gardeshban.ir

ویزا یا به عبارت دیگر روادید یکی از ملزومات اصلی سفر است. در واقع بدون اخذ ویزا به کشوری که می‌خواهیم مسافر آن شویم، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و دیگر کارهای مربوط به سفر بیهوده خواهند بود.
کد خبر: ۳۳۵۴۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹-1399 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این بین، از آنجایی که در عصر تکنولوژی همه چیز به سرعت انجام می‌شود، اخذ ویزا هم نباید از این قاعده مستثنا باشد. بنابراین اکثر کشورهای مدرن و پیشرفته جهان ساز و کاری تدارک دیده‌اند که مسافران خارجی آن‌ها بتوانند هنگام خرید بلیط هواپیما و یا بلیط هر وسیله نقلیه دیگر، ویزای الکترونیک دریافت کنند و به راحتی مشغول بستن بار سفر شوند.

ویزای الکترونیکی چیست؟Reviewed by تحریریه بلیط هواپیما on Feb 15Rating: 4.5ویزای الکترونیکی چیست و شرایط اخذ ویزای الکترونیکی ایران چگونه است.ویزای الکترونیکی چیست ویزای الکترونیکی که با نام e-visa در جهان شناخته می‌شود یکی از آسان‌ترین روش‌های اخذ ویزا هنگام خرید بلیط هواپیما است.

ویزای الکترونیکی

این روزها با افزایش روز افزون سفرهای خارجی موضوع دریافت ویزا موضوعی داغ در میان آژانس های هوایی و ادارات گردشگری به شمار می رود. ویزا انواع مختلفی دارد که برای دریافت هر یک سلسله مراتب خاص خود را دارد. ویزا یا به عبارت دیگر روادید یکی از ملزومات اصلی سفر بوده و در واقع بدون اخذ آن خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و دیگر کارهای مربوط به سفر بیهوده خواهند بود. در این بین، از آنجایی که در عصر تکنولوژی همه چیز به سرعت انجام می‌شود، اخذ ویزا هم نباید از این قاعده مستثنا باشد. بنابراین اکثر کشورهای مدرن و پیشرفته جهان ساز و کاری تدارک دیده‌اند که مسافران خارجی آن‌ها بتوانند ویزای الکترونیکی دریافت کرده و به راحتی مشغول بستن بار سفر شوند. در همین راستا، ایران هم دارای سرویس ارائه ویزای الکترونیک به شهروندان خارجی می‌باشد. در مطلب زیر قصد داریم ابتدا به ابعاد مختلف اینکه ویزای الکترونیکی چیست بپردازیم و در ادامه ببینیم شهروندانی که قصد خرید بلیط هواپیما ایران را دارند، چگونه می‌توانند ویزای الکترونیکی ایران را تهیه کنند.

ویزای الکترونیکی که با نام e-visa در سراسر جهان شناخته می‌شود، یکی از آسان‌ترین روش‌های اخذ ویزا برای کشوری خاص است. این ویزا هیچ تفاوتی با ویزای سفارتی ندارد. تنها تفاوتی که می‌توان برای آن عنوان کرد این است که برای اخذ این ویزا، متقاضی باید خودش وارد وبسایت ویزای الکترونیک کشور مقصد شود و به صورت آنلاین فرم تقاضای ویزای الکترونیکی را پر کند که البته همین مورد را می‌توان اصلی‌ترین مزیت ویزای الکترونیکی هم دانست.

وقتی می‌گوییم که اخذ ویزای الکترونیکی بسیار ساده و لذت‌بخش است، منظورمان همه ابعاد این کار از جمله نحوه پرداخت هزینه ویزا می‌باشد. پس بهتر است بدانید که هزینه ویزای الکترونیک نیز مانند پر کردن تمامی بخش‌های مربوط به فرم تقاضای ویزا، به صورت آنلاین است. این کار معمولاً با استفاده از حساب‌های بانکی و یا هر روش دیگری که کشور مقصد در نظر گرفته باشد، به راحتی انجام می‌شود.


در اغلب موارد، ویزای الکترونیکی به سرعت صادر می‌شود. بنابراین زیاد نباید نگران مدت زمان لازم برای صدور ویزای الکترونیکی بود. اما این نکته را بهتر است به خاطر بسپارید که در بسیاری از کشورها اعتبار ویزای الکترونیک حداکثر 60 روز است. از این رو، نباید فاصله زیادی بین تاریخ بلیط هواپیما شما و زمان اخذ ویزای الکترونیکی باشد. بنابراین این مورد را هم می‌توان یکی دیگر از مزیت‌های دریافت روادید الکترونیکی دانست.

مدتی است که ساز و کار اخذ ویزای الکترونیکی ایران توسط وزارت خارجه طراحی و در حال اجرا می‌باشد. بدین‌ترتیب، امروزه، شهروندان نزدیک به 180 کشور مختلف جهان هنگام خرید بلیط هواپیما ایران می‌توانند ویزای الکترونیکی ایران را به راحتی دریافت کنند. این ویزا انواع مختلفی داشته و برای اهداف مختلفی مثل گردشگری، مطبوعاتی، زیارتی، تحصیلی، درمانی، دیدار با خانواده، سرمایه‌گذاری و غیره می‌توان آن را دریافت کرد.

سامانه ویزای الکترونیک ایران به نشانی اینترنتی e_visa.mfa.ir به منظور راحتی هرچه بیشتر شهروندان سایر کشورها هنگام اخذ ویزای الکترونیک ایران طراحی شده است. این سامانه به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی می‌تواند متقاضیان را برای اخذ ویزای الکترونیک ایران راهنمایی کند. لازم به ذکر است که معمولا ظرف 10 روز پس از ارائه فرم تقاضا و انجام مراحل دیگر، ویزای الکترونیک ایران صادر می‌شود. چنانچه مسافری قصد پیگیری وضعیت صدور ویزای خود را داشت می‌تواند به نشانی اینترنی evisatraveller.mfa.ir/fa/request/status مراجعه کند.


برای آن دسته از مسافران ایران که قصد اخذ ویزای الکترونیک ایران را دارند چند نکته حائز اهمیت وجود دارد. نخست اینکه، افراد دورگه باید ملیت خود را بر حسب آنچه که در پاسپورت‌شان نوشته شده اعلام کنند. چراکه اگر ملیت نوشته شده بر روی ویزا و پاسپورت همخوانی نداشته باشند، ویزا فاقد اعتبار می‌شود. همچنین متقاضیان ویزای الکترونیک ایران باید دارای پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار همراه با اسکن، رزومه تحصیلی و حرفه‌ای، برنامه سفر و دیگر مدارک متغیر باشند. همچنین عکسی که برای این کار آپلود می‌شود باید با استانداردهای ارائه‌شده مطابقت داشته باشد.

لازم به ذکر است که متقاضی ویزای الکترونیک ایران ملزم به ارائه پاسخ صحیح به تمامی سؤالات درج شده بر روی فرم تقاضای ویزای الکترونیک ایران می‌باشد. همچنین متقاضی باید بعد از ارائه درخواست برای اخذ ویزای الکترونیک ایران با سفارت این کشور تماس گرفته و اطلاعات لازم در مورد لزوم انجام مصاحبه را جویا شود. اگر متقاضی نیاز به انجام مصاحبه داشته باشد، حتماً باید زمان مصاحبه دریافت کند. در غیر این صورت نمی‌تواند ویزای الکترونیک ایران را اخذ نماید.

همان‌طور که می‌بینید برای اخذ ویزا هنگام خرید بلیط هواپیما ایران و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر، هیچ الزامی به مراجعه حضوری و رفت‌وآمد مکرر به سفارت یا کنسولگری آن کشور نیست. 

اگر وب‌سایت ویزای الکترونیکی آن کشور دایر باشد و البته اگر رژیم ویزای کشور مقصد شما با کشور زادگاهتان در وضعیت مطلوبی باشد، یعنی اگر امکان اخذ ویزای الکترونیک برای شما فراهم شود، می‌توانید به سادگی روادید الکترونیک دریافت کنید و مسافرت خاطره‌انگیزی پشت سر بگذارید. در ادامه نیز می توانید با ویزای فرودگاهی آشنا شوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار