gardeshban.ir

غذاهای پاکستانی به دلیل کشت و وجود مقادیر بی حد و حصر گیاهان و ادویه های خاص، دارای متنوع ترین و خوشمزه ترین غذا ها در جهان است
کد خبر: ۳۴۱۱۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹-1399 September 11
گردشبان (gardeshban.ir) :

غذاهای پاکستانی به دلیل کشت و وجود مقادیر بی حد و حصر گیاهان و ادویه های خاص، دارای متنوع ترین و خوشمزه ترین غذا ها در جهان است. هر غذای سنتی آن با تاریخ و فلسفع خاصی همراه است که به یک ایالت خاصی مربوط است. هر منطقه جغرافیایی، از کویر تا مناطق کوهستانی، طیف گسترده ای از انواع مختلف غذاها را داشته که هر کدام دارای طعم و رنگ منحصر به فرد هستند.

بریانی

بریانی ترکیبی از برنج زرد خوشمزه و مرغ یا گوشت گاو است. رنگ  برنج از طیف وسیعی از ادویه جات و گیاهان به دست می آید که همچنین طعم باورنکردنی را به همراه دارد. برای طعم دهی بیشتر آن، لیمو، گوجه فرنگی و سیب زمینی کاملا پخته شده نیز استفاده می شود.

آشنایی با غذاهای پاکستانی/ غذاهای خوشمزه و سنتی آسیا جنوبی

مرغ تیکا

مرغ تیکا به خاطر طعم و مزه، و ارزش غذایی یکی از محبوب ترین غذاها در پاکستان است. بخش مهمی از آن را مرغ تشکیل داده که در ادویه جات و ترشی جات تیمار شده و سپس به کباب می شود. این تکه های مرغ را همراه با دسر نعنا سرو می شوند.

آشنایی با غذاهای پاکستانی/ غذاهای خوشمزه و سنتی آسیا جنوبی

سیخ کباب

سیخ کباب معمولا گوشت گاو همراه با چاشنی است. روش کبابی کردن که برای طبخ آنها استفاده می شود، طعم و کیفیت بی نظیری را به ارمغان می آورد.

آشنایی با غذاهای پاکستانی/ غذاهای خوشمزه و سنتی آسیا جنوبی

چانا چات

چانا چات یکی از غذاهای محبوب در پاکستان است. در این ظرف نوشیدنی خوشمزه، نخود ها با سبزیجات مختلف مانند گوجه فرنگی و پیاز مخلوط شده و همراه با چاشنی شیرین و نعناع به سرو می گردد.

آشنایی با غذاهای پاکستانی/ غذاهای خوشمزه و سنتی آسیا جنوبی

آلو کیما

این غذا در پاکستان طرفداران بسیاری را دارد. این ترکیب عالی از سیب زمینی و گوشت گوسفند یا گوشت مرغ است. آلو کیما یک غذای ساده اما خوشمزه است.

سمبوسه

سمبوسه یک میان وعده پر خوشمزه پر از سبزیجات، مجموعه ای از گیاهان ریز خرد شده و سیب زمینی آب پز شده است. شما همچنین می توانید با گوشت های مختلف مانند بره، مرغ و گوشت گاو آن را تهیه کنید.

ساجی

ساجی یک غذایی است که می توان ریشه و اصل  آن را به استان بلوچستان نسبت دهد. این یکی از غذاهای اصلی سنتی پاکستان است. شامل یک قطعه بزرگ بره یا مرغ پر شده با برنج است که همراه با یک خمیر پاپایا سبز خوشمزه است. سپس آن را بر روی یک سیخ قرار داده و چندین ساعت آن را برشته می کنند.

حلیم

حلیم ترکیبی از گندم، جو، گوشت چرخ شده، گوشت گوسفند یا مرغ است. این یک غذا است که برای آماده سازی آن به طول می انجامد. به دلیل اینکه باید عدس و ویژه ادویه جات ویژه به خوبی با گوشت گاو ترکیب ترکیب گردند

حلوا  پوری

پوری یک نوع خمیر است که به شکل دایره ای برش داده می شود و سپس در مقدار کمی روغن سرخ می شود. روش تهیه آن بسیار آسان است و با یک ظرف شیرین به نام "حلوا” ترکیبی از شربت شکر، سفیده تخم مرغ و دانه های کنجد عرضه می شود. ترکیبی از طعم ترش و  شیرین آن یک تجربه منحصر بفردی را به ارمغان می آورد.

نیهری

نیهری یکی از مشهورترین تاس کباب ها در کل کشور است. این در مهمانی ها به مهمانان عرضه می شود و حاوی گوشتی است که به آرامی پخته شده و به مدت یک شب در ادویجات خوشمزه جوشانده شده است. فرآیند پخت و پز اجازه می دهد تا غذا کاملا جذب مغز پخت شود و طعم لذیذی را داشته باشد. این غذا یکی از مغذی ترین و لذیذ ترین غذا ها در جهان است.

فرنی پاکستانی

فرنی پاکستانی یکی از معروف ترین دسرهای سنتی در این کشور است. این غذا در واقع پودینگ برنج ساخته شده از برنج،شکر و شیر است. این ترکیب با مجموعه ای از آجیل ها مانند بادام و پسته و همچنین زعفران و هل همراه است که باعث می شود تا رنگ و طعم آن جذاب و منحصر بفرد باشد.

آشنایی با غذاهای پاکستانی/ غذاهای خوشمزه و سنتی آسیا جنوبی


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار