gardeshban.ir

شما می توانید در جزیره زیبای قشم جاذبه های گردشگری مختلفی را تماشا کنید.
کد خبر: ۳۳۵۰۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹-1399 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
این جزیره با داشتن چنین جاذبه های زیبا و فوق ‌العاده ای، تبدیل به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ایران شده است و هر ساله شاهد حضور گردشگران بسیار زیادی هستیم که با تور قشم به این جزیره خاص سفر می کنند. 

گردشگران ایرانی نیز از شهرهای مختلف با رزو و خرید یک تور داخلی سری به این جزیره زیبا زده و از آن بازدید کرده و لحظات خارق العاده ای را در این جزیره سپری می کنند. 

در این مطلب قصد داریم تا یکی از جاذبه های طبیعی جزیره قشم که افراد کمی از وجود آن اطلاع داشته و از آن به عنوان یک جاذبه بکر یاد می شود، یعنی تنگه عالی محمد را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این تنگه زیبا و خاص بیاندازیم. 

معرفی تنگه عالی محمد قشم

تنگه عالی محمد قشم، به علت نمای آب در قسمت هایی از آن به اسم هایی همچون تنگه سنگ آب یا تنگه آب نما نیز در بین مردم مشهور است. ورودی این تنگ، دهانه پر عرضی است و پس از چند متر، آرام ‌آرام این دهانه باریک تر و تنگ تر می شود. شما می توانید در تنگه عالی محمد قشم درختان و گیاهان بسیار زیادی را مشاهده کنید. گیاهان و درختانی که در این تنگه وجود دارند نشان از آن است که در این مکان شاهد وجود آب به میزان کافی هستیم که وجود این آب سبب رشد گیاهان شده است.

در عبور از تنگه عالی محمد، زمانی که به اواسط این تنگی زیبا می رسید، ادامه مسیر به هیچ عنوان کار آسانی نبوده و با تنگ تر شدن تنگه در برخی از نقاط، باید خود را از کف تنگه بالاتر کشیده تا بتوانید از این مکان ها عبور کنید. با وجود تنگ تر شدن و تاریک تر شدن تنگه، همچنان تنگه عالی محمد مسیر پر هیجان و خاص خود را داشته و افرادی که علاقه مند هستند تا به فعالیت های پر ریسک و پر خطر بپردازند، در بازدید از این تنگه لحظات فوق العاده ای را تجربه می کنند. 

ویژگی های تنگه عالی محمد قشم

اگر بخواهیم در رابطه با ویژگی های تنگه عالی محمد قشم صحبت کنیم، باید به این موضوع اشاره داشت که در کف تنگه، ترک های گلی را می توان در برخی از نقاط مشاهده کرد که در واقع این ترک های گلی، لایه های ضخیمی از از رس و مارون هستند. به دلیل وجود رطوبت بسیار زیاد در این تنگه این رس ها و مارون ها دارای چسبندگی بسیار زیادی هستند. 

در بخش های دیگری از تنگه عالی محمد، می توانید شیارهای خطی و طاقچه ای را به صورت موازی مشاهده کنید که دلیل آن فرسایشی است که در بین لایه های رسوبی به وجود آمده است. 

در واقع این شیارها و حفره های دیواره ای شکل که به اشکال مختلفی مانند طاقچه و یا نیم کروی هستند، از جاذبه های زیبا و خاص تنگه عالی محمد قشم به حساب می آیند. عامل ایجاد این شیارها در واقع حرکت سریع آب و تخریب دیواره ها در زمان سیلاب است. 

آدرس تنگه عالی محمد قشم

تنگه عالی محمد در بخش شمال غربی جزیره قشم واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی این مکان با فاصله کمی از تنگه چاهکوه قرار دارد. در واقع، انتهای تنگه عالی محمد به شمال شرقی گنبد نمکدان متصل می شود. 

اگر قصد بازدید از این تنگه زیبا و خاص را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا خود را به منطقه چاهو شرقی رسانده و سپس از مسیرهای مشخص شده به ابتدای تنگه عالی محمد قشم بروید. اگر در طول مسیر نتوانستید این تنگه را پیدا کنید، می توانید از مردمان محلی کمک گرفته و آدرس دقیق این تنگه را از آن ها بپرسید. برای افراد ماجراجو و کسانی که به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستند، تنگه عالی محمد گزینه فوق العاده ای به حساب می آید و شما می توانید در آن لحظات هیجان انگیز و فوق العاده را تجربه کنید.


در این مطلب به سراغ یکی از جاذبه های گردشگری جزیره زیبای قشم یعنی تنگه عالی محمد رفته و این مکان زیبا و خاص را به شما معرفی کردیم. 

در زمان سفر خود به جزیره زیبای قشم، اگر به‌ دنبال جاذبه های طبیعی خاص و هیجان انگیزی در این جزیره زیبا می گردید، حتما به سراغ تنگه عالی محمد رفته و از این مکان بازدید کنید. افراد بسیار کمی از وجود این تنگه در جزیره قشم آگاه هستند و همین موضوع باعث شده تا این مکان تبدیل به یک جاذبه طبیعی بکر، خاص و جذاب شود. 

جزیره قشم مملو از جاذبه های طبیعی مختلف بوده و همین موضوع باعث شده تا این جزیره بسیار خاص شود. تنگه عالی محمد تنها یکی از جاذبه های طبیعی است که می توانید در این جزیره زیبا آن را مشاهده کنید.


تنگه عالی محمد؛ جاذبه طبیعی و زیبای قشم/عکس

تنگه عالی محمد؛ جاذبه طبیعی و زیبای قشم/عکس

تنگه عالی محمد؛ جاذبه طبیعی و زیبای قشم/عکس

تنگه عالی محمد؛ جاذبه طبیعی و زیبای قشم/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار