gardeshban.ir

برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر سیدنی حتماً نباید هزینه‌ی هنگفتی را کنار بگذارید. تعداد دیدنی‌های رایگان سیدنی کم نیست و به این شکل می‌توانید در مخارج خود در سفر نیز صرفه‌جویی کنید.
کد خبر: ۳۴۱۶۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹-1399 September 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

مکان‌های دیدنی فراوانی برای بازدید در  سیدنی  وجود دارد و شاید تصمیم‌گیری برایتان سخت باشد که از کدام یک شروع کنید یا اینکه چگونه بدون ورشکسته شدن به خانه برگردید! به همین دلیل فهرستی از جاذبه‌ها و تفریحات رایگان سیدنی را در ادامه برایتان آماده کرده‌ایم که به کمک آن‌ها می‌توانید بازدیدی اقتصادی‌تر از  استرالیا  و شهر سیدنی داشته باشید و در عین حال حوصله‌تان نیز سر نرود.

پیاده گردی از بوندای بیچ تا کلوولی

این مسیر دیدنی از ساحل معروف بوندای بیچ (Bondi Beach) شروع شده و در کنار خط ساحلی آن ادامه پیدا می‌کند. در مسیر از ساحل «تاماراما» و «برونته» نیز عبور می‌کنید و می‌توانید توقفی در این مکان داشته و موج‌سواران را تماشا کنید. اگر همچنان مایل بودید مناظر ساحلی بیشتری را ببینید، می‌توانید این مسیر را ادامه داده تا به ساحل کلوولی (Clovelly Beach) برسید.

سواحل استرالیا

تماشای شهر از پل بندرگاه سیدنی

مسیر مخصوص پیاده‌روی در بالای پل بندرگاه سیدنی، به یکی از فعالیت‌های مورد علاقه‌ی بازدیدکنندگان این شهر تبدیل شده اما ممکن است هزینه‌ی آن کمی برایتان گران تمام شود. به‌جای بالای پل، می‌توانید در پیاده‌رو و مسیر کنار پل قدم بزنید و همچنان به دورنمای زیبای  خانه اپرا ، افق شهر و بندر سیدنی اشراف داشته باشید.

پل سیدنی

غواصی کم عمق در خلیج گوردونز

برای غواصی کم‌عمق در خلیج گوردونز (Gordons Bay) کافی است یک جفت عینک شنا داشته باشید تا بتوانید در آب‌های تمیز و شفاف این ناحیه در کنار جانوران دریایی شنا کنید. احتمالاً می‌توانید انواع موجودات دریایی از گروه‌های مختلف ماهی‌ها و ستاره‌ی دریایی گرفته تا بچه کوسه‌ها را در آب‌های این منطقه پیدا کنید.

خلیج گوردونز

شنا در ساحل فرش واتر

ساحل فرِش واتر (Freshwater Beach)، ساحلی کوچک است که در شمال سیدنی و بین  ساحل منلی  و کِرل کرل (Curl Curl Beach) قرار دارد. در انتهای این ساحل، استخر آب شیرین ۵۰ متری واقع شده که می‌توانید به‌صورت رایگان از آن استفاده کرده و دلی از عزا درآورید.

سواحل سیدنی

تماشای معماری ویکتوریایی در شهر

متأسفانه  خرید در سیدنی  و هیچ شهر دیگری در دنیا رایگان نیست؛ اما تماشای اجناس از پشت ویترین مغازه‌ها برایتان هزینه‌ای ندارد. به خصوص اگر به مرکز شهر بروید، می‌توانید ساختمان ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Building) و  معماری  بی‌نظیر آن را نیز از نزدیک تماشا کنید که تاریخ ساخت آن به سال ۱۸۹۸ میلادی برمی‌گردد و امروزه بعضی از بهترین بوتیک‌های استرالیا را در این مکان پیدا خواهید کرد.

معماری سیدنی

تماشای غروب خورشید از خلیج واتسون

مناطق دیدنی بسیاری برای تماشای غروب خورشید در سیدنی وجود دارد؛ اما می‌توان از خلیج واتسون (Watsons Bay) به عنوان بهترین گزینه نام برد. می‌توانید در ساحل کوچک کنار این ناحیه نشسته و لحظه‌ی غروب خورشید را در آسمان سرخ این شهر تماشا کنید.

خلیج واتسون سیدنی

بازدید از ناحیه راکس

راه رفتن در  منطقه تاریخی راکس  سیدنی این حس را به شما می‌دهد که در حال سفر به گذشته هستید. در خیابان‌های سنگ‌فرش این منطقه قدم زده و کلبه‌ها و خانه‌های تراس‌دار، کافه‌های کوچک و قدیمی مسلک و استودیوهای هنری را تماشا کنید و در عین حال با آوازخوان‌های دوره‌گرد این ناحیه سرگرم شوید. همچنین جمعه‌ها، بازار غذا و شنبه‌ها، بازار صنایع دستی در این مکان برقرار می‌شود و می‌توانید سری به آن‌ها نیز بزنید.

بازار سیدنی

گشت و گذار در پارک سنتنیال

اگر می‌خواهید  سفری متفاوت به سیدنی  داشته باشید، پارک سنتنیال (Centennial Park) را نیز در لیست بازدیدهایتان قرار دهید. در واقع این مکان، حکم سنترال پارک نیویورک در شهر سیدنی را دارد و وسعتی بیش از ۱۸۹ هکتار را در برمی‌گیرد. بنابراین فضای کافی برای انجام انواع فعالیت‌ها را در این پارک خواهید داشت. می‌توانید در مسیر مخصوص آن دوچرخه‌سواری کنید، بدوید یا زیر درخت نشسته و کتاب بخوانید. همچنین رویدادهای مختلفی در طول سال در این پارک برگزار می‌شود و حتی امکان اسب‌سواری نیز در این مکان وجود دارد.

سیدنی استرالیا

تماشای هنر طراحان محلی در بازارهای پدینگتون

بازارهای پدینگتون (Paddington Markets) در خیابان آکسفورد واقع شده که از محله‌های معروف خرید در سیدنی به حساب می‌آید. ورودی این مکان، رایگان است و می‌توانید آثار زیبای طراحان با استعداد، سازندگان جواهر و... را در آن تماشا کنید. بازارهای این ناحیه، فعالیت خود را هر شنبه از ساعت ۱۰ صبح شروع می‌کنند و بیش از ۱۵۰ غرفه برای بازدید در این بخش وجود دارد.

بارانگارو ریزرو

بارانگارو ریزِرو (Barangaroo Reserve) پایین‌تر از بندر سیدنی و در حاشیه‌ی ساحل واقع شده است. این مکان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آفتاب گرفتن، لذت بردن از نسیم دریا و تماشای دورنمای زیبای شهر به‌شمار می‌رود. بارانگارو کاتِوِی (Barangaroo Cutaway) نیز پایین تپه‌ی مصنوعی این ناحیه قرار گرفته و ارتفاع آن به اندازه‌ی ساختمانی ۶ طبقه و طول آن به اندازه‌ی زمین کریکت سیدنی وسعت دارد و رویدادهای بزرگ مختلفی را در این مکان برگزار می‌کنند.

پرک سیدنی

تماشای هنر خیابانی منطقه اینر وست

منطقه‌ی اینر وِست (Inner West)، پاتوق افراد خوش‌ذوق و خلاق محسوب می‌شود و می‌توان از روی دیوارهای آن به این موضوع پی برد که با  هنرهای خیابانی  بسیار جالبی طراحی شده‌اند. می‌توانید خودتان به تنهایی در  محله های دیدنی سیدنی  همچون سنت پیترز (St Peters)، نیوتاون (Newtown) و انمور (Enmore) بزنید و روز خود را با تماشای هنر خیابانی آن‌ها بگذرانید.

موزه هنر معاصر

موزه هنر معاصر (Museum of Contemporary Art)، هزینه‌ای بابت ورودی از شما نمی‌گیرد و می‌توانید از بسیاری از مجموعه‌های دائمی آن به‌صورت رایگان بازدید کنید. این موزه‌ی تماشایی، در مرکز شهر و میان پل بندرگاه سیدنی، ناحیه‌ی راکس و خانه‌ی اپرا واقع شده و علاوه بر بازدید از مجموعه آثار آن می‌توانید ساعت‌ها میان کتاب‌های بی‌شمار فروشگاه آن وقت بگذرانید و کتاب‌ها را ورق بزنید.

موزه هنرهای معاصر سیدنی

باغ مخفی وندی

«برِت ویتلی»، یکی از هنرمندان معروف استرالیایی بود که پس از مرگش همسر او یعنی وِندی، با ساختن باغ زیبایی به نام باغ مخفی وندی ویتلی (Wendy Whiteley's Secret Garden) در خلیج لاوندر (Lavender Bay) با غم خود کنار آمد. امروزه این پارک، حیوانات و گل‌های بومی بسیاری را در برمی‌گیرد و محیط آرامش‌بخش مناسبی برای فرار از شلوغی شهر به‌حساب می‌آید.

باغ سیدنی

تمرین یوگا

فروشگاه لولولمون (Lululemon) در «جرج استریت» واقع شده و هر هفته، کلاس‌های یوگا را به‌صورت رایگان برگزار می‌کند. می‌توانید روز خود را با یوگا شروع کنید و بعد از آن به دیدن سایر جاذبه‌های رایگان سیدنی بروید.

جشنواره های رایگان

رویدادها و جشنواره‌های جالب بسیاری در طول سال در شهر سیدنی برگزار می‌شود که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. در این میان می‌توان فستیوال سیدنی، ماردی گرا (Mardi Gras)، ویوید سیدنی یا همان فستیوال نور، اسکالپچرز بای د سی (Sculptures by the Sea) و گود فود مانث (Good Food Month) را نام برد و همچنین یادتان باشد اگر برای سال نو به سیدنی سفر کردید، آتش‌بازی مخصوص شب سال نو در بندر را از دست ندهید.

مجسمه های سیدنی


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار