gardeshban.ir

موزه رزیدنس مونیخ یکی از جاهای دیدنی مونیخ آلمان است.
کد خبر: ۳۴۰۵۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹-1399 September 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه رزیدنس مونیخ یکی از جاهای دیدنی مونیخ آلمان است که به دلیل زیبایی‌های معماری و غنای اشیای موزه آن برای گردشگرانی که به این شهر می‌روند جذاب و شگفت‌آور است. در این نوشته بیشتر با تاریخچه و پیشینه این کاخ موزه آشنا می‌شویم:

موزه رزیدنس مونیخ و گذشته آن

کلمه رزیدنس residence یا در آلمانی residenze به معنای اقامتگاه است. این کاخ با شکوه و بزرگ محل زندگی شاهزادگان، دوک‌ها و پادشاهان ایالت باواریای آلمان بوده است. این کاخ در ابتدا یک قلعه کوچک بود که در سال ۱۳۸۵ میلادی بنا شد. اما به تدریج و تا سال ۱۹۱۸ گسترش یافت و به مرکز اقامت و حکومت یکی از خاندان‌های محلی آلمانی تبدیل شد. در طول جنگ جهانی دوم در اثر بمباران متفقین، این کاخ تقریبا به طور کامل ویران شد. اما کالاهای عتیقه آن که به جای امنی منتقل شده بود در امان ماندند. بازسازی این بنا در سال ۱۹۴۵ آغاز شد و در سال ۱۹۵۸ به عنوان موزه بازگشایی شد.

معماری موزه رزیدنس مونیخ

کاخ رزیدنس در مرکز شهر مونیخ قرار گرفته و معماری آن آمیزه‌ای است از رنسانس، باروک، روکوکو و کلاسیسیسم آلمانی و ایتالیایی. مخصوصا در سال ۱۸۲۵ وقتی شاه لودویگ اول به ایتالیا گرایش پیدا کرد، معماری ایتالیایی در این بنا نمود بیشتری یافت.

دیدنی‌های کاخ موزه رزیدنس

در داخل موزه رزیدنس مونیخ شما با بخش‌های گوناگونی رو به رو می‌شوید. تالار بزرگ که در سال ۱۵۷۰ ساخته شد و بزرگترین تالار اروپایی در منطقه شمال کوه‌های آلپ از دوره رنسانس است. این تالار به عنوان مجموعه اشیای ارزشمند دوک آلبرت پنجم استفاده می‌شده است. در دیگر بخش‌های مختلف این کاخ موزه نمادهای معماری دوره‌های تاریخی مختلف را می‌بینید.

از دیگر بخش‌های دیدنی کاخ موزه رزیدنس مونیخ یک محراب کلیسای داخل کاخ است که در سال ۱۶۰۳ میلادی ساخته شده است و توسط هانس کرامپر به زیبایی طراحی و تزیین شده است. یکی دیگر از تالارهای این کاخ به مانند یک غار با کریستال و صدف‌های دریایی تزیین شده است.

کاخ موزه رزیدنس مونیخ با ۱۰ محوطه اصلی بزرگترین قلعه مرکز شهری آلمان است. این کاخ موزه ۱۳۰ اتاق دارد که با اثاثیه، نقاشی‌های رنگ و روغن، پرده‌های نقاشی‌شده و ظروف چینی از بهترین هنرمندان دوران خودشان تزیین شده است. دیگر اشیای موزه مجموعه‌ای عظیم از جواهرات نقره‌کاری‌شده، لباس‌های مجلسی و ظروف چینی از اروپا و آسیا است.

در گالری اجدادی موزه، تابلو و پورتره‌هایی از خانواده سلطنتی ویتلباخ که بنیانگذار این کاخ بوده‌اند و پانصد سال در آن حکومت می‌کردند دیده می‌شود. در سالن تئاتر کویلیس هم سبک معماری روکوکو از سده هجدهم به چشم می‌خورد.

در زمانی که دوک ویلیام پنجم در این کاخ فرمانروایی می‌کرد، یک سالن بالروم در آن ایجاد کرد و فرزندش ماکسی‌ویلیام اول یک سالن بزرگ شام به آن افزود. اکنون این تالارها سالن‌های اصلی عتیقه‌جات و گالری نمایش آثار نقاشی‌های سقفی نقاش مشهور پیتر کندیک است.

بخش خزانه کاخ رزیدنس اشیای عتیقه‌ای از جنس طلا از دوران میانه و کلاسیک اروپایی برای نمایش دارد. دیگر مجموعه برجسته و ارزشمند این موزه، کلکسیونی از اشیای ساخته شده از عاج، نقره، کریستال، رومیزی و خنجرهای عثمانی است.

در میان کالاهای برجسته موزه رزیدنس مونیخ می‌توان تاج سلطنتی باواریا و تندیس گرانبهای شاه سنت جرج است. دیگر شی این موزه که شهرت جهانی دارد صلیب امپراتور هنریخ دوم و صلیب گیسلا است.

کاخ موزه رزیدنس مونیخ در تابستان‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر و در زمستان‌ها از ۱۰ صبح تا ۵ عصر دایر است. این موزه برای کودکان زیر ۱۵ سال رایگان است. برای رفتن به این موزه می‌توانید از مترو استفاده کرده و در ایستگاه برلین اوباهن پیاده شوید.

موزه رزیدنس مونیخ ؛ کاخ سلطنتی پادشاهان آلمان/عکس

موزه رزیدنس مونیخ ؛ کاخ سلطنتی پادشاهان آلمان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار