gardeshban.ir

قلعه کمیز رودان بر فراز صخره‌های استوار با قدمت تاریخی هر سال پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است.
کد خبر: ۳۴۵۲۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹-1399 September 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
رودان با داشتن رودخانه‌های فراوان و درختان سر به فلک شهرت دارد و هرساله در بهشت جنوب ایران کشیده به نوروز گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

رودان که در قدیم به خاطر وجود رودخانه‌های متعدد و پر آبش "رودکان" نامیده می‌شد، در زمستان و بهار هوایی خنک و معتدل دارد و در تعطیلات نوروزی بهترین مکان برای گردش و تفریح مسافران است.

در این میان بازدید از قلعه کمیز خالی از لطف نیست.

فرزانه زاهدی کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: قلعه کمیز در فاصله ۱۲ کیلومتری شرق رودان واقع شده و نشان هویت و پایمردی مردم این منطقه در برابر نبرد‌هایی در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: این قلعه تاریخی که از آثار دوره میان هی اسلامی است بر فراز صخر ه.‌ای با قلوه سنگ و خشت‌های قالبی ساخته شده و دارای حصار بیرونی و چهاربرج است.

ساختمان قلعه دو هزار متر و وسعت آن با احتساب حصار دور، ۱۸ هکتار است، این قلعه در سال ۱۳۸۱ به شماره ۶۷۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: سنگ نوشته‌های میخی و تصویری هیروگلیف در منطقه " بادافشان " هم حاکی از تمدن دیرپای رودان است که قدمت اش به عصر ایلامی و آشوری می‌رسد.

زاهدی افزود: وجود زیارتگاه امامزاده سیدسلطان محمد (ع) مشهور به پیر چوگان هم از جاذبه‌های زیارتی است که گردشگران زیادی را به این شهرستان جذب می‌کند.

وی گفت: کاخ و باغ‌های نازدشت هم ازجمله محل‌هایی است که هر سال پذیرای گردشگران از سراسر نقاط کشور است.

وی افزود: این کاخ که منسوب به محمدرضا پهلوی است درون باغی بزرگ و روی یک تپه بنا شده و از فضای کاخ به کل روستا اشراف دارد.

طبیعت زیبا و با غهای نازدشت هر سال پذیرای گردشگران است.

قلعه کمیز؛ بیانگر پیشینه تاریخی رودان/عکس

قلعه کمیز؛ بیانگر پیشینه تاریخی رودان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار