gardeshban.ir

کشور ما مملو از روستاهای زیبا و خاص است که بسیاری از افراد هیچ اطلاعی از این روستاها نداشته و حتی نام آن ها را نیز نشنیده اند، اما هر یک از این روستاها با داشتن ویژگی های منحصر به ‌فرد، تبدیل به یکی از خاص ترین مناطق کشور شده اند.
کد خبر: ۳۳۴۹۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹-1399 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این مطلب قصد داریم تا سری به شرق کشور زده و شما را با روستا زیبا و خاص اخلمد مشهد آشنا کنیم، روستایی که بسیاری از افراد آن را با نام بهشت گمشده مشهد صدا می کنند. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به روستای اخلمد انداخته و این روستای زیبا و خاص را به شما معرفی کنیم.


روستای اخلمد کجاست

روستای اخلمد یکی از زیباترین و خاص ترین روستاهای اطراف شهر مشهد به حساب می آید. اگر به واسطه حضور در تور مشهد به این شهر زیبا سفر کردید، به شما پیشنهاد می کنیم تا در شمال غربی این شهر از شهرستان چناران عبور کرده و در ۲۴ کیلومتری چناران و در بین کوه های بینالود از روستای زیبا و بکر اخلمد بازدید کنید.

این روستا که قدمتی چند هزار ساله دارد، با داشتن طبیعت خاص و فوق العاده خود یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری به حساب می آید که متاسفانه افراد بسیار کمی از وجود آن آگاه هستند. 

شما می توانید در این روستای زیبا انواع گل ها و گیاهان، درختان میوه و... را مشاهده کرده و از آن ها بازدید کنید. روستای اخلمد چناران بهترین گزینه برای گردشگران به حساب می آید. این روستا با داشتن جاذبه های گردشگری فوق‌ العاده در دل خود، تبدیل به یکی از روستاهای خاص شهر مشهد شده است و همان طور که گفته شد، بسیاری از افرادی که از این روستا بازدید داشته اند، لقب بهشت گمشده مشهد را به روستای اخلمد خراسان داده اند. 

جاذبه های روستای اخلمد

مهم ترین جاذبه های گردشگری و توریستی روستای اخلمد، جاذبه های طبیعی آن به حساب می آیند. شما می توانید در این روستای زیبا آبشارها و مناظر طبیعی بسیار زیادی را مشاهده کنید. 

کوه های این منطقه در فصل بهار با گیاهان سبز، جلوه فوق العاده پیدا کرده و در هنگام بارش باران از دامنه آن ها شاهد آبشارهای زیبا و خاصی به ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر خواهیم بود، همین مسئله سبب شده تا مناظر روستای اخلمد خاص و فوق العاده باشد. این روستا در دو طرف رودخانه و در دامنه کوه قرار گرفته است و همین موضوع سبب شده تا زیبایی این منطقه بیش از پیش شود. 

شما می توانید در روستای اخلمد خانه های روستایی زیبا و خاصی را مشاهده کنید که در بین درختان و کوه ها قرار گرفته اند. هر یک از این جاذبه ها می تواند ساعت ها شما را مجذوب خود کرده و لحظات فوق ‌العاده ای را برای تان به وجود آورد. 

آبشارها و چشمه های روستای اخلمد

یکی از مشهورترین جاذبه های طبیعی این روستا، آبشار اخلمد است که در ۲ کیلومتری روستا واقع شده است. وجود این آبشار سبب شده تا شاهد هوای خاص و ییلاقی در اطراف این بخش از روستا باشیم. شما می توانید در اطراف آبشار اخلمد انواع درختان میوه نظیر گیلاس و سیب را مشاهده کنید. یکی دیگر از جاذبه های مهم و مشهور روستای اخلمد خراسان رضوی، رودخانه و چشمه های آب آن است. در واقع رودخانه اخلمد از محلی به نام پیش باغ سرچشمه می گیرد و با گذر از مسیرهای پر پیچ و خم کوه در نهایت به دره اخلمد می ریزد. 

این رودخانه در برخی از فصول سال نظیر بهار و پاییز با بارش برف و باران، حجم آب بسیار زیادی داشته و در فصل تابستان، حجم آب کمی را تجربه می کند. مردم اخلمد از این رودخانه برای آبیاری باغات و زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند. در این روستا می توانید چشمه های بسیار زیادی را نیز مشاهده کنید، از مهم ترین چشمه های این روستا می توان به چشمه دیزبار، چشمه خواهش، چشمه غسل خانه، چشمه پونه زار، چشمه حاتم، چشمه حصار، چشمه دنبه چشمه بل بل و... اشاره کرد. وجود این چشمه ها سبب شده تا طبیعت روستای اخلمد فوق العاده و خاص شود و افرادی که عاشق کمپینگ و طبیعت گردی هستند، این روستا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. 

اقامت در اخلمد

اگر به واسطه حضور در تور داخلی سری به روستای اخلمد زدید و علاقه ‌مند بودید تا در این روستای زیبا و خاص اقامت داشته باشید، می توانید از سوئیت های ارزان در این منطقه استفاده کرده و در این سوئیت ها چند روزی را ساکن باشید. سوئیت های روستای اخلمد برای گردشگران بوده و این امکان را به شما می دهد تا بدون نگرانی در رابطه با محل اقامت خود لحظات فوق ‌العاده ای را در این روستای زیبا و خاص سپری کنید. از مهم ترین امکانات سوئیت های روستای اخلمد می توان به وجود وسایل پخت و پز، سرویس بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش اشاره کرد.


البته اگر عاشق هیجان هستید و به دنبال آن هستید تا لحظات خاص و فوق العاده ای را در روستای اخلمد داشته باشید، می توانید به جای آن که در سوئیت های این روستا اقامت داشته باشید، با دوستان خود به دل کوه زده و کمپینگ خاصی را در این مکان داشته باشید. طبیعت این روستا به قدری جذاب و خاص است که گروه های مختلف کمپینگ به روستای اخلمد آمده و کمپ خود را در کوه ها و جنگل های اطراف این روستا برپا می کنند. 

آدرس روستای اخلمد 

برای این که بتوانید به روستای اخلمد دسترسی پیدا کنید، لازم است تا به شمال غربی شهر مشهد رفته و از شهرستان چناران عبور کنید. در واقع این شهرستان در فاصله ۸۵ کیلومتری شهر مشهد قرار دارد، پس از عبور از چناران با طی مسافت ۲۴ کیلومتری، می توانید به روستای اخلمد دسترسی پیدا کنید. 

موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت، این است که حتماً پیش از سفر مسیر حرکت خود را بر روی نقشه مشخص کنید تا در طول سفر خود به این روستای زیبا دچار مشکل نشوید. هر زمانی که در مسیر یابی با مشکل مواجه شدید، می توانید از مردم محلی کمک گرفته و مسیر خود را پیدا کنید.

حرف آخر

در این مطلب سری به روستایی زیبا و خاص اخلمد مشهد زده و شما را با بهشت گمشده شرق آشنا کردیم. برای افرادی که به دنبال یک روستای بکر با طبیعت خاص می گردند، روستای اخلمد گزینه ای عالی به حساب می آید که می توانند از آن بازدید داشته باشند و کمپینگ را در این منطقه تجربه کنند.


روستای اخلمد؛از زیباترین و خاص ترین روستاهای مشهد/عکس

روستای اخلمد؛از زیباترین و خاص ترین روستاهای مشهد/عکس

روستای اخلمد؛از زیباترین و خاص ترین روستاهای مشهد/عکس

روستای اخلمد؛از زیباترین و خاص ترین روستاهای مشهد/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار