gardeshban.ir

این قصر در قرن پانزدهم توسط شیروان شاه پادشاه آن زمان ساخته و یکی از بنا های خوبی است که تا به حال سالم باقی مانده است.
کد خبر: ۳۳۷۲۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹-1399 September 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
قصر شیروان شاه یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی معروف باکو  است که در شهر قدیم و یا همان ایچری شهر واقع شده و  امروزه به یکی از نماد های شناخته شده باکو تبدیل گردیده است. این قصر در قرن پانزدهم توسط شیروان شاه پادشاه آن زمان ساخته و یکی از بنا های خوبی است که تا به حال سالم باقی مانده است.

ققصر شیروان شاه در سال 2000 به عنوان یکی از آثار باستانی و میراث فرهنگی باکو در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.این اثر زیبا و تاریخی با پای پیاده با ایستگاه متروی ایچری شهر 5 دقیقه فاصله دارد. این کاخ با شکوه یک پیشنهاد ویژه و عالی برای گردشگران تور باکو است که به تاریخ علاقه مندند.

شایان ذکر است که ایچری شهر بافت قدیم باکو است که آن را ارگ باکو می نامند.این قسمت از شهر باکو در قسمت شمال غربی خلیج باکو واقع شده و جز دیدنی ترین و زیبا ترین مکان های باکو محسوب می شود. مجموعه قصر شیروان شاه دارای قسمت های مختلف چنبره دفن، ساختمان اصلی قصر، مقبره سید یحیی باکویی، مسجد شاه با یک مناره، دروازه مراد، پورتالی درضلع  شرقی، بقایای  حمام خانه و مخزن آب می باشد.

ساختمان اصلی قصر شیروان شاه که در سال 1411 میلادی توسط شیروان شاه شیخ ابراهیم اول ساخته شد، به صورت دو طبقه با 50 ابعاد مختلف طراحی و با راه پله های پیچ در پیچ و باریک به یکدیگر متصل شده بود. این کاخ زیبا پس از فتح باکو توسط صفوی تا سال 1501 میلادی متروکه ماند به همین جهت قسمت های مختلفی از بنا تخریب و رفته رفته از بین رفت. در آخر گردشگران تور باکو جالب است بدانید، این موزه از سال 1964 میلادی به عنوان موزه ی مرکزی شناخته و از آن پس تا به امروز دائما در حالت مرمت و بازسازی می باشد.

قصر شیروان شاه؛از آثار باستانی و میراث فرهنگی باکو/عکس

قصر شیروان شاه؛از آثار باستانی و میراث فرهنگی باکو/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار