gardeshban.ir

موزه‌ کتاب های مینیاتوری باکو یکی از زیبا ترین و جذاب ترین ترین جاذبه های این شهر به حساب می آید.
کد خبر: ۳۳۷۲۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹-1399 September 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
باکو شهری است پر از جاذبه های گردشگری فراوان اما موزه‌ کتاب‌ های مینیاتوری باکو یکی از پر بازدید ترین آن ها به شمار می آید. در ادامه با ما همراه باشید، تا شما گردشگران عزیز تور باکو را با این موزه زیبا بیشتر آشنا کنیم.

موزه کتاب های مینیاتوری باکو به عنوان تنها موزه کتاب های مینیاتوری دنیا در دوم آپریل سال 2002 میلادی فعالیت خود را آغاز نمود، موزه ای شگفت انگیز که در بخش قدیمی شهر باکو مستقر شده است. تمامی کتاب های این مجموعه توسط خانم ظریفا سالاخووا (Zarifa Salahova) در طی 30 سال گردآوری شد، ایم موزه مجموعه ای بسیار متنوع با بیش از 6500 کتاب می باشد که از 64 کشور مختلف جمع آوری شده است. 

این موزه با هدف افزایش سطح سواد کودکان و پیشرفت آ نها جمع آوری گردیده و شامل کتاب های مینیاتوری می باشد که در دوران شوروی و قبل از انقلاب روسیه منتشر شده اند.

در این موزه، کتاب هایی کهن با قدمت چند صدساله از سرزمین های مختلف یافت می شود که از آن ها می توان به مولدووا (Moldavia)، گرجستان، اوکراین، بلاروس و جمهوری های آسیای میانه و اروپا اشاره کرد. موزه کتاب های مینیاتوری میزبان نسخه های بسیار کم یاب از کتاب های نویسندگانی معروف نظیر چاکوسکی (Chukovsky)، بارتو (Barto)، گوگول (Gogol)، داستایفسکی (Dostoyevsky) و آثار پوشکین می باشد. 

در این موزه آثار مینیاتوری از شاعران کلاسیک آذربایجانی نظیر واقف (Vagif)، خورشید بانو ناتوان (Khurshidbanu Natavan)، نظامی گنجوی، عماد الدین نسیمی (Nasimi)، فضولی (Fizuli)، صمد وورغون (Samed Vurgun) و میرزا فتحعلی آخوندزاده (Mirza Fatali Akhundov) حضور دارند. 

با تمامی این تفاسیر به گردشگران تور باکو پیشنهاد می شود در زمان سفر خود سری به موزه‌ کتاب‌ های مینیاتوری باکو بزنند و خاطره خوشی را برای خود رقم بزنند. 

موزه‌ کتاب های مینیاتوری باکو؛از زیباترین جاذبه های شهر/عکس

موزه‌ کتاب های مینیاتوری باکو؛از زیباترین جاذبه های شهر/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار