gardeshban.ir

همانطور که می دانید کشور کانادا بالاترین میزان پذیرش مهاجر در دنیا را دارد و مقصد ایده آلی برای مهاجران ایرانی به شمار می رود.
کد خبر: ۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹-1399 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
همانطور که می دانید کشور کانادا بالاترین میزان پذیرش مهاجر در دنیا را دارد و مقصد ایده آلی برای مهاجران ایرانی به شمار می رود ولی یکی از چالش هایی که هر فرد با زندگی در خارج از کشور با آن مواجه می شود، تحمل دوری از خانواده است که تا حدودی می تواند یکی از عوامل اصلی انصراف از زندگی در خارج باشد.


همانطور که می دانید کشور کانادا بالاترین میزان پذیرش مهاجر در دنیا را دارد و مقصد ایده آلی برای مهاجران ایرانی به شمار می رود ولی یکی از چالش هایی که هر فرد با زندگی در خارج از کشور با آن مواجه می شود، تحمل دوری از خانواده است که تا حدودی می تواند یکی از عوامل اصلی انصراف از زندگی در خارج باشد. تدابیر اداره مهاجرت کانادا در این خصوص راه و مسیر جدیدی را پیش روی والدین و فرزندان مقیمشان گذاشته است. 

این اداره با ایجاد شرایط و الزامات خاص، امکان اقامت موقت والدین در کانادا را به وجود آورده است. تا قبل از این والدین با اخذ ویزای توریستی می توانستند حداکثر تا ۶ ماه در کنار فرزندشان در کانادا اقامت کنند یا با ویزای اسپانسرشیپ که در آن فرزندان اسپانسرکننده والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود می شدند، اقامت کانادا می گرفتند ولی با معرفی ویزای والدین یا همان سوپر ویزا اجازه اقامت طولانی تری به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ ها داده شد. البته همه والدین واجد شرایط اخذ این نوع ویزا نیستند. 


ویزای والدین یا سوپر ویزا کانادا یکی از زیرمجموعه های ویزای توریستی کانادا و مجوز اقامت موقت است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ و پس از وقفه ای در ویزاهای اسپانسری، توسط اداره مهاجرت کانادا ارائه شد. به این صورت که دارندگان ویزای والدین می توانند به مدت ۱۰ سال به کشور کانادا سفر کنند و در هر بار سفر حداکثر تا ۲ سال در کنار فرزند یا نوه خود زندگی کنند و در طول این ۲ سال هیچ نیازی به تمدید ویزای خود ندارند.

چه کسانی از واجدان شرایط اخذ ویزای والدین کانادا به حساب می آیند؟

این ویزا تنها به کسانی تعلق می گیرد که فرزند یا نوه‌شان از شهروندان کانادا یا مقیم این کشور باشند و واجد یک سری شرایط باشند که داشتن دعوت نامه از سوی فرزند یا نوه شرط دیگر آن است. این نامه باید شامل تعهد حمایت مالی از والدین در کانادا، لیست و تعداد افراد خانواده شخص در کانادا، کپی مدارک مربوط به شهروندی یا اقامت دائم شخص در کانادا و همچنین اطلاعات مربوط به شرایط شغلی و اقتصادی او در کانادا باشد.

شرط بعدی داشتن بیمه درمانی از یک شرکت بیمه کانادایی است که این بیمه نامه باید حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار دلار از هزینه های درمانی را پوشش دهد و از زمان ورود به کانادا حداقل ۱ سال از اعتبار آن باقی مانده باشد. ضمنا باید از کشوری به جز کانادا برای اخذ ویزای والدین یا سوپر ویزا اقدام شود و والدین مجاز به ورود به کشور کانادا باشند و همچنین معاینه پزشکی مهاجرت را انجام داده باشند.

فرد دعوت کننده باید چه شرایطی داشته باشد؟

فرزند یا نوه ای که تمایل به دعوت والدین یا پدربزرگ و مادربزرگش به کانادا را دارد باید ثابت کند که از پس هزینه های میزبانی از آن بر می آید و به عبارتی مدارک اثبات کننده تمکن مالی خود را ارائه دهد که شامل مدارک زیر است:

آخرین کپی از T1  یا T4 (برگه ارزیابی Notice of Assessment )

مدرک پرداخت بیمه کاری

آخیرین فیش حقوقی (از آژانس درآمد کانادا) یا مدارک نشان دهنده منبع درآمد

گواهی اشتغال به کار (نشان دهنده شغل، نام شرکت، شرح وظایف، حقوق و تاریخ استخدام)

پرینت گردش حساب

در نوشتن دعوت نامه کانادا برای والدین باید چه نکاتی را در نظر داشت؟

شرایط اخذ ویزای والدین کانادا

ویزای والدین کانادا

شخص دعوت کننده با ارسال دعوت نامه به والدین یا پدربزرگ و مادربزرگش، فقط در خصوص سفر آن ها به کانادا مسئول نیست بلکه باید در کل مدت حضور آن ها در کانادا مسئول تامین هزینه های زندگی آن ها باشد و به تمام تعهدات دعوت نامه خود عمل کند. 

به همین ترتیب اطلاعاتی که در دعوت نامه ذکر می شوند شامل: نام و نام خانوادگی دعوت شونده، آدرس، شماره تماس، تاریخ تولد و نسبت او با دعوت کننده، نحوه پرداخت هزینه ها، محل اقامتش در کانادا، مدت زمانی که قصد ماندن در کانادا را دارد، هدف از سفر و شامل نام و نام خانوادگی دعوت کننده، تاریخ تولد، آدرس و شماره تماس او، اطلاعات مربوط به خانواده او، مجموع افرادی که در حال حاضر و در کانادا جزو خانوارش محسوب می شوند، فتوکپی از کارت شهروندی و عنوان شغلی اوست.

مدارک لازم برای اخذ ویزای والدین کانادا چیست؟

پاسپورت معتبر

۲ عدد عکس

دعوت نامه

فرم های تکمیل شده

کپی بیمه درمانی خریداری شده با اعتبار ۱ سال و پوشش دهی تا ۱۰۰ هزار دلار

رسید پرداخت هزینه ویزا

نامه تمکن مالی دعوت کننده

مدارک مورد نیاز برای اثبات نسبت خویشاوندی متقاضی با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ

مدارک اثبات حداقل درآمد فرزند یا نوه مقیم کانادا

مدرک شهروندی دعوت کننده

مجوز سفر هوایی برای متقاضی

انجام آزمایش های پزشکی تحت نظر پزشک معتمد سفارت کانادا

مراحل اخذ ویزای والدین چیست؟

قدم اول تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین است و بعد از تکمیل فرم باید مدارک لازم را آماده و به سفارت کانادا تحویل دهید که هم می توانید به یکی از سفارت های کانادا در کشورهای همسایه (مثل ترکیه) مراجعه کنید و هم به صورت آنلاین مدارک را ارسال کنید ولی در تاریخی که از طریق سفارت اعلام خواهد شد باید در آنجا حضورت داشته باشید و مرحله انگشت نگاری را انجام دهید.

زمان و مکان اقدامات مربوط به انگشت نگاری و بیومتریک بعد از ارسال درخواست ویزا و پرداخت هزینه انگشت نگاری از طریق ایمیل به متقاضی اطلاع رسانی می شود و در این ایمیل توضیح داده می شود که چطور و کجا این مرحله را انجام دهید. در صورتی که هنوز هزینه انگشت نگاری را پرداخت نکرده باشید، در این ایمیل از شما خواسته می شود که هزینه را بپردازید. بعد از دریافت ایمیل حداکثر تا ۳۰ روز باید مرحله انگشت نگاری و بیومتریک را انجام دهید.

رسیدگی به پرونده سوپر ویزا یا ویزای والدین چگونه است؟

معمولا بعد از درخواست ویزا، مواردی مثل هدف متقاضی از سفر، شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، وضعیت مالی دعوت کننده به طور دقیق بررسی می شود و این بررسی حدود چند هفته طول می کشد. ممکن است در بعضی از پرونده ها مدارک ناقص باشد یا افسر پرونده نیازی به مصاحبه یا ارائه معاینات پزشکی و سو پیشینه ببیند و به این ترتیب زمان تایید یا رد درخواست ویزا کم تر یا بیش تر می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار