gardeshban.ir

علاوه بر وزارت گردشگری ترکیه، وزارت تجارت این کشور نیز تمام تلاش خود را برای جذب توریست به کار گرفته به طوری که در بازدید ها و ملاقات های رسمی با وزرای همسونگر کشورها توافق نامه های حوزه گردشگری را در برنامه خود قرار داده اند.
کد خبر: ۳۴۶۴۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹-1399 September 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
در یک برنامه دیجیتالی رسانه ای موضوع اقتصاد حوزه دریای اژه ترکیه مورد کنکاش و بررسی قرار گرفت. هدف از این وبینار بررسی مشکلات صنعت گردشگری در حوزه بنگاه  های جذب توریست، رستوران ها، تورگردان ها، آژانس های هواپیمائی، هتل ها، صنایع وابسته به صنعت توریسم و غیره بود 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ قریب به ۴۰ میلیون نفر توریست داشت که هم اکنون به علت شیوع ویروس کرونا تعداد گردشگران به یک سوم و حتی کمتر رسید که تنها گردشگران حوزه شوروی سابق آنهم به تعداد کم به ترکیه سفر می کنند.

در این وبینار بر استفاده از نمایشگاه های دیجیتالی برای دستیابی به اهداف گردشگری تاکید شد که بر همین اساس هر استان موظف شده تا با ایجاد سایت های ویژه مراکز و جاذبه های گردشگری خود را درآن قرار دهد و سرویس های اطلاعاتی با ارائه مراکز اسکان ارزان قیمت و همچنین اعمال تخفیف هتل ها، صنایع دستی در رستوران ها و غذاهای محلی اطلاعاتی را در اختیار گردشگران خارجی قرار دهد.

مدیران گردشگری ترکیه معتقد هستند که زمان ایجاد نمایشگاه های فیزیکی سپری شده و باید از نمایشگاه های دیجیتالی در این حوزه استفاده کرد که بر همین اساس، استان های ۸۲ گانه ترکیه موظف به ایجاد این نمایشگاه ها شده اند و ترکیه اولین نرم افزار دیجیتالی نمایشگاهی حوزه گردشگری استانی را به زودی روانه بازار میکند و  در این نرم افزار شاخه های جدیدی بر صنعت توریسم افزوده شده است .

علاوه بر آن، مدیران واحدهای مختلف این صنعت درصدد هستند تا با ایجاد شاخه های جدید علاوه بر گردشگری، آثار تاریخی، توریسم کوه نوردی، طبیعت گردی ،موج سواری، مسابقات قایق سواری، گردشگری حوزه سلامت، حوزه جنگل، فستیوال های موسیقی محلی، موسیقی روستائی، توریسم در حوزه عرفان، توریسم دوره بیزانس و روم، توریسم هنری و حوزه های جدیدی در صنعت گردشگری تعریف نمایند.

همچنین، از جمله برنامه ها ایجاد فستیوال لباس های محلی و رقص ها و آوازهای بومی و محلی، غذاهای سنتی و بومی و بوم گردی نیز است.

رئیس انجمن رستوران های جهانگردی نیز در همین راستا اعلام کرد که موج اول کرونا گرشگری ترکیه را در شرایط بسیار بدی قرار داده و مراکز توریستی را به توقف کاری کشانده و تعداد زیادی را بیکار کرده است. وی گفت: هم اکنون این شرایط نیز با شروع موج جدید بدتر شده است و کلیه رستوران ها نیاز به  کمک خاص و فوری دارند .

ترکیه که مقصد ششم در توریسم جهانی است رقبای سر سختی همانند ایتالیا، اسپانیا و یونان را در مقابل خود دارد و سرمایه گذاری زیادی را در ساخت هتل های لوکس مخصوصا در آنتالیا و آلانیا انجام داده است که فقط تعداد هتل های ۵ ستاره اش در آنتالیا بالای ۱۵۰ هتل است که البته در برخی از مکان ها بیش از نیاز ساخته شده و هم اکنون اتحادیه هتل داران به این نتیجه رسیده اند که برای طبقات کم درآمد هتل های سه و چهار ستاره بسازند که امکانات رفاهی در حد هتل های ۵ ستاره داشته تا بتواند جاذب طبقات مختلف گردشگری باشد.

ترکیه از تجربه اسپانیا برای ساخت این قبیل هتل ها استفاده میکند و در طول سالیان صنعت گردشگری این کشور امروزه در شرایط بدی قرار دارد و مشاغل مربوط به صنعت توریسم دچار تنگی نفس شده است و میخواهد تجارب چندین ده ساله خود را برای تمام کشورها به صورت دیجیتال عرضه کند.

علاوه بر آن، صنعت گردشگری این کشور چشم به گردشگران چینی، روسی و آمریکای جنوبی دوخته است و علاوه بر وزارت گردشگری ترکیه وزارت تجارت نیز تمام تلاش خود را برای جذب توریست به کار گرفته است. این وزارت خانه در بازدید ها و ملاقات های رسمی  با وزرای همسونگر کشورها توافق نامه های حوزه گردشگری را در برنامه خود داده است.

ترکیه در صدد است با ایجاد یک روابط عمومی قوی رسانه ای و راه اندازی شبکه رادیو تلویزیونی در ۸۱ استان کشور، شرایط را برای  بعد از استفاده از واکسن کرونا در حوزه گردشگری  بهبود بخشد و امیدوار است که تعداد گردشگر را  در سال طی سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به ۷۰ میلیون نفر  رساند که در آمد ناشی از آن با احتساب هر توریست ۱۰۰۰ دلار ۷۰ میلیارد دلار و هر توریست ۱۵۰۰ دلار میتواند بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار