gardeshban.ir

صحرای ال بیدا (Sahara el Beyda) جزو بیابان‌هایی نیست که آدم دوست داشته باشد در آن گم شود، اما باید بدانید که این مکان سورئال، بهترین محل برای ورود به دنیای توهم و خیال است.
کد خبر: ۳۳۸۷۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹-1399 September 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
گویی طبیعت دامی طراحی کرده است تا شما را به سمت خود کشانده و در وسعت و عجایبش، گم کند. باهم نگاهی می‌اندازیم به یکی از عجیب ترین صحراهای دنیا، پس همراهمان باشید.

صحرای سفید (White Desert) در میان این بیابان، در 45 مایلی شهر فارافرا (Farafra) در مصر واقع شده است. اینجا، رکورد گرمترین نقطه زمین (امروزه این رکورد به دشت لوت ایران تعلق دارد) را داشته اما آنچه عجیب است این است که باور کنید یا نه، این صحرا روزگاری دریا بوده است!

دریا به آرامی خشک شده و تمامی گیاهان دریایی و جانوران زیر آب نیز منقرض شده‌اند. حالا چیزی جز صخره‌های غول پیکر گچی از آن دریا باقی نمانده است. صخره‌هایی که هر کدام به علت فرسایش، به شکل منحصر به فردی در آمده‌اند و هر لحظه شما را به تحسین خودشان وامی‌دارند.


البته با نگاهی ساده به این صخره‌ها متوجه خواهید شد که زمان و طبیعت می‌توانند هر چیزی را تغییر دهند. طوفان‌های شنی و ماسه‌ای این منطقه، صخره‌ها و سنگ‌ها را دچار فرسودگی می‌کنند و هر لحظه شکلی متفاوت به آنها می‌دهند. این بیابان نتیجه‌ی میلیون‌ها سال تغییرات است، جایی که بارها و بارها تعادل خود را از دست داده و دوباره به تعادل رسیده است. باهم به تماشای این صحرای عجیب می‌نشینیم.


صحرای ال بیدا ؛ گرمترین نقطه زمین که روزی دریا بوده+عکس

صحرای ال بیدا ؛ گرمترین نقطه زمین که روزی دریا بوده+عکس

صحرای ال بیدا ؛ گرمترین نقطه زمین که روزی دریا بوده+عکس

صحرای ال بیدا ؛ گرمترین نقطه زمین که روزی دریا بوده+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار