gardeshban.ir

توکیو پایتخت ژاپن و یکی از پرجمعیت‌ترین کلان شهرهای جهان است. این شهر ترکیب بسیار جالبی از مدرنیته و سنت است، از تابلوهای نئونی گرفته تا معابد شینتو، این شهر از جاذبه های سرشاری برخوردار است. بنابراین هرچقدر زمان داشته باشید این شهر همچنان چیزهایی را برای نشان دادن به شما دارد.
کد خبر: ۳۳۹۲۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹-1399 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

توکیو پایتخت ژاپن و یکی از پرجمعیت‌ترین کلان شهرهای جهان است. این شهر ترکیب بسیار جالبی از مدرنیته و سنت است، از تابلوهای نئونی گرفته تا معابد شینتو، این شهر از جاذبه های سرشاری برخوردار است. بنابراین هرچقدر زمان داشته باشید این شهر همچنان چیزهایی را برای نشان دادن به شما دارد.
تا قبل از سال ۱۸۶۸، توکیو یک دهکده ماهیگیری بسیار کوچک به نام ادو شناخته می‎شد اما به مرور زمان با گذشت حوادثی، تحت رشد بی‌سابقه فرهنگی و اقتصادی قرار گرفت و در سال ۱۸۶۸ نام این شهر به طور رسمی به توکیو، به معنی پایتخت شرقی تغییر یافت.
امروزه، توکیو انتخاباتی نامحدود از خرید، سرگرمی، فرهنگ و غذا را به بازدیدکنندگان خود ارائه می ‎دهد که شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما از سفر مارکت از شهر توکیو دیدن کنید. ما سعی می ‎کنیم در این مقاله اطلاعات جالبی از این شهر در اختیار شما بگذاریم و همچنین جالب ‎ترین و بهترین جاذبه ‎های گردشگری توکیو را به شما معرفی کنیم.
راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو

دانستنی های کاربردی


•  ویزا : می‌خواهد
•  واحد پول : ین ژاپن (JPY)
•  زمان محلی : ۹+ UTC
•  زبان رسمی : ژاپنی
•  دین اکثریت مردم : بودیسم
•  بهترین فصل سفر : بهار و پاییز
•  سبک دیدنی ها : شهرگردی، خرید، موزه‎ گردی، تفریحات شبانه، تاریخی
•  نوع برق شهری : ۱۰۰ ولت/ ۵۰ و ۶۰ هرتز
•  سوغاتی‎ ها : لوازم تحریر ژاپنی، پارچه سنتی، چای سبز ژاپنی، عود و چوب‌های خوشبو، لباس ژاپنی، ماسک‎ های صورت کابوکی
•  بهترین جا برای اقامت : در منطقه مدرن شینجوکو، هتل‌های کپسولی، اقامت در خانه‌های سنتی اطراف محله آساکا

شماره های ضروری در توکیو


کد تلفن ژاپن : ۸۱+
کد تلفن توکیو : ۰۳
پلیس : ۱۱۰
آتش‌نشانی : ۱۱۹
آمبولانس : ۱۱۹

عبارات ضروری در توکیو


راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو

راه های دسترسی به توکیو


راحت ‎ترین راه برای رسیدن به شهر توکیو از طریق خطوط هوایی و خرید بلیط هواپیما به مقصد توکیو است. تقریبا ۱۲ ساعت در پرواز خواهید بود تا از تهران به این شهر برسید. توکیو دو فرودگاه بین ‎المللی دارد که قدیمی‌ترین آن فرودگاه هانه‌دا، اصلی‌ترین مبدا ورود و خروج مسافران به کشور ژاپن و شهر توکیو در فاصله ۲۵ کیلومتری مرکز شهر و فرودگاه ناریتا که جدیدتر است و در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر قرار دارد.

راه های دسترسی از فرودگاه های توکیو به مرکز شهر


جابه ‎جایی از فرودگاه به شهر همانند بسیاری از دیگر شهرهای مهم دنیا، با استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مونوریل و مترو صورت می‌گیرد.
جابه‎ جایی از فرودگاه هانه‌دا : به دلیل اینکه فرودگاه هانه‌دا نزدیک به شهر است بهترین راه دسترسی نیز از طریق خط مونوریل توکیو است که با قطارهای سریع‌السیر، ۱۳ دقیقه طول می‌کشد. همچنین از تاکسی نیز می‌توانید استفاده کنید که در عرض ۳۰ تا ۴۵ دقیقه شما را جابه‌جا می‌کنند. اتوبوس‌های مخصوص هم بین هانه‌دا و نقاط مختلف توکیو تردد می‌کنند که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.
جابه‎ جایی از فرودگاه ناریتا : از آنجایی که فرودگاه ناریتا در فاصله‌ی دورتری نسبت به مرکز شهر قرار دارد بهترین راه دسترسی از طریق مترو جی آر ناریتا اکسپرس است که ۶۵ دقیقه طول می‌کشد و البته اتوبوس‌های مخصوص نیز می‌توانند شما را از ناریتا به نقاط مختلف توکیو جابه‌جا کنند و ۸۵ تا ۱۱۰ دقیقه مدت زمان این جابه ‎جایی خواهد بود.
از هردو فرودگاه به مرکز شهر می‌توان تاکسی گرفت ولی بهتر است بدانید که هزینه‌ی تاکسی در توکیو بسیار زیاد است.
راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو

آب و هوای توکیو


شهر توکیو به دلیل مرکزی بودن، در بهار و پاییز آب و هوایی کاملا معتدل دارد. در تابستان به دلیل نزدیک بودن به دریا معمولا آب و هوای ژاپن و مخصوصا شهرهایی مثل توکیو که ساحلی هستند شرجی و مرطوب می ‎شود. باران های تابستانی نیز در توکیو بسیار اتفاق می ‎افتند. بنابراین بهترین زمان برای سفر به توکیو پاییز و بهار است. در فصل بهار با منظره ‎ی شکوفه‌های فوق‌العاده گیلاس روبه‌رو خواهید‎ شد، در صورتی که اگر در پاییز به این شهر سفر کنید برگ‌های پاییزی و درختان رنگارنگ نارنجی و قرمز برای شما خاطره‎ ی فوق ‌العاده زیبایی را پدید می ‎آورند.
بهتر است بدانید اگر در فصل تابستان به توکیو می‌روید، نه تنها با جمعیتی زیاد روبه‌رو می‌شوید، بلکه باید آماده تحمل گرمایی سخت و طاقت‌فرسا هم باشید. همچنین فصل زمستان، کم بازدیدترین فصل گردشگری توکیو است، اما همچنان قیمت هتل‌ها در توکیو تقریبا در طول سال ثابت و گران است.
راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو

دیدنی ها و جاذبه های معروف توکیو


۱. باغ ها و پارک های شکوفه های گیلاس : باغ ‎های توکیو دارای شهرت جهانی به خاطر شکوفه ‎های گیلاس هستند. وجود غرفه ‎های غذا و نوشیدنی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و پیک‎نیک با دوستان، همکاران یا حتی خانواده این پارک‎ ها را که توسط گلبرگ ‎های صورتی کم‎ رنگ معروف درختان گیلاس ژاپنی پوشانده شده است به مکانی بزرگ برای جشن تبدیل می ‎کند.
در تابستان، حوض معروف شینوبازو پوشیده از نیلوفرهای صورتی و سفید است در حالی که پاییز هزاران درخت سرخ و زرد اطراف این حوض را در بر می‎ گیرد.
۲. محله آساکوسا و معابد آن : توکیو معابد باشکوه بسیاری دارد، که قدیمی‌ترین معبد آن سنسوجی است که در محله‌ی آساکوسا که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های توکیو است قرار دارد. اگر به دنبال مکانی جادویی و خاص هستید این معبد بودائی باستانی در شهر توکیو را فراموش نکنید. امروزه این مکان محل برگزاری سانجا ماتسوری است که بزرگ‌ترین جشنواره‌ی توکیو به شمار می‌آید. یکی دیگر از جذابیت‌های این مجموعه وجود یک درخت در حیاط اصلی سنسوجی است که در جریان حمله‌ی هوایی مورد اصابت بمب‌ها قرار گرفته اما جوانه‌هایی از ریشه و تنه‌ی درخت قدیمی دوباره روییده‌اند.
۳. منطقه خرید گینزا : منطقه گینزا یک از قدیمی ‎ترین و شلوغ‎ ترین منطقه‎ های توکیو است . این منطقه پر از مراکز خرید مدرن و سنتی و رستوران ‎های معروف است. این منطقه می‎ تواند به اندازه یک روز کامل برای عاشقان به خرید جذابیت داشته باشد. همینطور در شب حال و هوای مخصوص به خود را دارد که افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‎ کند.
راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو
۴. برج ها : یکی از برج‎ های بسیار معروف توکیو برج مخابراتی و توریستی اسکای‌تری با ۶۳۴ متر ارتفاع است. این برج بلندترین برج ژاپن است که در بالای آن، قسمتی از کف راهرو شیشه ای است که برای بسیاری از گردشگران جذابیت زیادی دارد.
۵. کاخ امپراتوری توکیو : اگر به نقشه ‎ی توکیو نگاهی بی ‎اندازید متوجه منطقه‌ی بزرگ سبز رنگی خواهید شد که درست در وسط پایتخت ژاپن قرار دارد. این منطقه که مثل یک پارک بزرگ می‌ماند در واقع قصر امپراطور ژاپن است. ساختمان قلعه اصلی امپراطوری توکیو در دوران شکوهش بزرگ‌ترین قصر دنیا بود. هنوز دروازه، دیوار و خندق‌های این قصر قدیمی وجود دارند. این منطقه از دیدگاه گردشگران جهان ارزش بسیار زیادی دارد.
۶. دیزنی لند و دیزنی سی : پارک دیزنی ‎لند توکیو، اولین پارک از این مجموعه در آسیا است و به همین منظور گردشگران زیادی از این پارک دیدن می‎کنند. در این پارک کاراکتر‌ها و صحنه ‌های داستان‌ها و فیلم‌های والت دیزنی به نمایش گذاشته می‌ شود و بین کودکان و نوجوانان طرفدار زیادی دارد.
۷. موزه ملی هنر : یکی از بهترین موزه‎ های هنری توکیو که شهرتی جهانی دارد موزه ملی هنر است. نمایشگاه‎ های هنر معاصر پیوسته در این موزه برگزار می‎شود، که همین امر باعث شده ‎است که به موزه‎ ی هنر‌های مدرن تبدیل شود.
راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو

حمل و نقل عمومی توکیو


با توجه به نرخ بالای تاکسی در توکیو و مسیرهای فراوان این شهر، توصیه می ‎کنیم که برای کاهش هزینه‎ های خود از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در توکیو یک سیستم حمل و نقل کاملاً پیشرفته امکان جابه ‎جایی آسان و راحت در داخل و اطراف شهر را فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با قطار، مترو یا اتوبوس تقریبا به هر نقطه ‎ای از این شهر بروید.
خطوط ریلی (JR East) : این خطوط تمام نقاط ژاپن را پوشش می ‎دهد. مسیرهای JR یکی از بهترین گزینه‌ها برای گردشگران هستند، زیرا بخش ‎های گسترده‌ای از مناطق اصلی شهر را پوشش می‌دهند و بلیط‌های به‌نسبت ارزان‌تری دارند. برای استفاده از JR می‌توانید از کارت‌های سفر Suica، PASMO و ... استفاده کنید.
قطار سریع السیر و مدرن : این شبکه‌ی ریلی پرسرعت به‌عنوان امن‌ترین قطار تندرو در جهان شناخته می‌شود. سرعت این قطارها در بیشترین حالت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. برای استفاده می‌توانید به‌صورت آنلاین بلیط رزرو کنید یا از ایستگاه‌های JR بلیط بخرید. درصورتی‌که می‌خواهید در روزهای تعطیل از این قطارها استفاده کنید بهتر است حتماً از قبل بلیط رزرو کنید، چرا که قطار در روزهای تعطیل خیلی شلوغ است.
مترو : در توکیو خطوط مترو به گونه ‎ای است، که امکان جابه ‎جایی مسافرین تقریبا در سراسر توکیو را امکان‎ پذیر می ‎کند. جالب است بدانید ایستگاه ‎های مترو توکیو شلوغ‌ترین ایستگاه های مترو جهان است و روزانه سه میلیون مسافر با قطار جابه‌جا می‌شوند. به همین دلیل، شغلی در توکیو ایجاد شده است به نام هل دهنده، که در صورت بسته نشدن درهای مترو به دلیل ازدحام جمعیت، افراد را به داخل مترو هل می ‎دهد. برای تهیه‌ی بلیط مترو می‌توانید از دستگاه‌های فروش بلیط در ایستگاه‌های مترو بلیط یا از کارت‌های قابل شارژ IC استفاده کنید.
تاکسی : برای استفاده از تاکسی در شهر توکیو هیچ محدودیتی وجود ندارد و معمولا به راحتی این تاکسی‎ ها قابل دسترسی ‎اند. اما بهتر است از تاکسی ‎های قانونی و مجوز دار، که با رنگ از بقیه متمایز ‌اند استفاده کنید.
اتوبوس : در توکیو با توجه به خطوط ریلی مناسب و پر ترددی که دارد، معمولا کمتر از اتوبوس استفاده می ‎شود ولی همچنان کارآمد است. برای استفاده از اتوبوس‌ها می‌توانید خطوط و برنامه‌ی زمانی را از وب‌سایت‌ سیستم‌ حمل و نقل عمومی توکیو پیدا کنید، سپس به نزدیک‌ترین ایستگاهی که در خطی که شما را به مقصدتان می‌رساند بروید و منتظر رسیدن اتوبوس شوید. در نزدیکی در ورودی تمامی اتوبوس‌ها دستگاهی برای دریافت کرایه قرار داده شده است.
دوچرخه : استفاده‌ی گسترده‌ از دوچرخه توسط مردم ژاپن شهرت جهانی دارد. بنابراین گردشگران هم می‎ توانند برای ماجراجویی از نزدیک‎ترین ایستگاه کرایه دوچرخه، یک دوچرخه کرایه کرده و با آن به مناطق مختلف شهر بروند. توجه داشته باشید که همیشه باید به قوانین مربوط به دوچرخه سواری در شهر توجه کنید.
راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو

سیمکارت های توکیو


در توکیو اپراتورهای تلفن همراه متعددی وجود دارد. گردشگران از دو اپراتور می‎ توانند سیم‎کارت تهیه کنند که عبارت اند از: b-mobile و U>mobile. این سیم‎کارت ها را می‎ توانید از شرکت شبکه ‎های NTT Docomo تهیه کنید که شعبه‌های آن در مراکز اصلی شهر موجود است. اما فروشگاه ‎های الکترونیکی اصلی در شهر، هم این نوع سیم‎کارت ها را به فروش می ‎رسانند.

غذاهای معروف توکیو


اگر بگوییم تنها، غذا می‎ تواند یکی از عوامل سفر به توکیو باشد اغراق نکرده‌ایم. ده ‌ها سال کمال ‎گرایی و از خودگذشتگی نسبت به این هنر باعث شده است که توکیو در کنار فرانسه بهترین غذاها را در دنیا ارائه دهد. یکی از برجسته ‎ترین غذاهای ژاپنی، سوشی است که به وفور در رستوران ‎ها و مراکز خرید توکیو پیدا می ‎شود و جز غذاهای لوکس به شمار می ‎آید. غذاهای بسیار زیاد دیگری مثل: سوبا، تایاکی، دانگو، اوکونومیاکی، رامن، تمپورا، ساشیمی و ... هستند که همگی دستور غذایی مخصوص ژاپنی دارند و هر کدام با هر سلیقه و ذائقه‎ ای متناسب هستند. جالب است بدانید که در ژاپن بیشتر از هر کشور دیگری آداب سنتی غذا خوردن، هنوز در آن رعایت می‎ شود. برای امتحان کردن غذاهای ژاپنی می‎ توانید سری به بازارهای خیابانی توکیو بزنید که علاوه بر نوش جان کردن غذا، با فرهنگ غذاخوری مردم ژاپن هم بیشتر آشنا شوید.
راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو

جشنواره‌ ها و فستیوال‌ های معروف توکیو


در توکیو هر ساله فستیوال ‌‌های هنری، ورزشی و تفریحی بسیاری برگزار می‌ شود که بسیاری از این فستیوال‌ ها نشان‌ دهنده ‌ی فرهنگ غنی سنتی مردم این شهر است. هر سال ۴ جشن معروف سنتی به نام ‌های کاندا، سانئو، فوکاگاوا، سانجا در توکیو برگزار می‌ شود که جشن یانجا در محل معبد آسوکاسا شکل می ‌گیرد.
یکی از فستیوال‌ های هنری، جشنواره فیلم توکیو است که بزرگ‌ترین رویداد سینمایی ژاپن به‌شمار می‌رود. معمولاً در ماه اکتبر و در دو منطقه روپونگی و شیبویای توکیو برگزار می‌شود.
همچنین زمان شکوفایی شکوفه‌های گیلاس، هنگام برگزاری جشن هانامی یا دیدن شکوفه‌هاست. پارک شینجوکو گیوئن، پارک اوئنو، پارک سومیدا، پارک اینوکاشیرا و پارک کوگانه‌ای پارک‌های برگزیده توکیو برای دیدن ساکورا یا همان شکوفه‎ های گیلاس هستند.
یکی دیگر از مراسم‎ ها آتش ‎بازی است که بر روی رود سومیدا برگزار می‎ شود و یکی از بزرگ ‎ترین آتش ‎بازی‌های پایتخت ژاپن است. این آتش‌بازی هر ساله در آخرین شنبه ماه جولای برگزار می‌شود و در حدود یک میلیون نفر بازدیدکننده را جذب می‌کند.
راهنمای سفر به توکیو | صفر تا صد سفر توکیو

وضعیت امنیت در توکیو


جالب است بدانید که توکیو امن‎ ترین شهر جهان است و گردشگران هیچ گاه گزارشی مبنی بر احساس ناامنی ارائه نداده اند. با این حال بهتر است مواظب پاسپورت، پول نقد و دیگر کالاهای ارزشمند همراه خود باشید و از تردد به‎ صورت تنها در مکان‌های خلوت و در ساعات غیر متعارف خودداری کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار