gardeshban.ir

گزارش/
وبسایت traveldailynews برای پاسخ به سوالاتی در‌خصوص اینکه با وجود شیوع کرونا آیا بازهم خانواده ها برای تعطیلات برنامه ریزی میکنند یا نه ؟ و همینطور آیا مردم نسبت به سفر در این شرایط احساس اطمینان و امنیت دارند یا خیر نظرسنجی برگزار کرده است.
کد خبر: ۳۳۶۲۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹-1399 August 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

با نزدیک شدن به عید شکرگزاری و همچنین کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی طبق روال هرسال باید بسیاری از مردم دنیا در حال تدارک دیدن برنامه سفر باشند اما وضعیت کنونی و شیوع بیماری کرونا و قرنطینه مجدد در بسیاری از نقاط دنیا شرایط را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر‌ قرار داده است.

نظرات مردم جهان در خصوص سفر در ایام کرونا چیست؟/ نتایج یک نظر سنجی در خصوص تعطیلات سال نو میلادی

به گزارش دیده بان گردشگری ایران ، وبسایت traveldailynews برای پاسخ به سوالاتی در‌خصوص اینکه با وجود شیوع کرونا آیا بازهم خانواده ها برای تعطیلات برنامه ریزی میکنند یا نه ؟ و همینطور آیا مردم نسبت به سفر در این شرایط احساس اطمینان و امنیت دارند یا خیر نظرسنجی برگزار کرده است.

در‌این نظر سنجی که به صورت انلاین و با مشارکت ۵۵۳ فرد آمریکایی بالای ۱۸ سال انجام گرفته است سوالاتی مطرح شده است که در ادامه نتایج هرکدام را خواهیم دید.


1- آیا شما برنامه ای برای مسافرت در تعطیلات پیش رو ( به وسیله خودرو شخصی، اتوبوس، قطار، هواپیما و ... ) دارید ؟

۵۴.۲۵٪ خیر

٪ ۴۵.۷۵ بله

تحلیل داده ها بیانگر این است که ۳۴ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال و ۶۹ درصد از افراد‌بالای ۶۰ سال علاقه ای به سفر در شرایط کنونی نداشتند


2- آیا شیوع بیماری برنامه مسافرت شما در تعطیلات اخر سال را لغو کرده یا در آن تغییراتی ایجاد کرده است ؟
 
۶۱.۰۵ ٪ بله

۲۴.۸۲ ٪ خیر

۱۴.۱۳ ٪ کماکان منتظر هستم


3- ایا وضعیت شیوع همه گیر کرونا علاقه شما به سفر در تعطیلات را افزایش داده است ؟ ( جدا از اینکه واقعا به سفر خواهید رفت یا خیر )

۴۵٪ بله

۵۵٪ نه

با وجود موج جدید بیماری ، ۴۵ دردصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، به واسطه قرنطینه های طولانی و وضعیت پیش امده ناشی از شیوع کرونا احساس نیاز به سفر میکنند، که این موضوع نشان دهنده رونق گردشگری به محض پایان شرایط فعلی است و نوید‌بخش انکه با پایان شرایط شیوع همه گیر ویروس کرونا، گردشگری با اوج گیری به شرایطی بسیار بهتر از قبل باز خواهد گشت.


4- ایا برای سفر با هواپیما در تعطیلات احساس امنیت میکنید؟

۱۲٪ بله ، در تعژیلات امسال با هواپیما به مسافرت میروم

۲۴٪ بله، اما در تعطیلات از هواپیما استفاده نمیکنم

۶٪ خیر، اما در تعطیلات ناچار‌ به سفر با هواپیما هستم

۵۸٪ خیر، در تعطیلات امسال از هواپیما استفاده نخواهم کرد


کمتر از ۳۷ درصد از شرکت کنندگان در‌نظر سنجی سفر با هواپیما را ایمن میدانستند، این در حالی است که بر اساس اعلام متخصصان به دلیل جریان دوار هوا در هواپیما احتمال انتقال ویروس در پرواز بسیار اندک است. 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار