gardeshban.ir

شما می توانید در سراسر ایران، از شمالی ترین نقطه آن، تا جنوبی ترین بخش آن، جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی را مشاهده کنید.
کد خبر: ۳۳۵۲۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹-1399 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین باعث شده تا حتی در جزایر ایران نیز بتوان جاذبه های تاریخی مختلفی را مشاهده کرد و موقعیت جغرافیایی ایران باعث شده تا در جای جای این کشور شاهد جاذبه های طبیعی بسیار زیادی باشیم. جزیره زیبای قشم نیز به عنوان یکی از نقاط بسیار مهم ایران، مملو از جاذبه های گردشگری زیبا و جذاب است. 

شما می توانید در این جزیره خاص و هیجان انگیز انواع جاذبه های طبیعی را مشاهده کنید. همین موضوع سبب شده تا جزیره جزء مقاصد پر تردد در کشور به حساب آید و هر ساله گردشگران بسیار زیادی از ایران و جهان به جزیره زیبای قشم سفر کنند.

اگر به واسطه حضور در تور قشم سری به این جزیره زیبا و خاص در خلیج فارس زدید، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتماً به سراغ چشمه های زیبای این جزیره نیز بروید. 

چشمه های خاص و جذاب قشم از مهم ترین جاذبه های گردشگری این جزیره به حساب می آید و افرادی که به واسطه حضور در یک تور داخلی به قشم سفر می کنند، همواره بازدید از این چشمه ها را در برنامه خود قرار می دهند. با ما همراه باشید تا شما را با چشمه کارگه قشم آشنا کرده و توضیحاتی در رابطه با این چشمه زیبا به شما ارائه دهیم.

چشمه طبیعی کارگه در قشم

یکی از زیباترین و خاص ترین چشم هایی که می توانید در جزیره زیبای قشم از آن بازدید داشته باشید، چشمه طبیعی کارگه قشم است. 

زیبایی ظاهری و جذابی که در این چشمه شاهد آن هستیم، سبب شده تا گردشگران پس از ورود به جزیره قشم، به سراغ چشمه کارگه قشم رفته و سعی کنند هر چه سریع تر از این مکان جذاب دیدن کنند. شما می توانید تصاویر خاص و فوق العاده را در این چشمه به ثبت برسانید. 

اگر عاشق عکاسی هستید و به دنبال آن هستید تا زیباترین عکس ها را ثبت کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتماً سری به چشمه کارگه قشم زده و از این چشمه طبیعی بازدید داشته باشید. 

ویژگی چشمه کارگه قشم

در سراسر دنیا چشمه ها با داشتن ویژگی های منحصر به فردی که دارند تبدیل به جاذبه های گردشگری می شوند. چشمه کارگه جزیره قشم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی است. در وهله اول، در رابطه با ویژگی های چشمه کارگه قشم باید به این نکته اشاره کرد که چشمه کارگه قشم، یک چشمه طبیعی به حساب می آید. ویژگی دیگر این چشمه زیبا و خاص، سولفوره و شور بودن آن است. 

در واقع آب چشمه کارگه، پس از آن که بخشی از مواد سیاه رنگ همراه خود را در محل جمع کرده و موجب تغذیه بیشتر آب شور در آبراهه این محل می شود، سبب جمع شدن رسوبات فراوان نمک در اطراف و بستر آبراه خواهد شد. این فرآیند بسیار مهم یکی از اصلی ترین ویژگی چشمه کارگه جزیره قشم است. هر ساله، زمین شناسان و جغرافیدانان بسیار زیادی به این منطقه سفر می کنند تا در رابطه با چشمه کارگه تحقیقات میدانی انجام داده و در رابطه با رسوبات فراوان نمک موجود در بستر را برای این چشمه بررسی های کارشناسی انجام دهد.


آدرس چشمه کارگه قشم

با وجود جذابیت ظاهری که چشمه کارگه قشم دارد، این مکان هم چنان برای بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی ناشناخته بوده و افراد کمی از وجود چنین چشمه خاص و جذابی در جزیره زیبای قشم اطلاع دارند. اگر به واسطه حضور در تور داخلی سری به جزیره زیبای قشم زده و از جاذبه های مختلف آن بازدید کردید، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتماً بازدید از چشمه کارگه قشم را نیز فراموش نکرده و بازدید از این مکان را نیز جزء برنامه خود قرار دهید. 

برای بازدید از این چشمه زیبا و دیدنی باید به میانه و هسته مرکزی ساختار تاقدیسی، مجاور بندر ماهیگیری سلخ بروید و در این مکان از چشمه کارگه بازدید کنید. در واقع این بندر ماهیگیری، میدان گاز طبیعی سلخ بوده که معروف به برهوت است.


حرف آخر

جزیره زیبای قشم، مملو از جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است و در این زمینه، قشم دست کمی از جزیره زیبای کیش ندارد. شما می توانید در قشم انواع مختلفی از جاذبه های طبیعی را مشاهده کنید. چشمه کارگه، یکی از این جاذبه های زیبا خاص ناشناخته و پر رمز و راز جزیره قشم است. برای افرادی که علاقه مند هستند تا از یک مکان پر رمز و راز و ناشناخته بازدید کنند، بهترین ‌گزینه چشمه کارگه قشم است که یک مکان جذاب و خاص در جزیره زیبای قشم به حساب می آید و برای علاقمندان به ماجراجویی و تفریح مکان مناسبی است.

چشمه کارگه؛ جاذبه عجیب و غریب قشم/عکس

چشمه کارگه؛ جاذبه عجیب و غریب قشم/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار