gardeshban.ir

در این مطلب با راهنمای سفر به کویر و بهترین زمان سفر به کویر برای سفری راحت آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۳۳۴۷۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹-1399 August 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
آب و هوا های کویر های ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد دارای آب و هوای گرم و خشک است که در فصل گرم سال آب و هوا به شدت گرم و در فصل سرد سال آب و هوای معتدلی دارد. آب و هوا در روز های کویر آفتاب به شدت می تابد و اما در شب ها درجه هوا به شدت کاهش می یاید. بهترین زمان سفر به کویر اوایل پاییز و تا اواسط زمستان می باشد که آب و هوای معتدلی دارد.

در فصل بهار و تابستان گرما کویر به شدت سوزان و آزار دهنده می باشد اگر هم می خواهید در این فصل سفر کنید اوایل بهار را اتخاب نمایید تا هوای نسبتا بهتر باشد. در فصل پاییز و زمستان آب و هوای معتدلی دارد و در شب ها با کاهش دمای چشمگیری رو به رو خواهید شد.

پیشنهادات لحظه آخر برای راهنمای سفر به کویر :

قبل از رفتن به سفر کویر تجهیزات مورد نیاز از قبیل کرم ضد آفتاب ، کفش مناسب برای پیاده روی ، کلاه ، عینک آفتابی ، زیر انداز ، لباس گرم ، دمپایی ، وسایل نظافت شخصی ، فلاسک چای ، بطری آب آشامیدنی و دیگر وسایل مورد نیاز را در کوله ی خود برای چند روزی بگذارید. همچنین اگر قصد چادر زدن و استراحت کردن در چادر را دارید حتما ملحفه ، کیسه خواب و پتوی مسافرتی همراه خودتان داشته باشید.

یکی دیگر از راهنمای سفر به کویر ، حواستان به شن های روان کویر باشد که برای دوربینتان مشکلی به وجود نیاورد تا داخل آن شود و مشکل ایجاد کند. اگر به عکاسی علاقه مند هستید حتما در وسایل سفر به کویر سه پایه دوربین را با خودتان ببرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار