gardeshban.ir

ویزای مالتیپل کانادا و بحث‌های مربوط به آن، سوالات بسیار زیادی برای مسافران این کشور به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۳۳۵۴۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹-1399 August 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
در واقع، اغلب کسانی که قصد خرید بلیط هواپیما کانادا را دارند، همیشه درگیر بحث مربوط به ویزای این کشور بوده‌اند و در این بین، شاید به جرات بتوان گفت که ویزا مالتیپل کانادا بیش از هر مورد دیگری بحث شده است. با این حال، به نظر می‌رسد که هنوز هم سوالات بی‌پاسخ بسیار زیادی در مورد این ویزا وجود دارد. از این رو، ما مطلب زیر را به رشته تحریر در آوردیم تا همه چیز در مورد ویزای مالتیپل کانادا را به طور خلاصه و البته دقیق و درست برای شما بیان کنیم. پیشنهاد ما این است که پیش از هر اقدامی برای بستن بار سفر و راهی شدن به سمت کانادا، این مطلب را در چند دقیقه بخوانید و اطلاعات بسیار ارزشمندی به دست بیاورید.

برای صحبت در مورد ویزا ماتیپل کانادا، بهتر است به خود عبارت ویزای مالتیپل بپردازیم و از تفاوت آن با ویزای سینگل آگاه شویم. ویزای مالتیپل ویزایی است که با استفاده از آن می‌توان بارها وارد خاک یک کشور شد. این ویزا که به آن ویزای چندبار ورود نیز می‌‌گویند، یک تفاوت اساسی با ویزای سینگل دارد و آن هم چیزی نیست جز دفعات اجازه ورود به یک کشور با آن. چرا که با ویزای سینگل فقط یک بار فرصت ورود به یک کشور را می‌توان در اختیار داشت. البته ناگفته نماند که گاها، تفاوت بین ویزا مالتیپل و ویزای سینگل بیش از این بوده و به مدت زمان اقامت و سایر موارد نیز مربوط می‌شود.


نگاه کلی به ویزای مالتیپل کانادا

ویزا مالتیپل کانادا روادیدی است که به شما اجازه چندین بار ورود و خروج به این کشور را می‌دهد. حداکثر اعتبار این نوع ویزا می‌تواند ۱۰ سال باشد. البته به شرطی که در طول این ۱۰ سال شما دارای پاسپورت معتبر باشید. در غیر این صورت، مدت زمان اعتبار ویزای مالتیپل کانادا دیگر ۱۰ سال نبوده و حداکثر تا ۱ ماه قبل از اتمام اعتبار پاسپورت خواهد بود. البته احتمالا شما در راه آشنایی با این ویزا، با ویزای مولتی ۵ ساله کانادا هم رو به رو شوید که هیچ تفاوتی با ویزای ۱۰ ساله ندارد و قوانینش با آن برابر است.


مثل سایر کشورهای جهان، دولت کانادا هم شرایط خاصی برای ویزاهای مختلف خود، از جمله ویزا مالتیپل کانادا در نظر گرفته است. از این رو، لازم است شما هنگام درخواست این ویزا، افسر مهاجرت یا مامور سفارت کانادا را به ترک خاک این کشور در موعد مقرر قانع کنید. همچنین تمکن مالی، عدم سوءسابقه، نداشتن هیچگونه تهدید برای امنیت ملی کشور کانادا، استفاده از نوع ویزا صرفا برای هدف تعیین‌شده و ارائه فایل ترجمه‌شده تمامی مدارک از مهم‌ترین شرایطی هستند که برای اخذ ویزا مالتیپل کانادا باید آنها را مهیا کرد.

نحوه اخذ ویزا مالتیپل کانادا

دریافت ویزای مالتیپل کانادا از ۴ طریق ممکن می‌شود. نخست اینکه شخصی مقیم کانادا باشد و برای پدر و مادر خود دعوت نامه بفرستد که اصطلاحا به این نوع روادید، سوپرویزا گفته می‌شود. روش بعدی شرکت کردن در کنفرانس علمی یا سمیناری در کانادا است که در این حالت هم متقاضی باید بیش از ۳ روز در کنفرانس حاضر باشد تا بتواند ویزای مالتیپل بگیرد. دعوتنامه تجاری برای همکاری در یک بیزینس روش سوم این کار بوده و در روش چهارم هم متقاضی با هدف گردشگری اقدام به اخذ این نوع ویزا می‌کند.

 مدت زمان اقامت در کانادا با ویزای مالتیپل

یکی از نکات جالب در مورد ویزا مالتیپل کانادا، مدت زمانی است که می‌توان با استفاده از این ویزا در کانادا اقامت داشت. بر اساس قوانین طرح‌شده، افرادی که موفق به اخذ ویزای مالتیپل شده‌اند می‌توانند به مدت ۶ ماه مقیم کانادا شوند. پس از اتمام این زمان، کافیست فرد فقط ۱ ماه از مرز کانادا خارج شود تا بتواند مجددا برای ۶ ماه دیگر مقیم این کشور شود. ناگفته نماند که با ویزا مالتیپل کانادا، امکان ورود و خروج از تمامی مرزهای این کشور را به دست خواهید آورد.

برای راحتی در اخذ ویزا مالتیپل کانادا بهتر است شما از قبل به چند کشور دیگر سفر کرده باشید و مهر ویزای کشورهای مختلف در پاسپورت شما دیده شود. داشتن شغل مناسب و بیمه‌دار، برخورداری از سند مالکیت و تسلط به حرفه یا مهارت خاصی نیز باعث افزایش شانس شما برای اخذ چنین ویزایی خواهد شد. لازم به ذکر است که همانند سایر ویزاها، اخذ ویزای مالتیپل هم منوط به ارائه مدارک لازم برای این ویزا است. مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت معتبر، عکس، سند ازدواج، فرم درخواست، بلیط رفت و برگشت و سایر موارد که با تعیین شدن هدف و نوع سفر شما به کانادا می‌توانید آنها را به راحتی فراهیم کنید.

با مطالعه مطلب فوق و آشنایی کامل با ویزای مالتیپل کانادا، اکنون شما می‌توانید موارد، مدارک و شرایط لازم برای اخذ این نوع ویزا را سریع و آسان فراهم بیاورد و پس از آن آماده سفری خاطره‌انگیز به کشور زیبای کانادا شوید. فراموش نکنید که آنچه در این مطلب راجع به ویزا مالتیپل کانادا گفته شد، صرفا تا تاریخ نگارش همین مطلب اعتبار دارد و مسئولیت هر گونه تغییر در سیستم و قوانین اعطای این ویزا، بر عهده کشور کاناداست. پس بهتر است این مطلب را فقط به چشم یک راهنمای کلی بنگرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار