gardeshban.ir

خیابان مهمی به نام شارل دوگل در شهر پاریس وجود دارد که نقش مهمی در ارتباط بخش های مختلف شهر به یکدیگر ایفا می کند.
کد خبر: ۳۳۹۰۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹-1399 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
 نام این خیابان در ابتدا نویی بود ولی بعدها به منظور بزرگداشت هجدمین رئیس جمهور فرانسه، شارل دوگل انتخاب شد.

این خیابان به پل نویی منتهی می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید روزانه در حدود 160 هزار وسیله نقلیه اعم از ماشین، موتور و غیره در این خیابان رفت و آمد می کنند.

میدان شارل دو گل که یکی از جاهای دیدنی پاریس می باشد در همین خیابان قرار دارد. این میدان که به افتخار پیروزی های به دست آمده ناپلئون ساخته شده، در حدود 30 سال به طول انجامید تا کاملا تکمیل شود. عملیات ساخت این میدان از سال 1806 آغاز شد و در سال 1836 به اتمام رسید ولی از آن جایی که مرگ ناپلئون در سال 1811 اتفاق افتاد، او هیچگاه نتوانست شکوه این میدان را به چشم ببیند. در ابتدا نام این میدان را ستاره نهادند ولی در سال 1970 این نام را به شارل دوگل تغییر دادند.

این میدان که طاق پیروزی پاریس را در خود جای داده، 12 خیابان شهر را به یکدیگر متصل می کند. در این میدان و درست در زیر طاق پیروزی، مقبره یک سرباز گمنام وجود دارد که همواره مشعلی روشن در بالای آن وجود دارد و هرساله در روز سالروزِ جنگ فرانسه، رئیس جمهور این کشور، دسته گل بزرگی را به این مکان می بَرَد. همچنین رژه نظامی که هرسال در روز آزادی پاریس انجام می شود نیز در این مکان برگزار می گردد. طاق پیروزی سازه ای تحسین برانگیز است که دارای 4 پایه می باشد و نام بسیاری از شهدای جنگ های فرانسه بر روی آن حک شده است. طول این طاق 51 متر است.

گردشگران تور پاریس این امکان را دارند که با بازدید از میدان شارل دوگل، از جاذبه های توریستی دیگر شهر هم که در اطراف میدان قرار دارد، دیدن نمایند.


میدان شارل دوگل پاریس+عکس

میدان شارل دوگل پاریس+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار