gardeshban.ir

یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه، استانبول است. استانبول با قرار داشتن در هر دو قاره اروپا و آسیا توانسته زیبایی ها و جذابیت های بی نظیری در معماری و اماکن تاریخی از خود به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۳۳۸۰۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹-1399 September 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
چنانچه با تور استانبول به این شهر سفر کردید، سعی کنید هیچ نقطه ای را برای تماشا از دست ندهید. شاید دیگر در هیچ زمانی، موقعیت آمدن به این شهر را پیدا نکنید، پس تا می توانید از لحظات و ساعات حضورتان در استانبول استفاده کرده و برای بازدید از تمام دیدنی های این شهر وقت صرف کنید. 

در استانبول نباید تنها به فکر تماشای اماکن دیدنی و مراکز خرید این شهر بود. کسانی که به این شهر سفر کرده اند، به خوبی می دانند هر گوشه از استانبول حرفی برای زدن و چیزی برای نمایش دادن دارد. از جمله موارد جالب و دیدنی این شهر، محله هایی است که هر یک نام و پیشینه خاص خود را دارند. 

با قدم گذاشتن به هر محله، شما می توانید چیزهای جذاب و تماشایی بیابید. در این متن قصد داریم در مورد محله های متفاوت استانبول نکته هایی را با شما به اشتراک بگذاریم. پس ادامه متن را با ما همراه باشید.

محله قاضی کوی استانبول

محله قاضی کوی یکی از شادترین محله های استانبول است که به یکی از توریست پذیرترین محله های این شهر نیز تبدیل شده است. قاضی کوی یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است و تاریخ ساخت آن به سال 675 قبل از میلاد باز می گردد. زمانی که این محله ساخته شد، به این نام خوانده نمی شد و نام آن کارهادون بود. اما زمانی که عثمانی ها ترکیه را به اشغال خود درآوردند، برای اینکه تلفظ نام این محله آسان تر شود، نام قاضی کوی را برای آن برگزیدند. محله قاضی کوی در ساحل آسیایی تنگه بسفر قرار و در ضلع جنوبی حیدر پاشا واقع شده است. 

یکی از نکاتی که باعث شده است این محله بسیار مورد علاقه توریست ها باشد، نزدیک بودن آن به سر تا سر استانبول است. در این محله، تنوع جذابیت ها به طرز باورنکردنی توجه شما را به خود جلب می کند. شما می توانید در قاضی کوی به بازدید از موزه بروید، خرید کنید، به کافه بروید و کارهای متفاوت زیادی را انجام دهید. برخی از کارهای جذابی را که می توان در این محله انجام داد را در ادامه ذکر خواهیم کرد. 

بهترین محله های استانبول+عکس

بازار قاضی کوی: بازار قاضی کوی یکی از بازارهای محلی قاضی کوی است. در این بازار، شما می توانید انواع سبزیجات و میوه جات، بادنجان های پوست کنده شده، ماهی، زیتون، میوه های خشک، ترشی و حتی عسل خریداری کنید. حضور در این بازار و جنب و جوش فعالیت مردم بسیار تماشایی و دیدنی است.

موزه باریش مانچو: نام این موزه برگرفته از نام خواننده ای ترکیه ای به نام باریش مانچو است که در استانبول متولد شد. باریش مانچو از بزرگان موسیقی راک در ترکیه بوده و در این زمینه جوایز بی شماری دریافت کرد. این فرد در دوران عمر خود به فعالیت های بشر دوستانه زیادی دست زد و به همین علت توسط سازمان ملل عنوان سفیر صلح به او داده شد. مردم زیادی سراسر جهان از طرفداران باریش مانچو بودند و این عامل باعث شد که خانه وی به موزه ای هم نام با خودش تبدیل شود. هم اکنون در این موزه عکس های خانوادگی او، موسیقی ها، نقاشی ها، هدایای که دریافت می کرده و همچنین لباس های او به نمایش گذاشته شده است.

مرکز هنری آرت هیر: مرکز هنری آرت هیر، یکی از کافه های دیدنی و متفاوت در این محله است که در آن کتاب ها و مجله ها در همه جا قرار گرفته اند و ظاهری بسیار متفاوت به این کافه بخشیده اند. این فضا و جو هنرمندانه طرفداران زیادی دارد. در این کافه اجراهای موزیکال، اجتماع هنرمندان و تبادل نظر آن ها و یا کارگاه هایی برای عموم مردم برگزار می شود. برای رفتن به محله قاضی کوی می توانید از ون ها و خط مترو بگهاد استفاده کنید و یا با استفاده از اسکله امین اونو با فری بوت خود را به این محله برسانید. 



محله ببک استانبول

یکی از بهترین محله هایی که در استانبول قرار دارد و بسیار مناسب زندگی است، محله ببک است. افراد هنرمند و متمولان ترکیه در این محله زندگی می کنند. جالب است بدانید که این منطقه در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. در زمان های گذشته این محله در واقع یک روستای کوچک بوده است و متعلق به ماهیگیران یونانی بوده است. مورخان قدمت این روستا را به حدود یک قرن پیش نسبت می دهند. ببک یکی از خوش آب و هوا ترین محله های استانبول است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. این محله قدیمی در محدوده منطقه یبشیکتاش قرار دارد. جدای از جذابیت و زیبایی ببک به خاطر موقعیت جغرافیایی اش، جاذبه های دیگری را نیز می توان در ببک شاهد بود. 

بهترین محله های استانبول+عکس

محله ببک در استانبول


پارک شهری ببک: پارک ببک، پارکی با وسعتی حدود 9 هزار متر مربع است و گیاهان بسیاری در آن دیده می شود. یکی از جذابیت های این پارک، وجود درختان چند صد ساله در آن است. با در نظر گرفتن زمین های بازی و استراحت، مساحت این پارک به 16 هزار متر مربع افزایش می یابد. 

کنسولگری مصر: ساختمان کنسولگری مصر در سال 1902 به دست یک معمار ایتالیایی ساخته شد. این کنسولگری متعلق به کشور مصر بوده و از قدیمی ترین و زیباترین بناهای محله ببک است. دقت داشته باشید که اجازه ورود به بنا داده نشده است و شما تنها می توانید از معماری خارجی آن دیدن کنید. برای رفتن به محله ببک می توانید به تکسیم و یا کاباتاش رفته و از آن جا سوار بر اتوبوس شوید. چندین اتوبوس می توانند شما را به این محله برسانند.

محله سلطان احمد استانبول

وجود اماکن تاریخی بسیار زیبا و منحصر به فرد در محله سلطان احمد استانبول باعث شهرت این محله شده است. در این محله، بناهای تاریخی بسیار زیبا و معروفی وجود دارد و به دلیل هم جواری این محله با دریای مرمر، می توان در منطقه سلطان احمد آب و هوای خوب و دلچسبی را مشاهده کرد. دیدنی های بسیار زیادی در محله سلطان احمد وجود دارد که بهتر است تماشای هیچ یک از آن ها را از دست ندهید. در ادامه به اماکنی که در این محله وجود دارد، اشاراتی خواهیم کرد.

مسجد سلطان احمد: مسجد سلطان احمد را به نام مسجد آبی نیز می شناسند. علت این نامگذاری این مسجد به مسجد آبی، قرار گرفتن کاشی های آبی در داخل بنا است. نمای خارجی این بنا نیز به رنگ آبی مشاهده می شود و ظاهر بسیار زیبایی را به آن بخشیده است. این مسجد قدمتی 400 ساله دارد و به جزء زمان هایی که در آن نماز برگزار می شود، به روی عموم باز است. این مسجد 6 مناره، 6 گنبد اصلی و 8 گنبد فرعی دارد و بسیار زیبا و تماشایی است. 

بهترین محله های استانبول+عکس

مسجد ایاصوفیه : این مسجد نیز از جمله اماکن دیدنی محله سلطان احمد است و تاریخچه و پیشینه طولانی دارد. یکی از نکات قابل توجه در مورد این مسجد، وجود شش مناره در آن است. این مسجد نیز قدمتی هزار و پانصد ساله داشته و نمای بیرونی و درونی آن بسیار مورد توجه گردشگران و بازدید کنندگان تور ترکیه قرار دارد. 

پارک گول هانی: پارک گول هانی موجود در محله سطان احمد، باعث زیباتر شدن این منطقه شده است. از آنجایی که این پارک تنها ناحیه سرسبز محله سلطان احمد است، به همین جهت بسیار مورد توجه قرار دارد. قرار داشتن گل ها و درختان متنوع، محیطی بسیار آرام برای مسافران فراهم کرده است تا دمی از ازدحام شهر فرار کنند.

محله بی اوغلو استانبول

محله بی اغلو یکی از محله های مهم استانبول به شمار می رود و مراکز خرید، رستوران ها و تفرجگاه های زیادی را می توان در این منطقه مشاهده کرد. این محله در قسمت اروپایی استانبول واقع بوده و بین تنگه بسفر و تنگه طلایی قرار دارد. وسعت این محله حدود نه کیلومتر مربع است و قدمتی 4500 ساله دارد. میدان تکسیم و خیابان استقلال از جمله مهم ترین مراکز منطقه بی اغلو هستند. شما برای اینکه بتوانید به این منطقه بروید، باید خود را به میدان تکسیم برسانید. این منطقه چندین جاذبه گردشگری دارد که دیدن آنها را به شما توصیه می کنیم. 

بهترین محله های استانبول+عکس

برج گالاتا: این برج یکی بلندترین برج های زمان خود بوده و در قرون وسطی ساخته شده است. وقتی به بالای این برج می روید، تمام شهر را زیر پای خود مشاهده می کنید و این یکی از جذابیت های دیدار از این برج است.

موزه هنر مدرن: این موزه اولین موزه غیر دولتی در ترکیه است و آثار هنری که در فضای مدرن ساخته شده اند، در معرض نمایش قرار داده می شود. در این موزه، شما می توانید آثار هنرمندانی از کشورهای خارجی را نیز مشاهده کنید.

میدان تکسیم: میدان تکسیم به قلب تپنده استانبول معروف است. تکسیم یک مرکز فرهنگی و تفریحی است و گردشگران بسیاری در اطراف این میدان به مراکز خرید و رستوران های مراجعه می کنند و ساعات خوب و خوشی را برای خود می سازند.

سخن آخر 

استانبول شهری بسیار دیدنی و زیبا است و شما با گردش در این شهر می توانید روزهایی بسیار شاد، همراه با تنوع را تجربه کنید. وجود محله های مختلف به اینکه شما سفری بسیار متفاوت برای خود رقم بزنید، کمک زیادی می کند. پس در اولین فرصت سعی کنید برای رفتن به استانبول برنامه ریزی کنید. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار