gardeshban.ir

عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان با عمقی بالغ بر ۸۰ متر در یکی از زیباترین استان‌های کشور ما قرار دارد.
کد خبر: ۳۴۲۴۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹-1399 September 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشور ما سرزمینی چهارفصل است که به هر گوشه آن سر بزنید با جذابیتی چشم‌نواز مواجه خواهید شد. ما در این گزارش سعی می‌کنیم با سر زدن به یکی از استان‌های شمالی کشورمان شما را با یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته شده آشنا کنیم. 

استان گلستان با مرکزیت گرگان یکی از استان‌های شمالی کشورمان است. این استان با داشتن جذابیت‌های طبیعی و تاریخی متعدد هر ساله توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می‌کند.

یکی از جاذبه‌های طبیعی استان گلستان با نام چشمه گل رامیان شناخته می‌شود. این چشمه، چشمه‌ای آهکی به طول ۹۰ متر و عرض ۸۰ متر است که با عمقی بالغ بر ۸۰ متر، عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان است. در اصل با جستجوی معنای نام چشمه متوجه می‌شویم که واژه گل در زبان ترکی به معنای نقطه‌ای است که بسیار عمیق، گود و فرورفته باشد و داخل آن آب جمع شده باشد.

چشمه گل رامیان در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان و در دامنه کوه قرار گرفته است. این چشمه از یک سو به زمین‌های زراعی و از ۳ طرف به جنگل می‌رسد. برخی از افراد چشمه گل رامیان را به دالان بهشت تعبیر می‌کنند.

در اینجا باید گفت؛ چشمه گل رامیان در نزدیکی عظیم‌ترین منبع زربین باقی‌مانده در جهان قرار گرفته است. زربین، گونه‌ای از درختان همیشه سبز است که برگش خواص دارویی زیادی دارد.

عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان کجاست؟/عکس

عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان کجاست؟/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار