gardeshban.ir

اوزاکا یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ژاپن است که در تمام ماه‌های سال از جشن‌ها و فستیوال‌های متعدد با حضور گردشگران داخلی و خارجی میزبانی می‌کند.
کد خبر: ۳۳۹۵۹
تاریخ انتشار : جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹-1399 September 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

اوزاکا ، دومین شهر معروف  ژاپن  برای داشتن  غذاهای خوشمزه ،  زندگی شبانه  و مردمان عجیبش است. قصد سفر به این شهر را دارید و می‌خواهید بدانید بهترین زمان برای سفر به آن چه وقت از سال است؟ ما در این مقاله به بررسی کامل شرایط جوی هر ماه از سال در اوزاکا پرداخته و انتخاب بهترین فصل سفر برای شما را آسان می‌کنیم.

ژانویه

سال جدید در ژاپن مانند بسیاری از کشورهای جهان مصادف با شروع تعطیلات بلندمدت است و این تعطیلات سفرهای زیادی را با خود به‌همراه دارد. اولین روزهای سال جدید اوشوگاتسو (Oshogatsu) نام دارند. مردم در این روزها اولین دیدارهای خود از معابد مقدس در سال جدید را به‌جا می‌آورند. در اوزاکا، مکان مقدس برای آرزوی خوشبختی، معبد سومیوشی تایشا (Sumiyoshi Taisha)، یک معبد باستانی و زیبا از آیین  شینتو ، است. می‌توان در این مکان به سیل عظیم زائران پیوست، از دکه‌های غذا فروشی خوراکی تهیه کرد، نوشیدنی داغ نوشید و برای خوشبختی دعا کرد. اندکی پس از این ایام، توکا ابیسو (Toka Ebisu) در دهم ژانویه فرا می‌رسد. این روز در واقع یک فستیوال هیجان‌انگیز است که به‌طور گسترده در معبد ایمامیا ابیسو (Imamiya Ebisu) جشن گرفته می‌شود. این رویدادها ژانویه را به بهترین زمان از سال برای تجربه‌ی  فرهنگ سنتی ژاپنی  در اوزاکا تبدیل می‌کنند. ژانویه همچنین سردترین ماه است، پس لباس گرم به همراه داشته باشید.

میانگین دمای هوا:  ۲ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۷ روز

ژانویه در اوزاکا

فوریه

اوزاکا کلان‌شهری بزرگ است، بنابراین به نظر می‌رسد که زمستان‌های سرد، این شهر بتنی را بی‌روح می‌کند. با این‌حال، آنچه که از بیرون به چشم می‌خورد با ظاهر درون شهر یکسان نیست. اوزاکا کافه‌های فراوانی دارد که در آن‌ها نوشیدنی‌های گرم سرو می‌شود. به‌علاوه مردم می‌توانند در  روزهای بارانی  از تفریحات در فضای سرپوشیده‌ی این شهر لذت ببرند. حتی روز ولنتاین هم یک روز اجتناب‌ناپذیر در این شهر است. افراد همراه با عشق خود به آسمان‌خراش اومدا اسکای (Umeda Sky) می‌روند و از آنجا به تماشای شهر می‌نشینند. شهر در اواخر این ماه با فرارسیدن فصل شکوفه‌های آلو جانی دوباره می‌گیرد. معبد دومیوجی تنمانگو (Domyoji Tenmangu) دارای یک باغ آلوی زیبا است و هرساله در آخرین شنبه‌ی ماه یک فستیوال سالانه برای گرامی‌‍‌داشت شکوفه زدن درختان برگزار می‌کند.

میانگین دمای هوا:  ۳ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۷ روز

اوزاکا در ماه فوریه

مارس

مارس ماه گرم شدن شهر به طرق گوناگون است. اولین نشانه‌ها از فصل بهار در هوا به چشم می‌خورد و مردم خود را آماده‌ی فصل کُشتی سومو می‌کنند. گردشگران باید در انتهای این ماه به ورزشگاه شهر اوزاکا برای تماشای کشتی سومو بروند. اواخر ماه مارس همچنین فصل شکوفه‌های گیلاس است؛ اتفاقی که سفرتان را جذاب‌تر  می‌کند. پارک قلعه‌ی اوزاکا محل مناسبی برای بردن سبد پیک‌نیک خود و لذت بردن از تماشای شکوفه‌های گیلاس است. در این ماه همچنان باد سردی در شهر می‌وزد، بنابراین یک کت سبک برای گرم نگه‌داشتن خود در هنگام تفریحات در فضای باز به همراه داشته باشید.

میانگین دمای هوا:  ۹ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۱۱ روز

مارس در اوزاکا

آوریل

اوزاکا در این ماه از سال از بسیاری جهات زنده می‌شود. آوریل در اوزاکا، به‌مانند نیویورک، فصل شروع همه‌چیز است، زیرا بهار رسماً با این فصل آغاز می‌شود؛ همان‌طور که مدارس ژاپنی در این ماه شروع به کار می‌کنند. تماشای مناظر زیبای شکوفه‌های گیلاس همچنان ادامه دارد. بازارهای روباز نظیر بازار اشیاء عتیقه‌ی معبد شیتِنوجی (Shitennoji) در ۲۱ و ۲۲ این ماه برپا می‌شوند. گردشگران راهی پارک ناکانوشیما (Nakanoshima) شده و در کنار آب حمام آفتاب می‌گیرند و به گشت‌وگذار در باغ گل رز می‌پردازند. آخرین هفته‌ی این ماه، زمان آغاز هفته‌ی طلایی و شروع روز شوا (Showa) در ۲۹ آوریل است.

میانگین دمای هوا:  ۱۵ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۱۰ روز

آوریل اوزاکا

مه

شروع ماه مه با ادامه‌ی ایام هفته‌ی طلایی همراه است. در این ایام ۳ تعطیل رسمی شامل روز تصویب قانون اساسی، روز گیاهان و روز کودک وجود دارد. این هفته اوج فصل مسافرت در ژاپن است، بنابراین همه‌چیز، از بلیط هواپیما گرفته تا هزینه‌ی اقامت، به‌شدت افزایش می‌یابد. با این‌حال، این هفته، به لطف تعطیلات گسترده، زمانی ایده‌آل برای لذت بردن از فستیوال‌ها و برنامه‌های فراوان است. گردشگران در اوزاکا از قدم زدن در امتداد رودخانه‌ی دوتونبوری (Dotonbori)، خرید از اطراف شینسایباشی (Shinsaibashi)، گشت زدن در مغازه‌ها و کافه‌های طولانی‌ترین پاساژ ژاپن یعنی تِنجین‌باشی‌سوجی (Tenjinbashisuji) و امتحان کردن انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها لذت می‌برند.

میانگین دمای هوا:  ۲۴ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۱۱ روز

ماه مه در اوازکا

ژوئن

چتر و کت بارانی خود را در چمدان بگذارید، زیرا ژوئن به ماهی پر بارش در اوزاکا مشهور است. خوشبختانه اگر برداشتن این موارد را فراموش کردید، می‌توانید آن‌ها را از تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها تهیه کنید. به‌علاوه، از آنجایی‌که این ماه زمان مناسبی برای خرید است، می‌توان بدون خیس شدن در خیابان‌های شهر قدم زد. به سراغ فروشگاه‌های بزرگ توکیو هندز (Tokyu Hands) و لوفت (Loft) بروید که هردوی آن‌ها در این ایام مکان‌هایی برای نگهداری وسایل بارانی شما دارند و همه‌چیز، از لوازم آرایشی ژاپنی گرفته تا لوازم خانگی کاربردی و مفید، عرضه می‌کنند. شما همچنین می‌توانید راهی دِن دِن تاون (Den Den Town)، منطقه‌ی مخصوص عرضه‌ی وسایل الکترونیکی، شوید و از فروشگاه‌ها و پاساژهای متعدد آن دیدن کنید.

میانگین دمای هوا:  ۲۸ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۱۲ روز

ژوئن در اوزاکا

جولای

با فروکش کردن باران، هیچ راهی برای فرار از گرما وجود ندارد. تابستان‌های اوزاکا به‌شدت گرم و شرجی هستند، بنابراین لباس‌هایی را به تن کنید که از خیس آن‌ها بر اثر عرق کردن ناراحت نمی‌شوید. هرچه لباس‌های شما کمتر باشد بهتر است؛ هرچند شما به کرم ضد آفتاب فراوانی نیاز پیدا خواهید کرد. ساحل پارک ساکورانومیا (Sakuranomiya) و پارک آبی در اسپا وُرلد (Spa World) فضایی برای استراحت و تفریح را در اختیار شما قرار می‌دهند. با این‌حال، رویداد اصلی این ماه، تنجین ماتسوری (Tenjin Matsuri)، یکی از ۳ فستیوال بزرگ ژاپن، است. این فستیوال در ۲۴ و ۲۵ جولای برگزار می‌شود. تنجین ماتسوری رژه‌های گسترده، مراسم آتش‌بازی شگفت‌انگیز،  غذاهای خیابانی  و تماشاگران مشتاق با لباس سنتی یوکاتا (Yukata) را در برمی‌گیرد.

میانگین دمای هوا:  ۳۲ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۱۱ روز

جولای در اوزاکا

آگوست

اگرچه تابستان‌های اوزاکا آتشین و چسبناک هستند، اما راه‌های فراوانی برای فراموش کردن گرما وجود دارد. برای مثال می‌توان به گروه بزرگی پیوست که در کنار رودخانه‌ی یودوگاوا (Yodogawa) مشغول تهیه‌ی کباب هستند و از فستیوال سالانه‌ی آتش‌بازی‌های یودوگاوا لذت می‌برند. اوت همچنین ماه اوبون (Obon)، زمان ادای احترام به درگذشتگان و اجداد است؛ بنابراین اکثر فستیوال‌های متعدد تابستانی، علاوه بر داشتن دکه‌های عرضه‌ی غذا و غرفه‌های بازی، خانه‌های اشباح نیز دارند. تنها به خاطر داشته باشید که هفته‌ی منتهی به اوبون، در اواسط این ماه، زمان بسیار شلوغی برای مسافرت است؛ بنابراین شاید در این ایام تفریحات جذاب فراوانی یافت شود، اما هزینه‌های سفر به‌شدت بالا می‌رود و همه‌جا پر از گردشگر می‌شود.

میانگین دمای هوا:  ۳۳ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۸ روز

ماه آگوست در اوزاکا

سپتامبر

سپتامبر زمان فروکش کردن گرما و تب تعطیلات است، به این معنی که هوا قابل‌تحمل‌تر می‌شود و می‌توان با هزینه‌ی کمتری به مسافرت رفت، هرچند این اتفاق کمتر رخ می‌دهد. با این‌حال، حداقل گردشگران مجبور نیستند برای ورود به پارک یونیورسال استودیوس (Universal Studios) در زیر گرمای سوزان در صف بایستند. این پارک خانه‌ی جاذبه‌های محبوبی نظیر «دنیای شعبده‌بازی هری پاتر» و برخی از جاذبه‌های انحصاری ژاپنی نظیر شخصیت‌های کارتونی این کشور است. هفته‌ی نقره ایامی است که در آن دو تعطیلات عمومی نزدیک به هم وجود دارد. این هفته در اواخر ماه برگزار می‌شود و جاذبه‌های گردشگری در این ایام کمی شلوغ‌تر از همیشه خواهند بود.

میانگین دمای هوا:  ۲۹ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۱۰ روز

ماه سپتامبر در اوزاکا

اکتبر

ژاپن در هشتم اکتبر روز ورزش‌ها را جشن می‌گیرد. دانش آموزان سراسر کشور در این روز با همکلاسی‌های خود در فضایی جذاب به رقابت می‌پردازند. اگرچه اوت به‌طور سنتی ماهی با تِم وحشت در ژاپن محسوب می‌شود، اما فرهنگ محبوب کازپلِی (cosplay) در حال رفتن به‌سوی پذیرش هالووین است. کافه‌ها، کلوپ‌ها و دیگر مکان‌ها در سراسر ماه از جشن‌های مخصوص میزبانی می‌کنند و اوج این مراسم به هالووین رمپیج (Halloween Rampage) در آخرین شنبه‌ی ماه در کافه‌ی پشت‌بامی دابل اُو (OO) ختم می‌شود. نباید از مراسم ۳۱ اکتبر در پارک سه‌گوش (Triangle Park) غافل شد. هزاران نفر در این محوطه‌ی کوچک بتنی دورهم جمع شده و با لباس‌های مبدل در تمام شب در خیابان‌ها شادی می‌کنند.

میانگین دمای هوا:  ۱۹ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۹ روز

ماه اکتبر در اوزاکا

نوامبر

چیزی که در این ماه از سال در ذهن هر گردشگری ثبت می‌شود، کویو (koyo) خواهد بود؛ فصل تغییر رنگ برگ‌ها که چشم‌انداز ژاپن در پاییز را به خود اختصاص می‌دهد. شاید تصور کنید که فضای سبز زیادی در اوزاکا برای تغییر به رنگ‌های سرخ و طلایی وجود نداشته باشد، اما این شهر همه‌چیز دارد. اساساً می‌توان بهترین تغییر رنگ برگ‌ها را در محدوده‌ی خارج از شهر مشاهده کرد، اما محدوده‌ی داخل شهر در پارک مینو (Minoo) نیز محلی ایده‌آل برای این کار است. این پارک که کمتر از ۴۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد، فرصت خوبی برای گشت زدن در میان درختان با برگ‌های زردرنگ و لذت بردن از آبشارهای شگفت‌انگیز است.

میانگین دمای هوا:  ۹ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۷ روز

ماه نوامبر در اوزاکا

دسامبر

دسامبر ماهی شگفت‌انگیز در اوزاکا است. چراغانی‌ها در سراسر شهر پدیدار می‌شوند و اوزاکا را تبدیل به یک سرزمین عجایب زمستانی می‌کنند. از لامپ‌های تزئینی درختان در امتداد میدوسوجی (Midosuji)، یکی از خیابان‌های اصلی اوزاکا، تا فستیوال هنری اوزاکا هیکاری رنسانس (Osaka Hikari Renaissance)، فضای جشن و شادی در همه‌جای شهر موج می‌زند. یک بازار کریسمس سالانه نیز در آسمان‌خراش اومدا اسکای شکل می‌گیرد. اکثر مردم با اعضای خانواده در خانه دور یکدیگر جمع می‌شوند، اما اگر فردی مذهبی هستید، می‌توانید به جمع هزاران نفری بپیوندید که در شب سال نو در معبد سومیوشی تایشا برای عبادت حضور می‌یابند.

میانگین دمای هوا:  ۵ درجه‌ی سانتی‌گراد

میانگین روزهای بارانی:  ۷ روز

ماه دسامبر در اوزاکا

چه زمانی به اوزاکا سفر نکنیم؟

کسالت‌بارترین ماه‌ها برای سفر به اوزاکا احتمالاً فوریه، ژوئن و سپتامبر باشد؛ زیرا در این ماه‌ها فستیوال‌های معدودی در این شهر برگزار می‌شود و هوا نیز اصلاً مساعد نیست. با این‌حال، اگر به دنبال سفری ارزان‌قیمت هستید، این ماه‌ها بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شوند. همواره تفریحی جذاب در این شهر سرزنده وجود دارد، پس نمی‌توان هیچ‌کدام از ماه‌های سال را برای سفر به اوزاکا انتخاب نکرد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار