gardeshban.ir

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که امن‌ترین صندلی‌های هواپیما کدام هستند؟ اگر شما هم جزو آن دسته افرادی به شمار می‌روید که به امنیت پرواز اعتماد ندارد، بد نیست صندلی خود را از میان این موارد انتخاب کنید تا خیالتان آسوده‌ شود.
کد خبر: ۳۳۵۱۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹-1399 August 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر چه پرواز عده زیادی از مردم را می‌ترساند، اما مسافران باید بدانند که به طور متوسط تنها ۱ در ۱۱ میلیون شانس مرگ در تصادفات هوایی وجود دارد. بد نیست بدانید که ۹۵/۷ درصد مردمی که درگیر یک تصادف هوایی می‌شوند نیز از آن جان سالم به در می‌برند. در واقع احتمال مرگ و میر در تصادف ماشین و حمله کوسه بسیار بیشتر از سقوط است. البته کسانی که از پرواز وحشت دارند باز هم نگران امنیت خود هستند. برای آن که نگرانی این افراد کمتر شود، می‌توانند صندلی خود را از میان امن‌ترین صندلی‌های هواپیما انتخاب کنند.

عقب هواپیما

اگر چه برخی اعتقاد دارند که هیچ صندلی‌ای از صندلی دیگر هواپیما امن‌تر نیست، تحقیقات و آمارها حکایت دیگری دارند. یک گروه تحقیقاتی که روی تمام هواپیماهای تجاری از سال ۱۹۷۱ کار می‌کرد که هم بازمانده داشتند و هم کشته، با بررسی شماره صندلی‌ها به نتایج جالبی رسیدند. از ۲۰ تصادف مورد مطالعه، ۱۱ مورد نشان می‌دادند که مسافران عقب هواپیما ۶۹ درصد شانس زنده ماندن بیشتری داشتند و در واقع این قسمت از آن امن‌تر محسوب می‌شود. مسافرانی که در نزدیکی بال بودند ۵۶ درصد و افرادی که در فرست کلاس بودند ۴۹ درصد شانس نجات داشتند. البته باید در نظر داشت که این آمار تنها مختص پروازهای تصادفی و کشته داده بوده و اگر همه پروازها در نظر گرفته می‌شدند شانس زنده ماندن بسیار بالاتر می‌رفت.

آشنایی با صندلی های هواپیما برای شرایط اضطراری

صندلی‌ های ردیف خروج

صندلی‌های ردیف خروج نیز از امن‌ترین صندلی‌های هواپیما هستند و دلیل آن نیز روشن است. زمانی که هواپیما دچار سانحه‌ای مانند آتش سوزی یا حوادث دیگر شود، این افراد جزو اولین کسانی هستند که می‌توانند بعد از به زمین نشستن پیاده شوند. البته این امر در صورتی امکان پذیر است که در خروج با دود، آتش یا زمین مسدود نشده باشد. معمولاً در شرایط اضطراری از این افراد درخواست می‌شود تا در هدایت مردم برای خروج از هواپیما کمک کنند. این صندلی‌ها برای کسانی که از ترس پرواز فلج می‌شوند اصلاً مناسب نیستند زیرا ممکن است بر اثر شوک وارده ذهنشان قفل شده و جلو در خروجی را مسدود کنند. برای افرادی که می‌توانند در شرایط اضطراری به سایر مسافران کمک کرده و آرامش خود را حفظ کنند، این ردیف می‌تواند انتخاب درستی باشد.


صندلی‌ های راهرو

صندلی‌های راهرو نیز از صندلی‌های امن هواپیما محسوب می‌شوند زیرا افرادی که آنجا نشسته‌اند به خروجی‌ها نزدیک‌تر هستند. البته اگر کسی به طور بالقوه راه را با شوکه شدن یا -حتی بدتر- تلاش برای برداشتن چمدان و پیدا کردن تلفن همراهی که به زمین افتاده بسته باشد، داستان متفاوت می‌شود. افرادی که در شرایط اضطراری ذهن بازی دارند، در اولین فرصت ممکن به سمت نزدیک‌ترین خروجی رفته و خود را نجات می‌دهند. با توجه به اینکه تنها ۹۰ ثانیه برای تخلیه یک هواپیما زمان وجود دارد، هر چه افراد بیشتری از آن خارج شوند شانس زنده ماندن بالاتر می‌رود.

مهم نیست که چه کسی کجای هواپیما نشسته باشد، همین که همه به دقت به راهنمایی‌های مهمانداران توجه کنند می‌تواند امنیتشان را تضمین کند. شاید نمایش مهمانداران درباره روند امنیتی خیلی جذاب نباشد اما اطلاعاتی که به مسافران می‌دهند برای هر کسی در شرایط اضطراری حیاتی و واجب خواهد بود. افرادی که می‌دانند در شرایط اضطراری چه کار کنند، می‌توانند آرامش خود را حفظ نموده و به سرعت واکنش نشان دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار