gardeshban.ir

ارمنستان یکی از همسایگان تاریخی کشور ایران بوده که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و نظر افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.
کد خبر: ۳۳۷۳۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹-1399 September 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
ارمنستان یکی از همسایگان تاریخی کشور ایران بوده که در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و نظر افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است، افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند لازم است که در رابطه با هزینه ها و واحد پولی این کشور اطلاعات مناسبی داشته باشند، در ادامه با ما همراه باشد تا به بررسی واحد پول ارمنستان بپردازیم.

هزینه های سفر و اقامت در ارمنستان بسیار مناسب بوده و به طور کلی سفر به این شهر نیاز به صرف هزینه بسیاری ندارد، واحد پول رسمی این کشور درام می باشد، این واحد پولی که به اختصار "AMD" نامیده می شود نسبتا ارزان بوده هر درام برابر با 260 ریال می باشد.


پول رایج کشور ارمنستان

پول رایج این کشور شامل اسکناس و سکه می شود، ارزش سکه های ارمنستان از 10 درام آغاز شده و در نهایت به 500 درام می رسد، همچنین اسکناس های ارمنستان از 500 درام شروع شده و ارزشمند ترین آن اسکناس 100 هزار درامی است.
انواع اسکناس های آن به شرح زیر می باشد:


•    500 درام: اسکناس خاکستری
•    1000 درام: اسکناس سبز
•    5000 درام: اسکناس زرد
•    10000 درام: اسکناس ارغوانی
•    20000 درام: اسکناس قهوه ای
•    50000 درام: اسکناس قرمز
•    100000 درام: اسکناس آبی

گردشگران باید توجه داشته باشند که برای سفر به هر یک از شهر های ارمنستان بهتر است که همراه خود دلار داشته باشند و سپس در صرافی های مقصد مورد نظر دلار ها را به درام تبدیل نمایند، برای تبدیل ارز می توانید به صرافی های موجود در سطح شهر مراجعه نمایید که تعداد آن ها بسیار زیاد است، همچنین برخی از هتل های ایروان، بخصوص هتل های 5 ستاره برای سهولت هرچه بیشتر گردشگران دارای صرافی نیز می باشند.


هزینه های سفر به ارمنستان

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد هزینه های سفر به ارمنستان مناسب می باشد، در ادامه به برسی هزینه ها در شهر ایروان می پردازیم.

افرادی که قصد سفر به ایروان را دارند لازم است بدانند که هزینه تور ایروان بسته به نوع هتل و پرواز در حدود 1.5 تا 4 میلیون تومان می باشد، هزینه پرواز جداگانه به این شهر از 1 میلیون تومان شروع می شود، همچنین افرادی که قصد دارند به صورت زمینی به ایروان سفر کنند باید توجه داشته باشند که قیمت بلیط اتوبوس برای مسیر تهران به ایروان در حدود 200 هزار تومان است.
هزینه اقامت در این شهر از مسائل مهمی می باشد که باید اطلاعات کافی در رابطه با آن داشته باشید، اقامت در هتل های این شهر بسته به نوع آن متفاوت است، هر شب اقامت در هتل های 3 ستاره ایروان در حدود 5000 تا 40000 درام، هتل های 4 ستاره 12000 تا 60000 درام و هتل های لوکس شهر در حدود 150÷00 تا 150000 درام هزینه دارد. لامز به ذکر است که برای پرداخت هزینه ای کمتر می توان با پرداخت شبی 2000 درام در هاستل های این شهر اقامت داشت.

هزینه خورد و خوراک در ارمنستان 


هزینه خوراک در ایروان نسبتا مناسب بوده و افراد برای صرف یک وعده غذا در رستوران های ارزان قیمت شهر باید در حدود 2500 درام بپردازند، همچنین صرف غذا در رستوران های لوکس شهر بیش از 7000 درام هزینه دارد، برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است که خودتان به پخت و پز غذا بپردازید.
در این مقاله به بررسی واحد پول و هزینه های سفر به ارمنستان پرداختیم تا گردشگران در سفرشان به این کشور اطلاعات مناسبی داشته باشند و بتوانند با مدریت درست هزینه های خود را کاهش بدهند، لازم به ذکر است که نرخ ارز و سایر قیمت های ذکر شده در مطلب مربوط به تاریخ 8 آبان 1399 بوده و ممکن است در آینده دچار تغییر شود.


1- واحد پول ارمنستان چیست ؟

پاسخ : هزینه های سفر و اقامت در ارمنستان بسیار مناسب بوده و به طور کلی سفر به این شهر نیاز به صرف هزینه بسیاری ندارد، واحد پول رسمی این کشور درام می باشد، این واحد پولی که به اختصار "AMD" نامیده می شود نسبتا ارزان بوده هر درام برابر با 260 ریال می باشد.


2- ارزش سکه های ارمنستان ؟

پاسخ : پول رایج این کشور شامل اسکناس و سکه می شود، ارزش سکه های ارمنستان از 10 درام آغاز شده و در نهایت به 500 درام می رسد، همچنین اسکناس های ارمنستان از 500 درام شروع شده و ارزشمند ترین آن اسکناس 100 هزار درامی است.


3- اسکناس های رایج ارمنستان ؟

پاسخ : 500 درام: اسکناس خاکستری ، 1000 درام: اسکناس سبز ، 5000 درام: اسکناس زرد ، 10000 درام: اسکناس ارغوانی ، 20000 درام: اسکناس قهوه ای ، 50000 درام: اسکناس قرمز ، 100000 درام: اسکناس آبی


4- آیا داشتن دلار در ارمنستان الزامی است ؟

پاسخ : گردشگران باید توجه داشته باشند که برای سفر به هر یک از شهر های ارمنستان بهتر است که همراه خود دلار داشته باشند و سپس در صرافی های مقصد مورد نظر دلار ها را به درام تبدیل نمایند، برای تبدیل ارز می توانید به صرافی های موجود در سطح شهر مراجعه نمایید که تعداد آن ها بسیار زیاد است، همچنین برخی از هتل های ایروان، بخصوص هتل های 5 ستاره برای سهولت هرچه بیشتر گردشگران دارای صرافی نیز می باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار