیله تور اروپا را دارید بسیار مهم است تا ساعت به وقت ایران و ساعت به وقت کشورهای اروپایی به خصوص آلمان را دانسته و سپس به فعالیت ‌های مختلف مشغول شوید. یکی از مشکلات افرادی که بین کشورها سفر می کنند، مسئله جت لگ شدن است که شما می توانید بهترین زمان سفر به آلمان را زمانی تعیین کنید که اختلاف ساعت ایران و آلمان به حداقل می رسد تا با مشکل جت لگ مواجه نشوید و سفر راحتی را تجربه کنید.

جت لگ چیست؟

جت لگ در واقع به پدیدار شدن مشکلاتی نظیر بی خوابی، بی اشتهایی، بد خلقی و... گفته می شود که در مسافرینی که بین کشورهای مختلف که با یکدیگر اختلاف زمانی بسیاری دارند به وفور و به طور واضح یافت می شود. از جمله افرادی که به این عارضه به طور مداوم دچار میشوند خلبانها، پرسنل پروازی و مسافرینی هستند که مسافت بسیار طولانی از مبدا به سمت مقصد را در پروازهای مختلف سپری کرده اند.


اختلاف ساعت ایران با آلمان

برای آن که بتوانید اختلاف ساعت بین ایران و آلمان را به درستی پیدا کنید، بسیار مهم است تا نکات زیر را در نظر گرفته و در محاسبات خود آنها را اعمال کنید.

همزمانی تمام شهرهای آلمان و ایران: اولین نکته برای پیدا کردن اختلاف ساعت ایران با آلمان این است که همه شهرها و مناطق آلمان با یکدیگر همزمان هستند. این مسئله در رابطه با ایران نیز صادق است و تمامی شهرهای ایران یک ساعت رسمی دارند.

فاصله ایران و آلمان تا گرینویچ: اگر اختلاف ساعت ایران و آلمان را تا گرینویچ محاسبه کنیم و سپس بخواهیم اختلاف ساعت ایران و آلمان را به صورت دقیق محاسبه کنیم، می ‌توان گفت که در نیمه اول سال ایران و آلمان 3 ساعت و 30 دقیقه با یک دیگر اختلاف دارند و ساعت آلمان از ایران عقب تر است. در نیمه دوم سال این اختلاف ساعت به 2 ساعت و 30 دقیقه می رسد.

شما می ‌توانید به راحتی و با توجه به ساعت جهانی، اختلاف ساعت تمامی کشورها را با یکدیگر به دست آورده و آن را محاسبه کنید. البته ناگفته نماند که ابزارهای مختلفی نیز برای به دست آوردن این اختلاف ساعت به وجود آمده است که شما می توانید از آنها کمک گرفته و به راحتی ساعت هر کشور را مشاهده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار