gardeshban.ir

مدیرعامل جدید کشتیرانی دریای خزر کاپیتان تفتی عصر امروز به همراه جمعی از معاونین با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون توسعه روابط و ارائه خدمات در حوزه تجارت در بنادر کاسپین و انزلی تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۳۳۹۱۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹-1399 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنابراین گزارش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست تخصصی ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های تجاری به منظور ارتقاء سهم کشورمان در بازارهای جهانی و ترانزیت به کشورهای مختلف بیان کرد: بندر کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم یکی از مهمترین زیرساخت های تجاری ایجاد شده در سطح مناطق آزاد بوده و با توجه به موقعیت ممتاز این منطقه در سطح بازارهای جهانی و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین‌المللی نیاز است ظرفیت های حمل نقل کالا و بهره گیری از اقتصاد دریا محور ارتقا یابد.

محمدولی روزبهان در ادامه با اشاره به بازار تجاری کشور روسیه در زمینه صادرات مواد غذایی و صادرات کانتینری اشاره و افزود : در فاز نخست ۱۵ پست اسکله به منظور تامین کالای اساسی کشور و صادرات محصولات تولیدی به کشور های همسایه در بندر کاسپین با مشارکت بخش خصوصی به بهره خواهید رسید و شرایط لازم به منظور اجرای طرح های زیر ساختی مشترک و توسعه تجهیزات لجستیکی با کشتیرانی دریای خزر فراهم است.

در ادامه کاپیتان تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر به توسعه فعالیت های سازمان مطبوع خود در بنادر کاسپین و انزلی به عنوان ۲ بندر مهم حوزه تجارت اشاره و بیان کرد : در حال حاضر کشتیرانی دریای خزر با ۲۳ فروند کشتی و با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن در حال فعالیت بوده و این مجموعه در نظر دارد با توجه به ظرفیت های بندر کاسپین و تفاهم نامه های منعقد شده به خصوص در حوزه اوراسیا ، شناورهای جدیدی را به این ناوگان الحاق کند.

وی در ادامه به آمادگی کشتیرانی دریای خزر در خصوص مشارکت توسعه طرح های زیر ساختی اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد ترمینال کانتینری، توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی، توسعه ابزار های لجستیکی و ایجاد ساختمان اداری در پسکرانه بندر کاسپین از مهم ترین مواردی است که کشتیرانی دریای خزر آمادگی لازم را به منظور ارائه خدمات در منطقه آزاد انزلی دارد و قطعآ بندر کاسپین آینده درخشانی در زمینه مراودات تجاری دارد.

در پایان این نشست مقرر شد موارد و بسته های پیشنهادی دو طرف در بازه زمانی ده روزه ارائه و برسی شود تا به سرعت توافقات لازم حاصل و عملیات اجرایی آغاز شود.

بازدید از زیر ساخت های تجاری و بندری، اسکله رو رو و و اسکله دولفین، انبار و سیلو های ایجاد شده از سوی بخش خصوصی از دیگر برنامه های مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار