gardeshban.ir

یکی از پل هایی که بر روی رودخانه سن یکی از پل هایی که بر روی رودخانه سن ساخته شده "پل آلما" نام دارد.ساخته شده "پل آلما" نام دارد.
کد خبر: ۳۳۹۱۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹-1399 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از پل هایی که بر روی رودخانه سن ساخته شده "پل آلما" نام دارد. این پل تاریخی برای ارج نهادن به مقام "نبر آلما" که در جنگ با روسیه موفق شد با همراهی انگلیس پیروز شود، ساخته شد.

ساخت این پل از سال 1854 آغاز شد و در سال 1856 توسط ناپلئون سوم افتتاح گشت. بر روی این پل 4 مجسمه زیبا قرار داشت که هنر دستِ "اگوست ارنائود" بود. 

مهم ترین مجسمه ای که در پایه این پل قرار گرفته، مجسمه سرباز است که برای سنجیدن مقدار آب و شرایط بحران از آن استفاده می شد؛ به گونه ای که اگر آب تا چکمه های آن می بود وضعیت عادی و نرمال بوده ولی اگر آب به زانوهای مجسمه می رسید وضعیت نزدیک به اضطرار بود و باید دریچه های سد بسته می شد. در سیلی که در سال 1910 رخ داده بود، آب به شانه های این مجسمه رسده بود.

این پل قوسی شکل در طول سال هایی که مورد استفاده قرار گرفته بود، کمیآسیب هایی دیده بود، همچنین طول پل برای عبور اتومبیل ها کافی نبود از همین رو در طول سال های 1970 تا 1974 پل را بازسازی کردند. بعد از انجام شدن بازسازی ها تنها مجسمه Zouave یا مجسمه سرباز باقی ماند. طول پل آلما 153 متر و عرض آن 42 متر می باشد.

خوب است بدانید که محل فوت پرنس دیانا، تونل آلما می باشد که در انتهای این پل واقع شده است. او به همراه نامزدش در یک حادثه شدید رانندگی فوت شدند.

آن دسته از گردشگران تور پاریس که قصد دارند از این پل زیبا و تاریخی که از جاهای دیدنی پاریس می باشد دیدن کنند، می توانند از ایستگاه مترو alma Marceau بهره ببرند و خود را به این مکان برسانند.


پل آلما ؛ پل تاریخی فرانسه بر روی رودخانه سن/عکس

پل آلما ؛ پل تاریخی فرانسه بر روی رودخانه سن/عکس

پل آلما ؛ پل تاریخی فرانسه بر روی رودخانه سن/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار