gardeshban.ir

در ماه جاری، دولت اسپانیا از کشف یکی از باستانی ترین قبرستان های این کشور خبر داد که اجساد آن به مسلمانانی تعلق داشت که در اندلس زندگی می کردند.
کد خبر: ۳۴۲۱۸
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹-1399 September 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

به گزارش CNN، کارگران اسپانیایی طی یک پروژه جاده سازی در نزدیکی شهر زاراگوزا در حال حفاری بودند که کشف نخستین قبر حین کار سبب شگفتی یکی از کارگران می‌شود و پس از ورود تیم باستان شناسی و بررسی های بیشتر این رقم به 400 قبر افزایش می‌یابد. تاکنون در قبرستان های اسلامی شمال شرق اسپانیا بیش از 4500 جنازه که متعلق به زمان باستان بودند کشف شده است.

 همانطور که گفت شد این گروستان متعلق به مسلمانان ساکن اسپانیا می‌شود و این کشف موجب گشت تا تاریخ شناسان در مورد رقم احتمالی از تعداد مسلمانان ساکن اسپانیا تجدید نظر کنند.

حضور مسلمانان در اسپانیا تاریخ دراز دارد. نخستین بار آن ها در سال 711 میلادی به شبه جزیره ایبری حمله کردند و حکومت آنان به مدت 7 قرن تا 1492 میلادی و تا قبل از شکست مقابل حکومت های مسیحیان پابرجا بود. به طور کلی اعراب نقش پر رنگی در تاریخ اسپانیا داشتند و بناهای مختلفی را در این کشور ایجاد کردند. شهر روندا یکی از مهم ترین سازه‌های اعراب در اسپانیا محسوب می‌شود که در ارتفاعات 700 متری ایجاد شد.

کشف این گورستان سبب گشت تا اسپانیایی ها به گذشته و تاریخ خود دست ببرند و آن را ویرایش کنند، چرا که اسپانیایی ها بر این باور بودند که حضور مسلمان در  شهر کنونی زاراگوزا و محله Tauste (جایی که این گورستان کشف گردید) بسیار کم رنگ بوده و حتی وجود نداشه است، اما اکنون با کشف بیش از  400 جنازه که متعلق به مسمانان است ورقی ناگفته در تاریخ این کشور باید نوشته شود.

یکی از دلایل قوی که مسلمان بودن این جنازه ها را اثبات می‌کند موقعیت اسکلت ها است که تمامی آن ها به سمت جنوب شرقی، یعنی مسیری که مکه در آن واقع شده قرار گرفته بودند.

کشف محل دفن ۴۰۰ مسلمان در اسپانیا + تصاویر

کشف محل دفن ۴۰۰ مسلمان در اسپانیا + تصاویر

کشف محل دفن ۴۰۰ مسلمان در اسپانیا + تصاویر

کشف محل دفن ۴۰۰ مسلمان در اسپانیا + تصاویر


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار