gardeshban.ir

چرا مدارک شغلی برای ویزا اهمیت دارد؟ مدارک شغلی برای صدور ویزا در مشاغل مختلف به چه صورت است؟
کد خبر: ۳۳۵۰۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹-1399 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
مدارک شغلی برای ویزا از مهم‌ترین فاکتورهای تأیید یا رد پرونده‌ی ویزای شما در هر سفارتخانه است. هرچه مدارک شغلی شما برای دریافت ویزا معتبرتر و واقعی‌تر باشد، احتمال صدور ویزا برای شما نیز بالاتر می‌رود.

برای گرفتن ویزای توریستی هر کشوری، باید مدارک شغلی معتبر خود را به سفارتخانه‌ی آن کشور تحویل دهید تا بخش امور ویزا صلاحیت شما برای اعطای ویزا را تأیید یا رد کند. به‌عبارتی‌دیگر، بخش زیادی از این پروسه، بستگی به مدارکی دارد که به سفارتخانه ارائه می‌کنید.

سفارتخانه هر کشور دارای قوانین مختص به خود به‌منظور صدور ویزا برای متقاضیان است، اما مدارک شغلی برای ویزا تقریباً در بین بیشتر کشورها مشترک است. می‌توان گزینه‌ی مدارک شغلی برای ویزا را یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأیید یا رد صلاحیت شما برای دریافت ویزا دانست. هرچه این مدارک معتبرتر باشد، بخش امور ویزا با اطمینان بیشتری آنها را برای تأیید صلاحیت دریافت ویزا را بررسی می‌کند.

مدارک شغلی برای ویزا

هدف کلی سفارتخانه‌ها از بررسی مدارک شغلی برای صدور ویزا، اطمینان از این موضوع است که شما توانایی پرداخت هزینه‌های سفر به کشور مقصد را دارید و پس از سفر نیز مجدداً به کشور خودتان بازخواهید گشت.

مدارک شغلی برای ویزا در مشاغل مختلف

متقاضیانی که برای دریافت ویزا به سفارتخانه‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند از هر شغل و صنفی باشند. ازاین‌رو، بررسی مدارک آن‌ها به‌منظور صلاحیت برای دریافت ویزا نیز متفاوت است. ما نیز قصد داریم تا در ادامه مدارک شغلی برای ویزا در کسب‌وکارهای رایج در کشور را معرفی کنیم.

پزشکان

بخش امور ویزای اکثر سفارتخانه‌ها از پزشکان درخواست می‌کند که در مدارک تحویلی خود، حتماً کارت و شماره‌ی نظام پزشکی خود به همراه پروانه‌ی طبابت را ارائه دهند. پزشکان باید اصل و کپی و همچنین یک نسخه‌ی ترجمه‌شده از مدارک شغلی برای ویزا را به بخش امور ویزا تحویل دهند.

وکلا

اگر به کار وکالت مشغول هستید و قصد سفر به کشورهایی را دارید که نیازمند صدور ویزا هستند، باید کد وکالت خود در کانون وکلا و همچنین پروانه‌ی وکالت خود را به بخش امور ویزای سفارتخانه تحویل دهید.

کارمندان

اگر در یک اداره کار می‌کنید، لازم است تا گواهی اشتغال به کار خود با سربرگ سازمانی را تهیه و ارائه کنید. گواهی اشتغال شما باید مهر و امضای مدیرعامل سازمان را داشته و در آن به جزئیات به موقعیت شغلی‌تان، مدت‌زمان فعالیت در سازمان مربوطه، حقوق دریافتی و تأییدیه‌ی مرخصی اشاره شده باشد.

نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی این گواهی الزامی است و نباید از تاریخ تحویل آن به بخش امور ویزا بیش از ۱ ماه گذشته باشد. سابقه‌ی بیمه و ۳ فیش حقوقی آخر شما نیز باید همراه با دیگر مدارک شغلی برای ویزا در پرونده‌ی شما ضمیمه شود. اگر بیمه‌ی بیکاری دریافت می‌کنید، سوابق ۳ ماه آخر خود تا قبل از درخواست ویزا را نیز ارائه دهید.

مهندسان

شماره و پروانه‌ی نظام‌مهندسی از مهم‌ترین مدارک شغلی برای ویزا به‌منظور ارائه از سوی مهندسان به بخش امور ویزای هر سفارتخانه است.

کارفرمایان

اگر یک کارآفرین محسوب می‌شوید و چندین کارمند دارید، باید مدارکی چون پروانه ثبت شرکت، آخرین آگهی تغییرات در اساسنامه‌ی شرکت، جدیدترین آگهی تأسیس، لیست بیمه‌ی کارمندان و گواهی پرداخت مالیاتی خود همراه با مهر سازمان مالیاتی را به‌عنوان مدارک شغلی برای ویزا ارائه کنید.

بازرگانان

اگر به کار تجارت مشغول هستید، لازم است تا حتماً کارت بازرگانی و گواهینامه‌ی معتبر از اتاق بازرگانی را به‌عنوان مدرک شغلی برای ویزا ارائه کنید.

مشاغل آزاد

اگر شغلتان آزاد است، جواز کسب و گواهی پرداخت مالیات خود را به‌عنوان مدرک شغلی به سفارتخانه تحویل دهید.

فریلنسرها

اگر به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کنید و شغل ثابتی ندارید، حتماً مدرکی از پروژه‌های قبلی و آینده‌ی خود را به سفارتخانه تحویل دهید. این مورد عمدتاً به قوانین هر کشور مربوط است و باید برای اطلاع از جزئیات بیشتر آن، از بخش امور ویزای سفارت سؤال کرد.

بازنشسته ها

اگر بازنشسته شده‌اید، حکم بازنشستگی خود به همراه فیش حقوقی ۳ ماه آخر و همچنین سابقه‌ی بیمه‌ای خود را به‌عنوان مدارک شغلی برای ویزا، تحویل سفارت دهید.

زنان خانه دار

اگر در دسته‌ی زنان خانه‌دار و تحت تکفل فردی دیگر قرار دارید و می‌خواهید ویزای توریستی یک کشور خارجی را دریافت کنید، می‌توانید مدارک شغلی همسر را به سفارتخانه ارائه دهید. در این میان، حتماً سند ازدواج و مدارک شناسایی همسر خود را نیز ترجمه کرده و در اختیار بخش ویزای سفارت بگذارید.

دانش آموزان و دانشجویان

اگر قصد گرفتن ویزای توریستی یک کشور را دارید و درعین‌حال دانش‌آموز یا دانشجو هستید، باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به‌عنوان مدرک شغلی برای ویزا ارائه دهید. در گواهی اشتغال به تحصیل شما باید مواردی چون نام رشته‌ی تحصیلی، مقطع تحصیلی، تأییدیه‌ی مدت و تاریخ مرخصی آمده باشد.

می‌توان گفت که مدارک شغلی برای ویزا یکی از عوامل تعیین‌کننده در صدور یا رد تقاضای شما برای دریافت ویزای توریستی هر کشور است. ازاین‌رو، این مدارک باید واقعی باشند و ارائه‌ی هرگونه مدرک جعلی، نه‌تنها باعث رد شدن پرونده‌ی شما می‌شود، بلکه نامتان را نیز در فهرست سیاه سفارتخانه قرار می‌دهد.

رد ویزا

توجه: تمامی مدارک شغلی برای ویزا باید به زبان انگلیسی یا زبان مورد نظر سفارت ترجمه شوند. به‌علاوه، دریافتی‌های ذکرشده از سوی شما باید با مدارک گواهی تمکن مالی و گردش ۳ ماهه‌ی حساب بانکی شما مطابقت داشته باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار