gardeshban.ir

بسته به اینکه به چه منظور قصد دارید به کشور یونان سفر و در این کشور اقامت کنید، راه های مختلفی برای دریافت ویزای یونان پیش روی شماست.
کد خبر: ۳۳۵۳۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹-1399 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مهاجرت، اخذ ویزای تحصیلی یونان به دلیل شرایط نسبتا آسانش از ساده ترین راه‌های مهاجرت به این کشور بوده و به علت داشتن مزایایی بی شمار، اخیرا مورد توجه بسیاری از افرادی قرار گرفته که قصد خرید بلیط هواپیما یونان و اقامت در این کشور را در سر دارند.

شاید ندانید اما یونان از لحاظ اعتبار علمی و موسسات آموزشی، در سطح برترین کشورهای اروپایی قرار دارد و مدارک معتبر دانشگاه های مجهز دولتی، غیرانتفاعی و خصوصی آن از ارزش بالایی در تمام کشورهای دنیا برخوردار است. 

از این رو و به دلیل افزایش روزافزون متقاضیان ویزای تحصیلی یونان، ما این مطلب را برای آشنایی شما با شرایط دریافت این ویزا تهیه کرده ایم تا به بسیاری از پرسش های شما در این زمینه پاسخ دهیم.

بسته به اینکه در چه مقطعی قصد دارید در یونان تحصیل و ویزای تحصیلی دریافت کنید، شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور یونان می تواند متفاوت باشد. اگر قصد دارید با رزرو بلیط هواپیما به یونان سفر کنید و در مقطع کارشناسی در یونان به تحصیل بپردازید، باید مدرک دیپلم 12 ساله کشورمان را در اختیار داشته باشید. 

همچنین داشتن مدرکی که نشان دهد شما تا حدودی به زبان یونانی تسلط دارید، الزامی است. در غیر این صورت، پیش از ثبت نام در دانشگاه باید در دوره آموزش زبان یونانی شرکت کرده و مدرکی در این زمینه کسب کنید. ناگفته نماند که برخی از دانشگاه ها این دوره را پیش از شروع ترم با هزینه اندکی برگزار می کنند و برخی دیگر صرفا پذیرش دانشجو را زمانی تائید می کنند که مدرک تائیدیه مهارت زبانی خود را پیش از ثبت نام برای آن ها ارسال کرده باشد.

چه کسانی از دریافت ویزای تحصیلی کشور یونان معافند؟

اگر تابعیت یکی از کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا را دارید، کار شما بسیار آسان است، زیرا برای تحصیل در کشور یونان نیازی به ویزا ندارید. کافی است دعوت نامه‌ای رسمی از دانشگاهی که قصد دارید در آن به تحصیل بپردازید، دریافت کرده و به وزارت آموزش یونان ارائه کنید. اما اگر کشوری که در آن سکونت می‌کنید، عضو کشورهای شهروندی اتحادیه اروپا نیست، شما ملزم به اخذ ویزای نوع D یا همان ویزای دانشجویی یونان هستید.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی یونان کدام‌اند؟

برای اخذ این ویزا باید مدارک زیر را به صورت حضوری به سفارت یا کنسول گری یونان ارائه دهید.

پاسپورت (دست کم 6 ماه از اعتبار آن باقی و دو صفحه از آن خالی مانده باشد)

دو قطعه عکس 2 در 2 تمام رخ

برگه دعوت نامه رسمی دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید (برگه پذیرش)

 گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

مدارک سلامت پزشکی (مدارکی که گواهی دهد شما از سلامتی ذهنی و جسمی کامل برخوردارید)

بیمه شنگن (پوشش تا سی هزار یورو)

مدارک تمکن مالی (مدرکی که اثبات کند شما قادرید از پس تمام مخارج خود در یونان برآیید)

هزینه ویزای تحصیلی و تحصیل در یونان چقدر است؟


هزینه تحصیل در یونان بسته به مقطع تحصیلی، رشته انتخابی و دانشگاه متفاوت است ولی شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا می توانند بدون پرداخت هزینه ویزا به تحصیل در این کشور مشغول شوند. با این حال هزینه تحصیل در یونان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. برای اخذ ویزا از شما مبلغی تحت عنوان هزینه ویزای تحصیلی و مبلغی بابت حق سرویس گرفته می شود ولی برخی ها از پرداخت این هزینه معافند مثل کودکان کوچک تر از ۱۲ سال، افرادی که گذرنامه دیپلماتیک و سیاسی دارند، دانش آموزان مدارس، شهروندان دانشجوهای مقاطع دکتری و معلم هایی که جهت تحصیل و آموزش به یونان آمده اند.

شرایط ویزای همراه دانشجو از چه قرار است؟

در صورتی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی یونان شدید و در یکی از شهرهای آن ساکن شدید می توانید اقدامات مربوط به اخذ ویزای همسر یا اعضای خانواده را شروع کنید. البته فقط در صورتی که سن شما بالای ۱۸ سال باشد. با توجه به این که مدت محدودی برای تحصیل و اقامت شما وجود دارد، ویزای همراه نیز به نسبت همین دوره تحصیلی شما ارائه می شود. با ارائه مدارک و اسناد لازم به سفارت یونان می توانید ویزای همراه بگیرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار