gardeshban.ir

گردشگرانی که تاکنون به غار رمزآلود و عجیب«طلسم» که در ضلع شرقی دهستان سراب شهرستان ایوان قرار دارد؛ وارد شده‌اند؛ ترس و وحشت غیر قابل توصیفی آن‌ها را فرا گرفته است.
کد خبر: ۳۳۶۴۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹-1399 August 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
جهان سراسر پر از زیبایی، شکوه، زرق و برق‌های طبیعی است؛ اکثر مردم دوست دارند که به دامان طبیعت رفته و با پیاده روی، قایق رانی در رودخانه و یا کمپینگ از محیط اطراف خود لذت ببرند.

غار طلسم ایوان در استان ایلام یکی از مکان‌هایی است که همه چیز را برای شگفت زده شدن و وحشت کردن ماجرا جویان فراهم کرده است؛ غاری طلسم شده که به گفته ساکنان بومی ارواح غار، دوست ندارند آدم‌ها را در مقبره سنگی خود ببینند؛ ارواح سیاهی که معلوم نیست مربوط به کدامین نسل از تاریخ بشر هستند؟  

شجاع‌ترین آدم‌های نترس که به هیچ چیز باور نمی‌کنند؛ با ورود به غارهای عجیب و صخره‌ای دچار ترس و وحشت غیر قابل توصیفی می‌شوند؛ وحشتی که نتیجه‌اش یا مرگ است یا بستری شدن در بیمارستان‌ها و دچار شدن به بیماری‌های عجیبی که هرگز علت آن نامعلوم است و بهترین متخصصان هم علت آن را نفهمیده‌اند. 


اما واقعیت این غار رمزآلود چیست؟ چرا هیچ کاوشگری تاکنون موفق به ورود کامل به آن نشده؟ چرا هر وسیله روشنی به محض ورود به این غار خود به خود خاموش می‌شود؟ چه نیرو مغناطیسی درون غار وجود دارد که با روشنایی مخالف است؟

اکثر کسانی که وارد غار شده بعد از مدتی بیمار می‌شوند

رستمی یکی از شهروندان ایوانی گفت: این غار عجیب و سحر آمیز است؛ اکثر کسانی که وارد غار شده‌ بعد از مدتی متاسفانه بیمار می‌شوند.

وی افزود: این غار مامن انواع حیوانات مرموز مانند مار، جغد، خفاش و عقرب بوده و به محض ورود به آن هر وسیله روشنی بدون هیچ دلیلی خاموش می‌شود.

رستمی بیان کرد: گذشتگان ما در خصوص این غار گفته‌اند؛ این غار طلسم شده است و هر کسی وارد آن شود بیمار می‌شود. 

غار طلسم سکونتگاه درندگان کوهستان است

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام  گفت: این  غار که در ضلع شرقی دهستان سراب ایوان در ارتفاعات درون دریژ و در بالای کوه مانشت، قرار دارد، به عنوان سکونتگاه درندگان کوهستان شناخته می‌شود.

 وی افزود: از ورودی تا انتهای غار طلسم ایوان، حدود ۳۰۰ متر مسافت است که ۱۰۰ متر اول آن به صورت فضای باز بوده و مابقی با سقفی که در آن استالاگتیت یا چکنده به چشم می‌خورد، پوشیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: در عمق ۱۰۰ متری غار یک سه راهی وجود دارد که یکی از دهلیزهای آن ۲۰ متر عمق دارد و از فاصله ۱۰ متری تنگ و صعب‌العبور می‌شود.

ابتدای غار پر از خفاش است

جعفر جعفری رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایوان نیز گفت: در ابتدای غار خفاش‌ها همسفران کاوشگران هستند که اگر از قندیل‌های غار سر و ته نشده باشند، در حال پرواز در ارتفاعی نزدیک به صورت شما هستند.

وی افزود: سنگ‌های این غار، آهکی‌اند و قسمتی از کف آن خاکی و دیگر قسمت‌ها، سنگی‌اند؛ این غار آن قدر صعب‌العبور، خطرناک و ناامن است که کمتر گردشگری تصمیم می‌گیرد به آن سفر کند؛ مگر آنکه قصد داشته باشد درندگان وحشی کوهستان را از نزدیک ملاقات کند.


این غار طلسم‌شده، گردشگرانش را بیمار می‌کند!

این غار طلسم‌شده، گردشگرانش را بیمار می‌کند!

این غار طلسم‌شده، گردشگرانش را بیمار می‌کند!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار