gardeshban.ir

یکی از وسایلی که در طول سفرهای طبیعت گردی یا کوهنوردی کاربرد زیادی دارد،کیسه خواب است.
کد خبر: ۳۴۲۰۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹-1399 September 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
داشتن یک کیسه خواب خوب قطعا به گرم نگه داشتن شما هنگام خواب کمک زیادی می کند.اما توجه داشته باشید که فقط نوع کیسه خواب مهم نیست و نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید به بهترین نحو از حداکثر گرمای آن استفاده کنید.


به خاطر داشته باشید که حداقل دمای قابل تحمل یک کیسه خواب که بصورت اعدادی روی آن ذکر شده، فقط در شرایطی قابل استفاده است که تمامی زیپهای آن کاملا بسته و همچنین تمامی بندهای داخلی آن که برای جداسازی هوای اطراف بدن و هوای اطراف سر در بالای شانه ها تعبیه شده، کاملا بسته و کشیده شده باشد و همچنین بندهای دور کلاه یا قسمت سر کیسه خواب نیز کاملا کشیده شده باشد تا در حد امکان از فرار هوای گرم اطراف بدن و سر جلوگیری شود.با این حال رعایت نکات زیر به گرم تر شدن شما کمک خواهد کرد :

1. به اندازه کافی بخورید: بدن شما برای کوه نوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری و... به میزان بالایی انرژی نیاز دارد. اگر شما سوخت کافی به بدن تان نرسانید، بدن شما قادر به تولید گرمای کافی نخواهد بود.

2.   به اندازه کافی بنوشید: مطمئن شوید که به اندازه کافی مایعات در طول روز می نوشید. یک بدن dehydrate شده (بی آب شده) نمی تواند گرما تولید کند. قبل از اینکه به داخل کیسه خواب بروید، با یک لیوان چای یا شکلات داغ، درجه حرارت بدنتان را بالا ببرید.


3. لباس هایتان را خشک نگه دارید: لباس ها به اندازه کیسه خواب، به ویژه کیسه خواب پر، هنگام خیس شدن، میزان عایق بودنشان را از دست می دهند. هرگز با لباس های مرطوب (حتی اگر این رطوبت در اثر عرق کردن بدن تان باشد) وارد کیسه خواب نشوید. اگر لباس های اضافه تان را در یک کیسه "ضد آب" نگهداری کنید، می توانید مطمئن باشید که لباس هایتان خشک باقی خواهند ماند.

4. کلاه: وقتی در کیسه خواب می خوابید، سر، تنها قسمتی است که از کیسه خواب بیرون می ماند. اگر سر شما سرد باشد، تمام حرارت بدن شما به سرعت از دست خواهد رفت. پوشاندن سر یکی از مهمترین اقدامات برای عایق کردن بدن است. بنابراین قبل از خواب مطمئن شوید که سر خود را به شکل مناسبی پوشانده اید.

5. بطری یا کیسه آب گرم : یک بطری کاملاً سر بسته و حاوی آب گرم به درون کیسه خواب ببرید.


6. زیر انداز: یک زیرانداز خوب، اگر به اندازه کیسه خواب مهم نباشد، اهمیت آن پایین تر از کیسه خواب نیست! انتقال گرما، از زمین سرد بیشتر از هوای سرد صورت می گیرد، پس خوابیدن روی زمین بدون زیرانداز، دمای بدن شما را کاهش می دهد. و این نکته به کیفیت کیسه خواب شما ربطی ندارد. پس همیشه حتی وقتی در چادر هستید از زیرانداز استفاده کنید. اگر زیرانداز مناسب و عایق ندارید٬ با استفاده از پانچو یا بارانی در زیر زیرانداز٬ قابلیت عایق بودن را بالا ببرید.


7. لباس زیر مناسب: گرمای کیسه خواب را با پوشیدن لباس زیر و جوراب گرم، بالا ببرید. پوشش خشک در پاها، میزان عایق را بالا می برد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار