gardeshban.ir

از بین خیابان‌های بی‌شمار لندن باید از یک جا شروع کنید و چرا این نقطه آغاز یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های این شهر نباشد؟
کد خبر: ۳۴۵۷۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹-1399 September 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

نقاط محبوبی در اینجا وجود دارند که از سایر قسمت‌های شهر بسیار متمایز هستند و در ادامه این راهنما شما را با گلچین خودمان آشنا خواهیم کرد. چه عاشق اسطوره‌های موسیقی باشید یا طرفدار دنیای مد، چیزی باب میلتان در این شهر پیدا خواهید کرد.

خیابان آکسفورد

«خیابان آکسفورد» (Oxford Street) یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های خرید اروپایی بوده و برخی از بهترین مغازه‌های لندن را در آن پیدا خواهید کرد. این خیابان چندین کیلومتر ادامه داشته و از «چرینگ کراس رود» (Charing Cross Road) تا  هاید پارک  در غرب کشیده شده است. همیشه پیاده‌رو اینجا پر از جمعیت خریداران بوده و به ویژه‌ در زمان کریسمس با جمعیت زیادی روبرو خواهید شد. تمام دیپارتمنت استورها هم در اینجا حضور دارند.

خیابان آکسفورد در لندن

خیابان ریجنت

«ریجنت استریت» (Regent Street) مرزی میان ساکنین شیک « می فر » (Mayfair) و ساکنین محله «سوهو» (Soho) می‌کشد. این خیابان در سال ۱۸۱۳ تا ۱۸۲۳ ساخته شد و در سال ۱۸۹۸ مورد بازسازی کامل قرار گرفت تا مغازه‌های بزرگ‌تری را در خود جا دهد. در سرتاسر خیابان ریجنت و حومه‌اش می‌توانید مغازه‌هایی منحصر به فرد را پیدا کنید. همچنین دیپارتمنت استور «لیبرتی» (Liberty) را هم برای بهترین پارچه‌ها پیشنهاد می‌کنیم. اگر دنبال اسباب‌ بازی‌های گوناگون بودید، به سراغ «هملیز» (Hamleys) بروید.

خیابان آکسفورد - بهترین مراکز خرید لندن

بیکر استریت

«بیکر استریت» (Baker Street) بین «پارک ریجنت» و خیابان آکسفورد قرار دارد. نیمه جنوبی آن بیشتر تجاری بوده و مغازه‌ها و ادارات گوناگون را در بر می‌گیرد؛ اما قسمت شمالی هنوز هم هویت قرن هجدهمی‌اش را حفظ کرده‌ است. موزه شرلوک هلمز در ساختمان شماره ۲۳۹ در همین خیابان قرار دارد.

خیابان های لندن

خیابان کارنابی

«خیابان کارنابی» (Carnaby Street) که امروزه می‌شناسیم، زندگی خود را از سال ۱۹۵۷ که «جان استفن» (John Stephen) بوتیک پوشاک مردانه خود را در آن افتتاح کرد آغاز نمود. خیلی زود اینجا توانست کسب و کارهای مشابه را جذب کرده و در طی یک دهه پر از مغازه‌های پوشاک مد گوناگون شود. می‌توان ادعا کرد که کارنابی در میان خیابان‌های خرید و مد جهان شهرت قابل توجهی دارد.

خیابان های لندن

چانسری لین

«چانسری لین» (Chancery Lane) به دوران حکومت «ادوارد سوم» در اواخر قرن چهاردهم باز می‌گردد. در گذشته در این ناحیه پناهگاهی برای یهودیانی وجود داشت که ایمان خود را انکار کرده و تحت کنترل لرد چانسلر درآمده بودند. امروزه می‌توانید بسیاری از گنجینه‌های ملی را در «دفتر اسناد رسمی» (Public Records Office) تماشا کنید. وصیتنامه شکسپیر و بسیاری آرشیوهای قانونی دیگر کشور در اینجا نگهداری می‌شوند.
خیابان های لندن

خیابان ابی

«خیابان ابی» (Abbey Road) به خاطر اقامت گروه بیتل در «ابی رود استودیوز» (Abbey Road Studios) از شهرت جهانی برخوردار است. این گروه افسانه‌ای تمام آلبوم‌های خود را به جز یکی در اینجا ضبط کردند. در سال ۱۹۶۹ آن‌ها نام آلبوم خود را به نام این خیابان گذاشتند و عکس مشهورشان را هم در حال عبور از خط عابر پیاده روی آن منتشر کردند.

خیابان های لندن

کینگز رود

«کینگز رود» (King’s Road) بخشی از یک خیابان طولانی‌تر است. این خیابان توسط چارلز دوم ساخته شد تا پیوندی میان « کاخ وست مینستر » و «همپتون کورت» (Hampton Court) باشد. در گذشته برای عبور از آن باید مجوز ویژه تهیه می‌شد زیرا اعتباری سلطنتی داشت. از سال ۱۸۳۰ خانه‌های شیک و کسب و کار‌ها به سمت آن سرازیر شدند. اکثر این خانه‌ها امروزه وجود ندارند اما می‌توانید معدودی از آن‌ها را ببینید.

خیابان های لندن

خیابان پورتوبلو

اگر دنبال چیزهای دست دوم و مد دهه شصت یا عتیقه‌های هیجان انگیز هستید، باید سوار مترو شده و به «خیابان پورتوبلو» (Portobello Road) بروید. مغازه‌ها و غرفه‌های این بازار دراز لندن جذاب و دیدنی هستند. این بازار خیابانی به سال ۱۸۷۰ بازمی‌گردد که تاجران برای فروش اسب‌های خود در آن گرد هم جمع می‌شدند. در سال ۱۹۲۹ اندازه آن توسعه یافت و مقامات لندن مجبور شدند به آن مجوز تجارت خیابانی اعطا کنند. در این بازار هر چیزی که فکرش را بکنید می‌فروشند پس نباید تجربه‌اش را از دست بدهید.
خیابان های لندن

داونینگ استریت

«داونینگ استریت» (Downing Street) به خاطر اقامتگاه رسمی و دفاتر کار نخست وزیر انگلستان شهرت داشته و از ساختمان پارلمان فاصله بسیار اندکی دارد.  کاخ باکینگهام  را هم می‌توانید در همین حوالی ببینید. این خیابان در دهه ۱۶۸۰ ساخته شد و خانه‌های ضلع جنوبی‌اش در قرن نوزدهم تخریب شدند تا جا برای اداره‌های دولتی باز شود.
خیابان های لندن

خیابان شافتسبوری

«خیابان شافتسبوری» (Shaftesbury Avenue) در قلب منطقه «وست اند تئاتر» (West End theatre) لندن واقع شده است. این خیابان در دهه ۱۸۸۰ ساخته شد و خیلی زود تئاترهای زیادی در آن پا به عرضه ظهور گذاشتند. «لیریک» (Lyric) اولین تئاتری بود که در سال ۱۸۸۸ ساخته شد و بعد از آن هم «پلیس» (Palace)، «آپولو» (Apollo) و غیره شروع به کار کردند.
خیابان های لندن

استرند

«استرند» (The Strand) در ابتدا یک مسیر گل آلود در لندن بود که در امتداد  رودخانه تیمز  به سمت شرق می‌رفت. در اوایل قرن شانزدهم ثروتمندان در این ناحیه از شهر ساکن شدند و عمارت‌هایی را در کنار رودخانه ساختند. این خیابان خیلی زود به یکی از مهم‌ترین خیابان‌های لندن بدل شد و امروزه کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در آن وجود دارند. چند کلیسا و ساختمان مهم هم می‌توانید در امتدادش ببینید.
خیابان های لندن

کنزینگتون های استریت

«کنزینگتون های استریت» (Kensington High Street) تمام دیپارتمنت استورهای معروف مانند «بارکرز» (Barkers) را در خود جا داده است. این ساختمان آردکویی متعلق به سال ۱۸۷۰ بوده و هر چیزی که فکرش را بکنید، از پوشاک گرفته تا لوازم آرایشی و ناهار تا تلویزیون و ماشین ظرفشویی یا یک جفت کفش نو را به مشتریانش عرضه می‌کند.

خیابان های لندن

باند استریت

«باند استریت» (Bond Street) یکی از خیابان‌های اصلی قلب «می‌فر» بوده و پر از مغازه‌های دیزاینرهای معروف و جواهرسازان گران قیمت است. برخی از برندهای لوکس مانند گوچی یا ورساچه و برندهای جواهرآلات مانند «کارتیه» و «تیفانی» هم در اینجا حضور دارند. می‌توانید برخی از خانه‌های حراجی معروف را هم در آن پیدا کنید.

خیابان های لندن


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار