gardeshban.ir

مردی در جمهوری چک که برای جمع‌آوری قارچ به جنگل رفته بود به طور اتفاقی به یک شمشیر باستانی و یک تبر برنزی برخورد.
کد خبر: ۳۳۵۹۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹-1399 August 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
«رومن نوواک» در فصل بهار پس از بارش باران مشغول جمع‌آوری قارچ در جنگل نزدیک خانه‌اش واقع در جمهوری چک بود که چشمش به تکه فلزی افتاد که بخش‌هایی از آن از بین سنگ‌ها بیرون مانده بود.  

«نوواک» می‌گوید: «پس از دیدن این تکه فلز با پایم سنگ‌ها را کنار زدم و متوجه شدم این بخشی از دسته یک شمشیر است. به حفاری در این نقطه ادامه دادم تا به یک تبر برنزی رسیدم.»

«نوواک» این اکتشاف را به باستان‌شناسان اطلاع داد و حالا یک کاوش رسمی توسط تیمی از متخصصان در محل کشف این آثار که به ۳۳۰۰ سال پیش تعلق دارند ترتیب داده شده است.

شمشیر تاریخی که اتفاقی کشف شد/عکس

شمشیر تاریخی که اتفاقی کشف شد/عکس

ظاهر شمشیر کشف‌شده قابل توجه است. قبه و دسته شمشیر با حکاکی‌های دایره‌ای و هلالی‌شکل تزئین شده است.

باستان‌شناسان پس از انجام آزمایش‌های مختلف بر آثار کشف‌شده دریافتند این شمشیر برنزی حکاکی شده در طول عصر برنز و در اروپای شمالی ساخته شده است و شباهت بسیاری به شمشیرهای «وَسبی» دارد. نخستین نمونه‌ها از چنین شمشیرهایی در شهری به نام «وسبی» واقع در سوئد کشف شده است.

نوع فلزی که در این شمشیر به کار رفته به احتمال زیاد در خارج از منطقه‌ای که در آن کشف شده ساخته شده است، با این حال انتظار می‌رود تبر برنزی کشف‌شده تولید همان منطقه باشد.

باستان‌شناسان معتقدند این شمشیر کشف‌شده در زمان گذشته یک وسیله گران‌قیمت بوده است و به احتمال زیاد از آن در مراسم‌های تشریفاتی استفاده می‌شده و کاربرد چندانی در نبردها نداشته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار