gardeshban.ir

رئیس جامعه بومگردی‌های استان یزد ضمن گلایه از بی‌توجهی مسئولان در مورد حمایت از بومگردی‌ها به عنوان یکی از زیرساختهای گردشگری و آسیب دیده از کرونا در استان، بر ساماندهی تعطیلات به ویژه لزوم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای رونق‌ مجدد گردشگری و برنامه ریزی هدفمند برای جذب گردشگران با توجه به جاذبه‌های متنوع این استان کویری در دوران پساکرونا تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۸۳۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹-1399 September 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
«تقی اکبرپور» راجع به شرایط و نحوه فعالیت اقامتگاه‌های بومگردی در دوران کرونا، اظهار کرد: سال گذشته به علت بروز اتفاقات مختلف و ناگواری که بعد از تابستان رخ داد، فعالیت‌های گردشگری و تورها متوقف و عملکرد اقامتگاه‌ها با اختلال روبرو شد.

وی از تشدید مشکلات بومگردی‌ها به واسطه کرونا یاد کرد و گفت: متاسفانه با شیوع کرونا، اقامتگاه‌ها شرایطی به مراتب نامناسب‌تری را تجربه می‌کنند چرا که از ابتدای ورود کرونا بنا بر دستورالعمل‌های ستاد کرونا، فعالیتشان متوقف و تعطیل شده‌اند.

این مسئول از تعطیلی خودجوش بومگردی‌ها حتی قبل از مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: مهمترین فرصت‌های درآمدزایی بومگردی‌ها که فصول پررونق گردشگری بودند، از دست رفتند و این شرایط همچنان نیز تداوم دارد.

لزوم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها برای رونق‌ مجدد گردشگری

تقی‌پور با بیان این که در نبود گردشگران، فعالیت بومگردی‌ها تفاوتی با تعطیل آن‌ها ندارد، گفت: پس از موج اول کرونا و کاهش بیماری هم گردشگران به یزد سفر نکردند و پاییز به عنوان فصل پررونق گردشگری یزد نیز از دست رفته به شمار می‌رود.

وی با بیان این که تعطیلی‌های دو روزه و متوالی بهترین راهکار برای احیای صنعت گردشگری است، بیان کرد: بهترین حالت برای رونق گردشگری پس از دوران کرونا، تعطیلی‌های دوروزه و پشت سر هم است و بر همین اساس نیز فعالان گردشگری بسیار بر تعطیلی‌های پنج شنبه تاکید دارند تا از این طریق شاهد رونق مجدد این صنعت باشیم.

وی خواستار حفظ زیرساخت‌های گردشگری از سوی مسئولان در شرایط موجود شد و گفت: تلاش زیادی صرف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری شده و نباید مسئولان با کوتاهی در حمایت از این صنعت، منجر به حذف و از دست رفتن این زیرساخت‌ها شوند.

این مسئول با گلایه از این که هبچ حمایتی از گردشگری در دوران کرونا نشده است، گفت: متاسفانه پایین بودن ارزش تسهیلات مربوط به گردشگری، هیچ تاثیری در حفظ و احیای این زیرساخت‌ها نداشته و همین مشکل نیز حتی از سوی بانک‌ها مورد توجه قرار نگرفته و مصوبات در این باره اجرایی نشده است.

لزوم برنامه ریزی برای جذب هدفمند گردشگران پساکرونایی

تقی‌پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که کویر مهمترین برند یزد در جذب گردشگران است، گفت: گردشگرانی که با اشتیاق دیدن کویر به یزد سفر می‌کنند، بومگردی‌ها را نیز در کنار سایر جاذبه‌های استان مدنظر قرار می‌دهند چرا که این زیرساخت‌ها در روستاها و محلات قدیمی با فرهنگ و سنتهای مردم درآمیخته است.

وی تعطیلی کمپ‌های کویری را موثر در استقبال نکردن گردشگران از بومگردی‌ها برای اقامت عنوان کرد و افزود: جاذبه‌های گردشگری یزد صرفاً تفریحی نیستند و در اغلب موارد قابلیت‌هایی مانند درمان و سلامتی آن‌ها منجر به جذب گردشگران می‎شود.

رئیس جامعه بومگردی‌های استان در پایان خاطرنشان کرد: شن درمانی و تاثیر بر تقویت روحیه گردشگران از دیگر عواملی است که نه تنها در جاذبه‌هایی مانند کویر مغفول مانده بلکه باید به مردم شناسانده شود و جذب گردشگران به ویژه در دوران پساکرونا هدفمندتر انجام شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار