gardeshban.ir

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزارشی از برنامه‌ها، پروژه‌های در دست اجرا و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، گردشگری و... توسط این سازمان ارائه شد.
کد خبر: ۳۴۵۹۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹-1399 September 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزارشی از برنامه‌ها، طرح‌های توسعه و اقدامات انجام‌شده سازمان متبوع خود در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی، اقتصادی و... ارائه کرد.

مومنی در این جلسه به اهداف و سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای ایجاد توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در جزیره قشم اشاره کرد و روند فعالیت‌ها را در جهت توسعه ملی و منطقه‌ای و ارتقای موقعیت اقتصادی منطقه و کشور، مطلوب و امیدوارکننده توصیف نمود.

وی، ایجاد امید، انگیزه و جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در جزیره قشم و رونق فعالیت‌های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت و کیفیت زندگی مردم را از مزایای فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و ایجاد توسعه پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره دانست.

بر اساس این گزارش، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونان و مدیران این سازمان، راهبردهایی را جهت پیشبرد پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و زیربنایی با مشارکت‌های طرف‌های خارجی و داخلی در منطقه آزاد قشم ارائه کرد.

محسن رضایی در ادامه بابیان اینکه یکی از محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که عملکرد و طرح‌های مربوط به هر منطقه آزاد به‌صورت جداگانه و با توجه به شرایط اجتماعی و وسعت آن موردبررسی قرار گیرد؛ از پیشنهاد و تصویب لوایح در مجلس شورای اسلامی که موجب بهبود وضعیت مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم شود، حمایت کرد.

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، مربوط به تعیین تکلیف منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی در جزیره قشم بود که پس از ارائه توضیحات، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم ارائه طرح توجیهی مناسب و ایده اجرایی خاص برای این موضوع، بر پیگیری و تعیین تکلیف این موضوع و بدل شدن کل جزیره به منطقه آزاد تأکید نمود.

پیگیری لوایحی برای بهبود وضعیت مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار